Vraag

Moeder Werkt Thuis

  • 21 April 2020
  • 3 reacties
  • 56 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik heb weer een prachtig lang zeikverhaal klaar staan, dus als je daar niet op zit te wachten, ga dan vooral door.

Zoals de titel al zegt werkt mijn moeder thuis. Zaterdag kondigde ze opeens aan dat ze een weekje thuis ging werken. Ze heeft me wel gewaarschuwd dat ik uit haar buurt moet blijven terwijl ze werkt en dat ik haar niet mag storen.

Gisteren was haar eerste dag thuis werken, en ik kwam er al meteen achter dat ze helemaal niet van rustige werkplekken houdt. Ze heeft de radio de hele dag knetterhard aan staan en ook nu hoor ik het. Ook heb ik het idee dat ze meer aan het meeschreeuwen is met de radio dan dat ze wat doen. Wat betreft het “uit haar buurt blijven”: ze zit aan de eettafel, dus dat is vanaf 9 uur tot 3 uur verboden terrein. Ik mag wel in de aangrenzende woonkamer zijn, maar dan mag ik niks zeggen en ook geen geluid maken. Zelfs een melding van mijn telefoon is dan al genoeg om haar boos te krijgen.

Wel kreeg ik op mijn lazer omdat ik niet vroeg of ze thee wilde toen ik dat ging maken. Vandaag vroeg ik dat wel en werd ze juist boos omdat ik het wel vroeg. Ze zei dat ze het best zelf kon. “Ik ben toch niet invaide?!” schreeuwde ze.

Verder besloot ik maar even op mijn laptop te gaan werken aan een nieuw verhaal, maar ook daar  werd ze weer boos om. Ze stoorde zich aan mijn typen terwijl ze zelf 3 keer zo luid typt als ik.

Intussen ben ik verbannen naar mijn slaapkamer, en daar heb ik vrede mee. Maar ik weet niet wat ik de komende 3 dagen nog moet gaan doen. Ik stoor haar niet en ik ben niet overmatig in de buurt rond aan het hangen. Wel loop ik af en toe rond en moet ik bijvoorbeeld naar de WC. Dat is al genoeg om haar geirriteerd te krijgen. Toen ik vroeg of de radio iets zachter kon snauwde ze dat ik op kon rotten als het me niet aanstond.

Ik word hier heel erg gefrustreerd van, want als ze mijn voetstappen al hoort beweert ze dat ik haar af probeer te leiden, dat ik dat de hele dag al aan het doen ben. Ik snap haar eerlijk gezegd ook niet.


3 reacties

Hallo MissyAnoniem :)

Heb je weleens gepraat met iemand zoals bijvoorbeeld een docent of een ander familielid erover?

-TheMightySlayer <3

Het probleem is meer dat ze altijd zo doet. Of ik iets nou wel of niet doe, of ik lawaai maak of stil ben, ik krijg alsnog een lawine van verwijten over me heen, en ik heb gewoon advies nodig.

Hallo MissyAnoniem :)

Wel raar dat ze keihard radio aanzet maar dat het afleidend is als jij langs loopt. Ik zou persoonlijk dan gewoon geen thee maken voor haar en als ze dan dat zegt '’Ja, maar gisteren/2 dagen geleden/5 dagen geleden maakte ik thee voor jou en toen zei je dat je het zelf kon'’.  Je kunt ook even vermelden dat je het raar vindt dat je moeder zo hard de radio aanzet terwijl het kleinste geluidje van jou haar kan irriteren. 

=

 

Reageer