Vraag

Moeder doet me geestelijk veel pijn

  • 10 June 2018
  • 8 reacties
  • 570 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Mijn moeder kan de liefste moeder ever zijn en van het een op het andere moment ben je een vreemde voor haar.
Mijn moeder zegt het ene moment: ik hou van je, je bent een geweldige dochter, je bent mijn alles, ik ben zo trots op je. Dezelfde dag nog kan het zo zijn dat ze tegen me zegt: was je maar niet geboren, ik heb jou niet nodig, rot op uit mijn huis, je bent dom en achterlijk een hypocriet en egoistisch het maakt mij niet uit of je er wel of niet bent.
Waarop ze de volgende dag sorry zegt of doet alsof het hele incident niet gebeurt is en weer gewoon vrolijk verder gaat en zo gaat het al jaren
Ben nu 18 en ik begin er langzamerhand een beetje kappot aan tegaan omdat ik niet weet wat ik aan mijn moeder heb soms.
Iemand tips?

8 reacties

Hoi Peerke,

Dat is best vervelend.. Ik zou er eens met je moeder over praten. Misschien doet ze het uit onzekerheid oid.. Als dat niet lukt of het blijft doorgaan zou ik (aangezien je 18 bent) bij een familielid of een vriend(in) intrekken. Dat is natuurlijk niet voordehandliggend maar ik kan me voorstellen dat zoiets je af kan lijden van je evt studie..
Ze zegt vaak dat ik op kan rotten maar ik denk als ik het echt zou dan dat het de situatie alleen nog maar erger zal maken. Ik moet erover praten alleen ik vind het moeilijk om mijn gevoelens bespreekbaar temaken. Bedankt voor je hulp!
Wat een lastige situatie!
Heb je er al over nagedacht om hier te chatten met een vrijwilliger die er "verstand" van heeft zeg maar.
Ik zou niet weglopen. Dan loop je uit de situatie maar als je terug komt is er niks opgelost dan stap je er gewoon weer in. De situatie zelf moet aangepakt worden.
Ik vind het zelf ook altijd heel lastig om over je situatie en gevoelens te praten maar zet de eerste stap.! Ik weet zeker dat het je helpt. En ik heb vertrouwen in je!! Ik geloof in jou. Zet de eerste stap peerke je zult zien hoe het helpt. Misschien niet gelijk de eerste keer, maar dat komt wel. Geloof me. En onthoud, je bent uniek en ik geloof ook een lief persoon.
Succes en sterkte met alles en geef nooit op.! ?
Meisje ik weet hoe je je voelt.
Mijn moeder prcs zo.
Dan zegt als ik voor kinderen zou mogen kiezen dan zou ik jouw niet hebben gekozen en zulke shit.
Ik heb mezelf langzamerhand geleerd om dan gewn niet naar haar te luisteren.
Of dan ga ik in disscusie .En trouwens mijn moeder zegt NOOIT sorry daarom zeg ik ook NOOIT sorry tegen haar.
Als je naar haar blijft luisteren dan maak je jezelf kapot.
Ik hoop dat wat hebt aan mijn ervaringen.

XXX Bingewatcher er
Bedankt voor je goede raad. Ik heb al wel eens een keer met school maatschappelijkwerker erover gepraat en dit hielp mij wel, misschien dat ik dat weer een keer kan doen. @LIVEXX
Ik vind het jammer dat jij het zelfde als mij mee maakt 🙂 wel ben ik blij dat je dan meer begrijpt hoe ik me voel. Wat ik nu inderdaad probeer te doen is er gewoon niet naar luisteren en het van me afzetten. Bedankt voor je raad @ BINGEWACHTER ER
Geen dank @Peerke🆒:$
Hoi!

Dat is niet fijn van je moeder. Ik vermoed dat de lieve dingen die ze tegen je zegt oprecht zijn, en de negatieve dingen die ze zegt, niet gemeend zijn, en voortkomen uit stress of onzekerheid. Het is vervelend dat ze die stress en onzekerheid op jou uitwerkt.

Het is begrijpelijk dat je hier moe van wordt. Met je moeder hierover praten vind je een beetje lastig. Misschien helpt het om een brief te schrijven? Daarin schrijf je wat je dwarszit. Die brief kan je haar geven op een moment dat ze in een positieve bui is.

Goed dat je met een maatschappelijk werkster op school hebt gepraat. Dat kan je nu weer doen. De maatschappelijk werkster heeft vast tips voor jou. Je verhaal kwijt kunnen bij iemand kan sowieso fijn zijn. Bij de KinderTelefoon zijn ze ook bereid naar je te luisteren. Je kan met ze bellen of chatten. Daar vind je hier meer info over.

Het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar laat de negatieve woorden van je moeder alsjeblieft niet te hard bij je binnenkomen. Die negatieve woorden zijn niet gebaseerd op jou, maar komen voort uit een ergernis of frustratie in je moeder, waar jij waarschijnlijk niets mee te maken hebt.

Groetjes
x

Reageer