Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Moeilijk, ruzie met ouders.

• 28 september 2014
  • 1 reactie
  • 229 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hi,

ik ben een jonge van 16 met nogal een probleem, ik heb ruzie met me ouders, ze vertrouwen me nietmeer al doe ik me best.
maar is het zo gek dat een jonge van 16 blowt? En expirimenteert met drugs en drank? Neetog? Ze lopen er steeds over te zeiken. Ik kan bijna me kont niet keren inhuis, alles doe ik fout, alles is mijn schuld. Ik mag nouwlijks met vrienden weg. Ik kan zelf niet bij me eigen geld..  Is dit normaal? 

1 reactie

Ja, dat is normaal. Je bent nog geen 18 dus je hebt er niks over te zeggen. Dat ze je niet vertrouwen is de reden dat je waarschijnlijk ook niet bij je eigen geld mag en ook niet met vrienden weg mag. Experimenteren met drank kan ik nog wel begrijpen, zeker nu net die leeftijd omhoog is gegaan.

Dat je experimenteerd met drugs vind ik niet normaal en je ouders blijkbaar ook niet. Aan drugs raak je namelijk veel sneller verslaafd dan aan alcohol, dus je ouders proberen je gewoon te beschermen. Je pleegt namelijk ook een misdrijf en als je er een keertje mee gepakt wordt op straat heb je een strafblad en ga je bij iedere politiecontrole aan de kant. Ik snap dan ook dat je ouders daar over zeiken.

Vertrouwen afbreken gaat sneller dan vertrouwen opbouwen, dus je zult het echt wel een hele tijd goed moeten doen voordat ze je meer gaan vertrouwen.

Reageer