Vraag

Moeder gaat vreemd?

  • 25 March 2018
  • 2 reacties
  • 220 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi, ik ben een meisje van 14 jaar en zit sinds een paar dagen met een probleem wat me constant in het hoofd blijft en waardoor ik me ook steeds een soort van verdrietig voel.
Ik denk namelijk dat mijn moeder vreemd gaat, ik heb namelijk afgelopen zomer al een keer Whats app berichten van haar gelezen die ze uitwisselde met een man. Daar stonden geen hartjes of kusjes in maar wel erg persoonlijke dingen. Dingen over mij en mijn zus: hoe vervelend wij wel niet waren en dat mijn vader alleen maar zat te zeuren en dat soort dingen. Ook vertelde ze aan hem bijna alles wat wij deden, zulk soort dingen vertelde hij ook aan mijn moeder. Maar omdat hier niet echt bevestigende dingen bij zaten heb ik het er bij gelAten. (Voor alle duidelijkheid: die man waar ik het over heb, is een collega van m’n moeder, ze zijn beide leraar op een middelbare school) maar dit weekend zat ik een notitie te maken op de IPad over wat ik allemaal nog moest kopen voor mijn paard. Mijn moeders iPhone is blijkbaar gekoppeld aan de iPad dus ik kon haar notities lezen. Hierin stond een heel raar oefen mailtje (denk ik) over dat ze alles wel wou stoppen en dat dat moest stoppen maar dat het haar niet eens een dag lukte omdat ze hem zo erg miste.
Ik vond dit heeel raar en kreeg direct veel wantrouwen. Toen mijn moeder er die dag achter kwam dat de iPad notities aan haar telefoon waren gekoppeld (dat zeg ze doordat mijn paarden boodschappenlijstje op haar tel stond) verwijderde ze direct dat bericht, kwam ik die avond achter.

Wat moet ik doen? Ik durf het niet aan haar zelf te vertellen ook niet aan mijn vader en mijn zus wil ik ook geen pijn doen. Kan iemand mij helpen? Ik zit er echt mee

Groetjes

2 reacties

Hoi Wildandfree,
Als ik jou was zou ik toch mijn moeder zelf hier op aan spreken. Het ziet er uit dat ze nu toch al weet dat jij het gelezen hebt, dus eigenlijk maakt dat het dan wel minder lastig. Dan kan je haar gewoon direct vragen, goh heb je een relatie of zo met je collega? En als ze nee zegt kan je erbij zeggen dat je dat berichtje in de notities hebt gezien, en dat je in de zomer ook al uitgebreide berichtjes naar hem zag. Ik vind dat je daar ook wel bij kunt zeggen dat het je kwetst en dat je niet wil dat ze dat soort dingen over jou/jullie tegen anderen zegt.
Ik zou het ook niet direct aan mn vader of zusje zeggen
Groetjes

Reageer