Moeder gaat waarschijnlijk vreemd


  • Anonymous
  • 0 reacties
Toen ik vandaag mijn tanden wou gaan poetsen had mijn moeder de deur al opgesloten van de badkamer, dus ik ging hun slaapkamer in om even te wachten.
Toen ik daarbinnen liep zag ik dat de telefoon van mijn moeder nog open stond en zag dat het WhatsApp was.
Ik weet dat het niet netjes is maar ik deed het toch en zag tot mijn grote verbazing een man (ik noem hem even Pietje) in haar telefoon staan en ze stuurden allemaal hartjes, ik mis je, zal ik volgende week langskomen? al dat soort dingen, ik kon het niet allemaal onthouden want ik ging er snel doorheen maar alle hartjes emoticons kon ik allemaal zien. Ik had maar heel even want ze kwam na amper een minuut de badkamer al weer uit. Toen ik naar de badkamer liep dacht ik meteen aan een voorval een tijdje geleden van toen ik naar boven liep om effe iets te vragen en ik een man hoorde zeggen ik ben geil / ik mis je, zo iets.
Ik denk nu meteen aan het ergste dat ze vreemd gaat maar omdat ik het niet goed kon oriƫnteren kon het net zo goed een familie lid zijn (die zij al heel lang niet heeft gezien) maar om daar achter te komen moet ik gewoon nog een keer in haar telefoon kijken.
Ik wil het eigenlijk niet weten en hopen dat ze zelf afkapt maar ik kan het niet laten gebeuren dat ze sowieso mijn vader, ik en mn zus aan het naaien is. Daarnaast gaan we deze zomervakantie naar haar geboorteland en dat wil ik niet laten verpesten als het waar is waar ik bang voor ben.
Wat moet ik doen??? kijken en als ze vreemd gaat het meteen vertellen of toch even wachten / helemaal m'n mond houden??

10 reacties

mijn vader is vreemdgegaan voor 3 jaar lang, zonder het te vertellen. Mijn moeder is erachter gekomen en ik nu ook. Het was heel heftig allemaal, maar ik praatte wel met mijn moeder erover.
Je zou het echt moeten bespreken met iemand, zoals ik ook heb gedaan. Echt heel heftig, mijn ouders maken nu ook steeds ruzie.
Je zou bijvoorbeeld met ze spreken over wat jij allemaal weet en hoe jullie het kunnen oplossen. Er is vast wel een manier.
Veel sterkte, ik hoop dat ik je hiermee een beetje kan helpen.
Het toppunt is vandaag bereikt. Mijn moeder wilt uit elkaar en dat mijn vader uit huis gaat.
En het erge is dat het allemaal door haarzelf komt, zij gaat vreemd, en heeft psychologische hulp nodig. Klinkt heftig maar die hulp heeft ze echt nodig. Zij wild zogenaamd rust maar denkt alleen (weer) aan haar zelf en niet hoe mijn zus en ik erover denken.
Trouwens, ze heeft niet eens het recht om het uit huis te dwingen, mijn vader heeft het huis gekregen en haar auto betaald dus zowat alles staat op zijn naam en dan scheelt het weer dat ze nooit getrouwd zijn geweest. Maar dat ten zijde, wij zijn er alle drie 100% zeker van dat alle problemen bij mijn moeder ligt. Ik heb haar vanochtend meteen geconfronteerd met het feit over dat vreemdgaan maar nee hoor het is zogenaamd *uit* en het boeit niet wat zij gedaan heeft en geflikt heeft want zij is weer eens zielig zoals altijd.
Ik weet dat dit niet zomaar mag gebeuren en dat zij hulp moet gaan zoeken, ik zal haar morgen waarschijnlijk zelfs dwingen om het te doen of anders ga ik ook uit huis en als ze daar niet tegen kan, jammer dan. Ik ga niet met iemand wonen die alle ellende veroorzaakt en de schuld bij mijn vader neerlegt, maar dan ook echt alleen bij hem. Al jaren doet zij vervelend, die ene keer dat ze heel even hulp had van een psycholoog ging het beter maar niet heel later weer bergafwaarts. Mijn vader verdiend dit niet, het is onnodig en onnozel en er moet wat aan gebeuren. Ik type dit *#&()@ om half drie s'nachts omdat ik ben wakker geworden van het geschreeuw en om even alles eruit te gooien ipv. nu naar boven te rennen en tegen mijn moeder te schreeuwen dat ze op moet houden. Mijn vader gaat morgen naar zijn zus toe en ik gewoon weer naar school, ik weet niet of ik het daar de hele dag overleef maar het boeit me ook allemaal niet meer weet je wat moet ik hiermee, wat denkt mijn moeder wel niet. Dat ik het allemaal maar goed vind? Ja dat denkt ze waarschijnlijk omdat het haar niet eens boeit, als het maar voor haar goed is.

Dankuwel.
ik zou het tegen je zus en vader zeggen want waarje moeder bezig mee is kan echt niet ik hoop dat het goed komt het is misschien moeilijk om over te hebben maar het is het beste xx
Ik zou met jouw zus en vader praten. Ik weet niet goed wat ik precies zou doen maar veel succes! ik begrijp dat het heel lastig is maar het komt goed! xx
Gewoon vertellen aan je vader, hij hoort het te weten! Je moeder zou zulke dingen gewoon niet moeten doen..
Ik zou dit niet tegen je vader vertellen, je moeder heeft waarschijnelijk een reden waarom ze het nog niet heeft verteld tegen je vader, ik zou met je moeder erover praten dat je haar betrapt hebt..
Ja snap ik, echt vreselijk. Sorry maar ik zou het echt tegen je vader zeggen ik bedoel hij verdient dit toch ook niet. Praat met iemand pls
Deze topic bestaat al een maand maar ik heb een een grote update dat alle behalve positief is...
Iets meer dan een week geleden waren ik, mijn zus en moeder op vakantie en tijdens die vakantie waren zij aan het jetskiƫn en ik moest foto's maken met haar telefoon dus ik dacht; dit is mijn kans.
En tot mijn grote verdriet is alles bevestigt waar dit topic over gaat. Paar dagen later heeft ze nog een keer d'r telefoon open laten staan en nog even gecheckt, telefoon nummer opgeschreven, verjaardag, stem weet ik nu.. ook een foto van een gesprek. Het bleek ook dat die man zelf een vrouw en een zoon heeft.
Ik heb ook gekeken naar de foto's en video's die ze elkaar hebben gestuurd, niet veel van die man maar mijn moeder stuurt dingen die ik echt niet van haar verwachte. Echt walgelijk. Ben daardoor ook achter gekomen dat het niet alleen om liefde gaat maar ook heel veel seks.
Omdat het nu bevestigt is ben ik echt geschokt en weet nu totaal niet meer wat te doen
De waarheid komt (bijna) altijd boven water, daarom is praten met je vader zoals ano_niem123 zegt je beste optie.
hey ik heb in een zelfde situatie geweest als jij, zo'n maand of twee geleden, alleen dan met mijn vader. Het is laatst uitgekomen dat hij 3 jaar lang vreemd is gegaan. Ik had voordat het uitkwam al wel mijn verdenkingen, maar ik heb dat nooit tegen iemand gezegd. Achteraf, nu het waar blijkt te zijn, heb ik spijt. In jouw geval zou ik misschien heel even wachten als dat je lukt, tot je meer aanwijzingen krijgt. Als je er heel erg mee zit zou ik met je vader gaan praten. Want als ik het aan mn pa, die vreemdging, zou hebben gevraagd zou hij hebben gelogen. En met jouw vader zou je een gesprek kunnwn aangaan met je moeder. Anders krijg je achteraf een schuldgevoel. Sterkte!?

Reageer