Moeilijke ouders

  • 31 July 2020
  • 3 reacties
  • 130 Bekeken

Heyy, ik ben Ella en ben 13 jaar. Ik heb een vriendje P, we houden echt heel erg veel van elkaar maar m’n ouders zitten in de weg. Ze zijn moslim en Arabisch. Ik wil ze graag vertellen over Patryk omdat ze er uiteindelijk toch achter moeten komen, maar ik weet niet hoe ik ze het moet vertellen. Ik denk dat ze sws boos worden. 😞 Help me pls :(


3 reacties

Heyy, ik ben Ella en ben 13 jaar. Ik heb een vriendje P, we houden echt heel erg veel van elkaar maar m’n ouders zitten in de weg. Ze zijn moslim en Arabisch. Ik wil ze graag vertellen over Patryk omdat ze er uiteindelijk toch achter moeten komen, maar ik weet niet hoe ik ze het moet vertellen. Ik denk dat ze sws boos worden. 😞 Help me pls :(

as3lamalikom wa rahmatulahi wa barakatuh (hallo/moge vrede met u zijn)

Weet je waarom je ouders dit doen, ze willen je beschermen. Shaytaan is de derde persoon in een relatie, dit besef je niet direct ik was ook zo ik zat in een ‘relatie’ en ze brak m’n hart en dit besefte ik daarna. en meestal werken relaties jongsafaan niet, ik dacht van wel daar zat ik dan depressief. Het gaat nu beter. ALLAH weet wat juist is.en ALLAH zal jullie bij elkaar brengen inshallah.

En als jullie toch samen gaan moet hij naar de vader gaan en toestemming vragen! anders is dit haram!

En zorg dat hij interesse toont in het thuisland van je ouders, soms gaan eten en complimenten geven over hun thuisland en eten, je ouders gaan dit wel leuk vinden dat hij geintereseerd is in jou thuisland.

doeiii

X anonymous

 

 -onnodige quote verwijderd-

Nou het zit zo, dat mijn ouders zich heel streng aan het geloof houden. De islam zegt dat je gelijk moet verloven en trouwen. Dus ik mag geen relatie van me ouders, maar ik kan hem gewoon niet verlaten… :(

Heyo,

Waarom denk je dat je ouders boos worden als je vertelt dat je een relatie hebt met Patryk? 

Je zou samen met Patryk een dag kunnen afspreken dat jullie samen je aan jou ouders gaan voorstellen. Dat zou je toch wat meer zekerheid moeten geven. Je zou ook kunnen bespreken wat jullie doen als hun reactie minder positief is. Het belangrijkste is natuurlijk dat jullie samen zijn, en daar zouden de ouders niet mee mogen bemoeien.

Tenzij dat diegene bijv. Veel ouder is, of een criminele achtergrond heeft, gewelddadig overkomt, etc. Dan kan ik me voorstellen dat je ouders er wat over willen zeggen.

See ya!

Spookyzx. 

Reageer