Vraag

Oneindig durende discussie

  • 25 March 2018
  • 3 reacties
  • 134 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi

Ik sta tussen een discussie van me ouder. Me moeder en me stief vader tegen me vader en ik.

Ik wil mijn kleding kopen met me vader. Dan krijg ik mijn smaak. Gwn spijker broek met shirt van jongens afdeling. Mijn moeder wilt dat ik rokjes en jurkjes met bloemetjes koop.

Ik wil mijn kleding met me vader kopen.
Me vader vind het leuk om dat met mij te doen.
Mijn moeder heeft een andere smaak.
Me stief pa wilt.... weet ik niet hij heeft een onduidelijke stam punt.

Mijn stief pa zegt: Je mag geen kleding met je vader kopen. Legde nooit uit waarom.
Mijn vader zegt: ik doe dat met haar omdat zij dat graag wilt.

Ik begon er over.
Ik vroeg: mag ik weten hoezo ik me kleding niet met papa mag kopen.
Hij zegt: omdat ik het wil.
Ik zeg: hoe zo ga je niet in gesprek met papa.
Hij zegt: dat gaan we ook later doen.
Ik vraag: hoe zo mag ik de reden niet weten?
Hij zegt: dat ligt in gewikkeld.
Ik zeg: (niet gemeent) dan moet er zeker een recht zaak komen.
Hij zegt: ja dat klopt.
Ik vraag: wanneer ga je het uit praten?
Hij zegt: ik stuur morgen een mailtje om een afspraak te maken.
Ik vraag: wat staat er in dat mailtje?
Hij zegt: over kleed geld en dat soort dingen....
Ik vraag: hoezo mag ik wel kleed geld maar niet met dat geld kleding kopen met papa voor mij.
Hij zegt: er moet een volwassenen bij zijn.
Ik zeg: hallo papa ik toch echt 52 en ouder dan mama en toch mijn vader en jij niet.

Dus als voor mijn 18de kleding wil kopen met me vader moeten we een recht zaak beginnen. (Me broer mag het wel zelf bepalen)

Oke mijn vader zorgt niet 24/7 voor mij. Maar hij is me vader. Misschien heeft mijn vader geen voorbeeld gehad. Om mij op te voeden maar hij is toch echt de beste vader ooit.



Ik vraag me af: zijn er ook andere 16 jarige die niet zijn eigen kleding stijl mag bepalen?
 
Alvast bedankt om het te lezen

Groetjes pikachu

3 reacties

Zou het kunnen werken om de link tussen jou en jouw broer te leggen.
Niet echt logisch dat ze hem wel het laten kiezen, maar jou niet.
Of zou hij jou misschien met deze kwestie kunnen helpen, het is namelijk wel je broer.....

Je zult straks de reden geven waarom, maar waarom doe je het niet gewoon?
Als jij die stijl kleding wilt en je regelt wat met je vader en haalt het, wat kan jouw moeder daar aan doen?
Ik heb geen idee hoe jij bent in discussies met mensen, maar misschien kun je vragen of jouw grootmoeder ook jouw moeder dezelfde opdracht gaf.
Of iets met het feit dat het volstrekt onlogisch is om iemand anders te laten dragen wat jij mooi vindt, alsof deze slechts een willoze pop is.
Hey,

Je situatie is heel naar en ik snap het volledig! Ik heb thuis eigenlijk soort van hetzelfde gehad.
Ik mocht van mijn ouders namelijk geen kleedgeld, maar tegelijkertijd kon ik als ik met hun kleding ging kopen, niet hebben waar ik me echt prettig in voelde. We gingen dan altijd naar een winkel zoals de coolcat, waar ik dus echt niet heen wilde, maar ze luisterde nooit. Ik snap dus hoe ontzettend vervelend het is dat je jezelf niet kan uitdrukken zoals je wilt.

Misschien klinkt het wat raar, maar ik denk dat je moeder en je stiefvader bang zijn dat je lesbisch bent of dat je een jongen wilt zijn. (don't quote me on this)
Sinds je zegt dat je graag t-shirts van de jongensafdeling draagt en je moeder juist wilt dat je rokjes en jurken gaat dragen. Ik weet echt niet of je lesbisch ofzoiets bent, maar zo ja is het oké. En je moet nu ook niet denken dat ik denk dat je dat bent, absoluut niet. Maar omdat je graag wilt weten wat er aan de hand kan zijn, is dit naar mijn mening de meest logische situatie.

Praat er met je vader over en vraag of hij weet of je moeder daar wat tegen heeft. Ik hoop echt dat je de reden vindt en dat je er wat aan kan doen, naast dan een rechtszaak
Hoi menspersoon

Mijn broer mag het wel omdat het gwn uit de jongens komt en niet perse iets wilt. Hij zou me er niet mee kunnen helpen. Hij heeft een hekel aan mij.

Ik doe het wel gwn kleding kopen. maar als ze het zien brengen ze het terug of ze gaan ruzie maken met me vader. Ik heb daar door ook een keer als straf gekregen dat ik niet naar me vader mocht.

Mijn grootmoeder (oma) die heeft mijn moeder wel op gevoed en zo maar zij had daar niks over te zeggen mijn grootvader (opa) die was de baas.


Hoiii roomsoesje01

Wat naar dat jij ook zoon situatie heb gehad.

Ik vind het helemaal niet raar dat je denkt dat ik op meiden val of in een verkeerd lichaam zit. Ik zit in iedergeval niet in een verkeerd lichaam. Of ik op meiden val? Idk ik zou het niet weten.

Zo ver ik het weet hebben al mijn ouders geen problemen er mee.

Er gaat morgen avond een mail uit naar me vader van uit me stief vader om het uit te praten (zonder mij) over het kleding probleem.

Reageer