Vraag

nooit aan tafel eten

  • 1 September 2021
  • 5 reacties
  • 121 Bekeken

Badge +3

Heyy,

Oke ik zit dus al een tijdje met iets. Want echt al heel lang eten wij thuis bij het avondeten voor de tv.( Ik woon met m'n ouders en zus. ) Ik vind t juist gezellig om aan tafel te eten en te kletsen, maar bij ons is het dus een gewoonte dat m dat niet te doen. En dan blijf ik een keer bij een vriendin eten en dan is het gezellig aan tafel enzo en dat voelt dan zoveel fijner dan met z'n alle naar een tv staren en nul interesse in elkaar

. Ik heb t er al eerder over gehad, maar dit vinden m'n ouders "gewoon makkelijk". En als we het dan wel een keer doen dan zit iedereen maar een beetje te eten en als ik dan iets vertel krijg ik een "mhm" terug. En als ik er vervolgens iets van zeg zeggen m'n ouders dat ze "moe zijn" 

Hoe gaat dat bij jullie thuis? Eten jullie wel aan tafel?  Iemand tips hoe ik hier mee omga?

Alvast bedankt!💕


5 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Misschien nog eens met je ouders bespreken? Zeggen dat je er echt behoefte aan hebt en dat je het fijn vind om dat even met elkaar te kletsen. 

Bij mij thuis eten we meestal wel aan tafel ookal ontbreekt er vaak wel iemand omdat ze bijvoorbeeld werk of training hebben. Maar als ik alleen eet eet ik ook aan tafel omdat we gewoon niet op de bank mogen eten dus het is gewoon een vaste routine ofzo.

Reputatie 2
Badge

Hoi!

Dat klinkt inderdaad ongezellig en ik snap dat je dat vervelend vind.

Ik eet thuis wel gewoon met mijn gezin aan tafel, op uitzondering van sommige dagen.

Je geeft aan dat je wel eens je ouders hebt proberen te overhalen en dat iedere keer dat jullie wel met z’n allen aan tafel aten, het een beetje stil viel en er niet veel interesse werd getoond. Misschien is het juist omdat jullie nooit zo samen eten dat het ongemakkelijk is, omdat het voor iedereen wat onwennig aanvoelt.

Daarom is het wellicht een idee om eerst te vragen of jullie één keer per week aan tafel kunnen eten. Zo kunnen jullie er aan wennen. Ik zou dan tijdens het eten vragen stellen aan je ouders en je zusje, bijvoorbeeld hoe school of werk was. Zo merken zij ook dat je het leuk vind om wat van hun te horen. Daarna kan je vragen of het misschien 2 dagen per week kan, of 3. 

Je zou ook kunnen voorstellen dat jullie misschien een beetje tv kijken vóór het eten. Zo heb je gelijk een gespreksonderwerp aan tafel.

Ik wens je in ieder geval veel succes!

 

Reputatie 5
Badge +5

Wij eten elke dag aan tafel en telefoons verplicht op salontafel . Zodat we lekker kunnen kletsen samen en de dag doornemen wat iedereen gedaan heb oid. Ontbijten mogen we wel op de bank met tv aan . 

Reputatie 4
Badge +3

Ik heb precies dit ik weet dat het echt heel vervelend is ik weet ook niet hoe ik dit oplos ik heb het namelijk wel al gezegd maar ze zeiden ja maar uiteindelijk is er niks veranderd :(

Badge

hey, 

wij eten ook altijd voor de tv, soms aan tafel.

maar meestal eet ik alleen omdat mijn vader moet werken vaak en ik eet ook vaak alleen boven, ik ben niet anders gewend ( enig kind ) 

groetjes!

Reageer