Niet meer naar m'n zin thuis

  • 3 February 2019
  • 9 reacties
  • 153 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heyy, misschien dat het wat overdreven is, want ik hoor veel naardere verhalen hier. Maar ik heb het niet meer naar m'n zin thuis, ik heb vaak ruzie met m'n ouders en broertje. En ik heb eigenlijk elke dag een flinke discussie/ruzie met m'n ouders. Vooral met m'n moeder. Vaak komt het door dat m'n ouders heel veel over school zeuren, en daar kan ik echt niet tegen. Maar ik doe volgens hun eigenlijk alles fout. En dan hebben we weer een ruzie. En soms gaat het goed hoor, het is niet dat ik elke dag een echte ruzie heb. Maar ik leg wel bijna elke avond huilend in bed. Misschien ligt het ook wel aan mezelf maar ik weet gewoon niet meer waar ik moet doen. Ik heb ook al nagedacht om naar een internaat te gaan. Maar dat zijn vaak voor probleem/schippers/ kinderen zonder ouders.
Hebben jullie misschien tips hier voor?
Groetjess❤️

9 reacties

Wat vervelend voor je! Je zegt dat er ook goede momenten zijn waarop er geen ruzie/discussie is. Is het dan geen goed moment om met je ouders een gesprek aan te gaan en te vertellen wat je dwars zit en hoe je je eronder voelt?

Een internaat is ook voor kinderen waarbij de thuissituatie niet goed is.

Groet, FLB
Je kan beter het eerlijk vertellen waar je mee zit dan dat je ermee blijft rondlopen. Als je ermee blijft rondlopen is de kans in ieder geval groter dat je niet tot een oplossing komt.

Geen probleem voor het helpen. Als na het praten met je ouders niets is veranderd zou ik zeker terugkomen om het er weer over te hebben!:) en misschien heeft iemand anders nog tips? suc6!

Groeten, FLB
hi
ik heb er ook last van gehad maar ik weet natuurlijk niet hoe het gaat bij jou op school.
Hoe gaat het met je school ? ik heb me een tijdje bijna alleen maar op mijn kamer gezeten en een uur langer op school gebleven

ik hoop dat ik je kan helpen
xxx
-Onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon-

dat had ik ook heel erg ik zit nu in een andere klas en het maakt me zo veel blijer en me op mijn gemak laten voelen misschien kun je met je mentor praten
xx



ik hoop dat het goed gaat zeg maar als je nog gezellig wilt kletsen of iets kwijt moet
-Onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon-

@koolmeesje Heyy, dankje voor deze lieve reactie, en dit heeft me heel erg geholpen. op school gaat het wel goed maar ik voel me niet helemaal thuis in de klas. Misschien dat het daar mee te maken heeft.

@FLB Heyy jij ook heel erg bedankt voor de lieve reactie, ik vind het een goed idee om met m'n ouders te gaan praten, maar ik ben best wel bang dat ze boos of teleurgesteld gaan zijn. En ik ga eerst met m'n ouders praten. Heel erg bedankt voor het helpen
Liefs.
-Onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon-

Dankje❤️❤️
-Onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon-

Heyy, dat heb ik al een keer gedaan, maar dat heeft niet heel veel geholpen. Ik heb het aan m'n ouders verteld en we gaan naar een psycholoog en met de mentor praten. Misschien dat ik van school ga veranderen, want m'n cijfers lijden er ook onder.
Heel erg bedankt voor de lieve reactie
Xxx

Reageer