Niks mogen van vader

  • 15 April 2019
  • 3 reacties
  • 109 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Goedenavond,
Ik wil liever anoniem blijven maar ik ben 17 jaar.

Het probleem is dat ik helemaal niks mag van mijn vader (ik woon bij hem, ouders zijn gescheiden)

Ik mag bijvoorbeeld niet naar een feestje, uitgaan, naar een festival, naar buiten in de avond terwijl kinderen van 12 dan al buiten zijn, ik moet thuis heel veel doen, na schooltijd moet ik direct naar huis anders krijg ik een hele preek ect . Bij mijn moeder was dit eerst ook, op gegeven moment ben ik weg gelopen van huis en is bij haar waarschijnlijk een knop om gegaan want van haar mag ik veel meer. Maar wegens prive redenen kan ik daar niet meer wonen. Ik zit er al lang aan te denken om hier ook weg te lopen en gewoon mijn eigen pad te volgen want het enige pad wat ik nu loop is het pad naar een ongelukkig leven.

Mijn hoofd zit soms zo vol dat ik gewoon gek wordt, voorheen heb ik mezelf wel eens gesneden maar dat doe ik nu niet meer omdat ik in heb gezien dat het niks oplost.


Heeft iemand tips voor mij hoe ik het beste hiermeekan omgaan en hoe ik mijn vader over haal?

Groet Anoniem

3 reacties

Hoi

Je zou je vader graag doen inzien dat je een stuk minder vrijheid hebt dan je leeftijdsgenoten. Inderdaad niet fijn dat je je zo gevangen voelt. Ik vind het alvast goed dat je ingezien hebt dat snijden geen oplossing biedt.

Zou een familielid, je moeder bijvoorbeeld, met je vader kunnen praten? Misschien kan zij hem doen inzien dat een zeventienjarige bepaalde vrijheden nodig heeft. Je zou ook kunnen proberen om tot een compromis te komen met je vader. Jullie zouden bijvoorbeeld kunnen afspreken dat je op vrijdagavond uit mag gaan tot middernacht. Als dat een tijd goed verloopt, mag je steeds tot wat later uitgaan. Op die manier bouwen jullie stilaan vertrouwen op.

Groetjes
Kenshin
Ik heb al vaak met hem geprobeert te praten maar het helpt niet, ook met mijn moeder erbij en dan gaat het even goed en dan valt hij weer terug is zijn strenge gewoontes
hey,

heb je weleens aan je vader gevraagd waarom hij zo streng is??

Je bent 17, zou je misschien op kamers kunnen?

Verder is het meeste denk ik al wel gezegd door Kenshin

Xxjee

Reageer