Moeder die me mentaal misbruikt

  • 11 July 2018
  • 2 reacties
  • 208 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,
Mijn ouders gaan scheiden en dat is al een tijdje aan de gang, sinds augustus 2016. Dit leverde mijn moeder veel stress op die ze op iemand afreageert. Vroeger toen mijn ouders samen waren, reageerde ze haar woede/stress op mijn vader uit. Echter nu hij er niet meer is doet ze dat op mij. Ik probeer altijd kalm te blijven als ze tegen me schreeuwt, maar ik ben en blijf puber en kan niet altijd de volwassene zijn in onze argumenten. Ze schreeuwt dingen tegen me zoals; "Je hebt mijn leven verpest. Jij en je vader kunnen oprotten." " Ik hou niet eens van je" " Ga bij je vader wonen. Ik hoef je niet te zien"etc.. Dit doet mij natuurlijk veel pijn.
Heeft iemand tips?
xx een meisje dat hopeloos is op dit moment

2 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Onwijs vervelend dat jij haar uitlaatklep (op een verkeerde wijze) geworden bent. Ze kan de situatie schijnbaar niet aan en reageert zich daarom op jou af. Heeft ze nadat ze dit soort dingen zegt wel spijt ervan? Dus zegt ze het in een opwelling omdat ze gewoon niet weet wat ze moet doen of is dit echt hoe zij erover denkt? In het eerste geval kunnen jullie elkaar tijdelijk vermijden als zij voelt dat het weer 'op komt zetten'. In het tweede geval is haar beeld troebel. Dan kan ze misschien beter professionele hulp zoeken zodat ze kan leren met haar pijn/woede om kan gaan en hoe ze het wel 'juist' of beter kan verwerken.
Tenminste dit is wat ik zou doen. Ik zeg niet dat dit juist is.
Hoi

Niet ok dat je moeder haar emoties op jou afreageert. Ik heb niet veel toe te voegen aan het advies van @Daan.

Je wordt hier heel ongelukkig van. Ben je vaak bij je vader? Kan hij je opvrolijken?

Groetjes
x

Reageer