Niet mijn thuis

  • 8 July 2018
  • 3 reacties
  • 123 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Mijn vader heeft elke keer bij de kleinste dingen die verkeerd deed mij geschopt en geslagen. Hier door heb ik nooit het gevoel gehad dat ik thuis was, ik had meer het gevoel als of ik elke dag naar het huis van een vreemde moest. Maar de laatste 2 maanden is het zo wat verdwenen. Het probleem is dat ik een enorm wantrouwen naar mijn vader heb en me niet veilig voel in wat ook mijn huis zou moeten zijn. Wat moet ik nu doen?

3 reacties

Hey!

Wat naar dat dit gebeurt is! Ook wel fijn dat het zowat gestopt is.

Ik weet niet zo goed wat je zou kunnen doen. Je zou erover kunnen praten met je moeder of een vertrouwenspersoon. Als je dat niet wilt kun je ook met vrienden en vriendinnen afspreken, dan vergeet je het wellicht ook eerder.

Technisch gezien is dit kindermishandeling. Je zou naar de politie kunnen gaan als je dat wilt. Je kunt ook leuke dingen met je vader proberen te doen, maar alleen als je dat echt wilt. Ik snap dat dit heel heftig voor jou is geweest en ik hoop dat andere mensen nog betere tips voor je hebben

Heel veel succes en sterkte!!
Hoi

Wat heftig dat dit gebeurd is. Het is begrijpelijk dat jij een gevoel van wantrouwen hebt tegenover je vader. Je vader heeft je veel pijn gedaan, en had daar geen enkel recht toe.

De mishandeling is sinds twee maanden gestopt? Dat is een goede zaak. Het kan echter dat jij nog steeds de gevolgen voelt van de mishandeling. Weet iemand hoe het er thuis aan toe ging? Kan je dit met je mentor delen, of iemand anders die je vertrouwt?

Iedereen zou een thuis moeten hebben. Is het een mogelijkheid dat je (tijdelijk) bij een familielid of vriend(in) intrekt?

Groetjes
x
Hoi,
Ik snap heel goed dat je wantrouwen hebt in je vader. Je vader heeft geen enkel recht om je te mishandelen.
Iedereen maakt wel eens foutjes en hij heeft dan geen recht om je meteen te slaan/schoppen.
Het is wel fijn dat de mishandeling sinds kort is ''verminderd'', maar toch is het belangrijk om hier met iemand over te praten.
Dit klinkt ontzettend cliché, maar het is gewoon zo belangrijk. Want als jij aan niemand iets vertelt, kan dit probleem niet worden opgelost.
Wel is het belangrijk dat je diegene 100% vertrouwt. Misschien kun je het er met je moeder over hebben? Ik snap dat dat moeilijk voor je zal zijn, want het is tenslotte wel haar echtgenoot. Als dat niet lukt, probeer het dan met een vriend/vriendin die je vertrouwt.
En als dát niet lukt, kun je het ook nog aan de politie vertellen. Dit is natuurlijk een best wel flinke stap, maar geloof me, dit gaat je echt heel erg helpen. Vertel bijvoorbeeld ook dat je je thuis niet veilig voelt. Samen met de politie kun je er dan een oplossing voor vinden.

Ik hoop dat ik je heb geholpen met mijn tips.
Veel succes!

Liefs,

Reageer