Vraag

Moeder reageert haar frustraties af op mij

  • 4 April 2020
  • 8 reacties
  • 363 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Mijn moeder is erg chagarijnig omdat heel veel afspraken gecancelled zijn ivm corona, maar daarom reageert ze alles op mij af. Op alles wat ik zeg of vraag snauwt ze me af of scheldt ze me uit. Ik heb geen idee waarom, maar ik ben de enige tegen wie ze zo doet.

Vervolgens belooft ze dat we na de hele corona crisis een keer een week(end) naar een hotel gaan met ons twee, gewoon gezellige quality time, maar ik geloof er niks van. Ze heeft wel vaker dat soort dingen beloofd, maar als ik er dan later over begin wordt ze boos en snauwt ze dat ik haar woorden in de mond leg, dat ik haar tot dingen probeer te dwingen.

Praten helpt ook niet. Ze gaat meteen in de verdediging en ze wil niet naar me luisteren. Ik weet gewoon niet meer hoe ik tot haar door moet dringen omdat ze gewoon niet naar mijn kant van dingen wil luisteren en ze alleen maar haar eigen waarheid gelooft.


8 reacties

Hey,

wat vervelend voor je.

Je zegt dat praten niet helpt. Dan ga ik misschien iets heel nutteloos zeggen maar wie weet heb je er wat aan.

Is het misschien een idee om met je moeder een gesprek aan te gaan, met iemand erbij. Met je vader ofzo (als je die hebt, sorry als ik je hiermee kwets). Je kunt misschien tegenover elkaar gaan zitten, en dan je moeder vragen waarom ze zo doet, en haar dan laten praten zodat ze alles heeft gezegd wat ze wou zeggen. Daarna ga jij zeggen wat je ervan vind, dat ze zo doet. En dan is het de bedoeling dat je moeder gewoon luistert, en pas weer praat als degene die erbij zit of jij zegt dat ze mag praten. Misschien kan dit voor een beetje duidelijkheid zorgen tussen jullie twee, zonder dat ze je afkapt.

Ik weet niet of dit iets is wat je kunt gebruiken.

Heb je iemand waar je mee hierover kunt praten? Een goede vriend/vriendin of misschien een vertrouwenspersoon ofzo. Het kan heel fijn zijn om iemand te hebben waar je altijd je verhaal even kan doen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Succes,

Xx:four_leaf_clover:

Ik heb je eerdere topics niet gelezen, dus ik weet niet hoe jouw moeder normaal is. Doet ze anders wel normaal tegen je, of niet? Vergeet niet dat jij altijd zelf actie kan ondernemen.

Hallo, MissyAnoniem.

Wat vervelend dat je moeder alles op jou af reageerd!

Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar probeer je emoties te laten zien zodra je iets erover wilt zeggen. Sommige ouders klappen dan dicht. En laten je dan uitpraten (dit is uit mijn ervaring ik weet niet of dit jou helpt )

Of stuur haar een berichtje via whatsapp als je dat fijner vind, zo kan ze je moeilijker afkappen.

Als dit niet helpt en ze boos blijft doen zou ik @Anoniempje3  zijn advies volgen.

 

Groetjes, Ciroceca

Helaas kan ik daar niet zo veel mee: Ze gaat dan klagen dat ik haar chanteer met mijn emoties. Zucht…

Ze kan soms ook wel aardig zijn, maar net maakte ze ook weer een rare opmerking. Ze zei: “Kijk nou naar al die onschuldige mensen. Als jij corona kreeg kon ik het nog wel begrijpen. En denk maar niet dat ik jou dan kom opzoeken in het ziekenhuis.”

Op dit moment kun je niet echt andere mensen erbij halen. Mijn vader kiest voor de vrede maar de kant  van mijn moeder, ook als hij heel goed weet dat zij fout zit.

Hallo MissyAnoniem :)

Je kunt een gesprek aangaan met je moeder om te vertellen dat je het niet zo fijn vindt dat ze zo reageert tegen jou. En hoezo zegt ze dat '’zij het kan begrijpen dat je corona krijgt'’ want een virus kiest niet specifiek voor een persoon om COVID-19 te geven, oh ja en jij bent ook onschuldig.

-Dr8gon99

Wat ze bedoelt is dat ik het verdien omdat ik "Zo'n lastig kutkind" ben dat erop uit is om haar leven te verpesten.

Hallo MissyAnoniem :)

Je bent geen kutkind, misschien helpt het als jullie samen even een activiteit doen (een film kijken of bijvoorbeeld samen schoolwerk maken zodat zij ook rustiger wordt). 

-Dr8gon99

hihi,

super vervelend voor je dat je dit mee moet maken ik snap precies wat je bedoeld. mijn moeder doet het zelfde wordt er helemaal gek van heb idd ook dat praten niet helpt dan wordt ze bij mij alleen maar booser lijkt t wel. misschien moet je dr gewoon even een dagje met rust laten doe ik ook dan is ze misschien zelf ook wat ontspannender en ik weet het het is je moeder maar je mag dr best duidelijk laten weten dat je het niet oke vind hoe ze tegen je doet want het is niet oke je bent dr kind niet dr psycholoog. hou je sterk en t komt vast goed

Reageer