Vraag

Moeder wil me uit huis zetten

  • 14 August 2018
  • 4 reacties
  • 389 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hallo. Zoals je aan de titel kan zien in mijn thuis situatie best slecht. ik heb te horen gekregen dat als ik terugkom van vakantie ik niet meer welkom thuis ben en dat ik dus bij me vader zou moeten wonen in Polen, wat voor mij heel erg zou zijn aangezien ik opgegroeid ben in Nederland en amper pools kan schrijven en lezen. Mijn oom die mijn hele leven er voor me was heeft aangeboden dat ik bij hem mag wonen (niet ver van me moeder) wat ik dus heel graag zou willen. is het mogelijk voor mij als 16jarige om zelf die keuze te maken of moet een van me ouders daar mee akkoord gaan? en waar kan ik heen met dit probleem om meer info te krijgen? alvast bedankt!

4 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat je moeder je zomaar uit huis kan zetten aangezien ze nog wettelijk verantwoordelijk is voor je. Jij kan zelf waarschijnlijk ook niet zomaar ergens anders gaan wonen. Kijk vooral even op de website van Jeugdzorg. Hier zal je ongetwijfeld meer informatie kunnen vinden.
als 16 jarige ligt de keuze bij jou, ik weet dit niet zeker dus adviseer je om te kijken op de website van de overheid. als je niet de informatie kan vinden die je zoekt moet je een keer bellen
Ik zou inderdaad bij je oom gaan woonen ik weet bijna zeker dat je moeder dat zecht omdat ze zelf niet zo goed in haar vel zit en even tijd voor zichzelf nodig heeft. Misschien kan je terwijl je bij je oom woont soms langs gaan bij je moeder als visite zeg maar en weet ik het samen tee drinken ofzo? en dan kan je weer terug naar je oom en misschien dat zo de band beter gaat en je moeder zich ook beter gaat voelen wand ik zou geem contact verbreken daar worden juilie beide niet blij van.

Suc666❤️❤️❤️
Hoi

Ik vermoed dat, als je moeder zegt dat je bij je vader moet gaan wonen, ze zich er ook in zal kunnen vinden dat je bij je oom woont. Kan je dit met je moeder bespreken? Ook je oom kan een gesprek met je moeder voeren, zodat er geen onduidelijkheden ontstaan.

Bij je vader gaan wonen in Polen lijkt me niet ideaal. Je bent in Nederland opgegroeid, gaat hier naar school, hebt hier een leven opgebouwd, etc. Naar Polen gaan lijkt me niet de juiste oplossing.

Je kan contact opnemen met Jeugdzorg. Zij kunnen je vertellen wat kan, en wat in orde gebracht moet worden.

Groetjes
x

Reageer