Vraag

Onder druk gezet en gestrest, wat kan ik hier tegen doen?

  • 12 January 2023
  • 4 reacties
  • 57 Bekeken

Badge

hoi! ik ben een 14 jarig meisje en doe HAVO 3.

ik moet in februari een profielkeuze maken, ik zelf zou graag cultuur een maatschappij doen maar mijn ouder willen liever dat ik natuur en techniek doe omdat dit '’beter'’ zou zijn.

sowieso leggen mijn ouders me best veel druk op als het om school gaat, als ik na school niet gelijk aan huiswerk ga krijg ik opmerkingen en als af wil spreken krijg ik afkeurende blikken ook als ik een onvoldoende aan hoor ik nog dagen daarna commentaar.

ik voel me hierdoor erg onder druk gezet en ben erg gestrestst (ik ben vorig jaar als een keer overspannen geraakt)  

wat kan ik hier tegen doen?


4 reacties

Bespreekbaar maken.  Vraag je ouders op een rustige manier of ze even kunnen praten en geef dan precies aan wat je hier zegt. 

Reputatie 7
Badge +17

Wat Mimo zegt. Praat er over met ze. Het kan handig zijn om van te voren wat redenen op papier te zetten waarom je graag C&M wil doen.

Reputatie 7
Badge +19

Met je ouders praten. Zeggen hoe je het wel zou willen. Of met je mentor praten

Reputatie 7
Badge +15

Ja praten, maar ik snap dat dat natuurlijk best moeilijk is dat gebeurt niet 1..2..3..! 
 

praat anders met een docent of mentor, gelijk je ouders is vaak best spannend… of eerst je tante/oom?! Zoals @tim16 op papier zetten is ook een goed idee, of “je stuurt je ouders een brief…) die leg je dan gwn op de keukentafel?! 
ideetje?! 
 

Mij_Niet_Gezien 

Reageer