Vraag

Moeder Denkt Dat Ik Rook

  • 13 April 2020
  • 3 reacties
  • 161 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik weet dat het heel raar klinkt, maar mijn moeder denkt dat ik rook omdat ze sigaretten heeft gevonden in mijn bureau. Er zit een verhaal achter die sigaretten.

Ergens halverwege februari is een goede vriendin bij mij thuis geweest en we hebben ook even op mijn kamer gezeten. Een aantal uur nadat ze vertrok kwam ik erachter dat zij haar sigaretten bij mij had laten liggen. Ik wilde ze eerst weggooien, maar ze zaten in een duurzaam doosje. In het doosje zat ook een aansteker.

Dit is ongeveer hoe het doosje eruit ziet

Ik dacht dat het het beste zou zijn als ik het doosje maar bij zou houden tot ik weer een keer naar haar toe ging of zij naar mij. Ik besloot maar om het in mijn bureau te leggen. Ik heb het gewoon in een random lade gestopt en heb er verder niets over gezegd. Als ik het aan mijn moeder had laten zien zou ze ongetwijfeld denken dat ik rook.

Vandaag heeft ze weer eens door mijn spullen gezocht en opeens word ik naar boven geroepen. Mijn moeder heeft een hele woedeaanval gehad over hoe ik haar geld gebruik voor mijn drugs. Zij heeft van haar 16e gerookt en is pas 2 haar geleden gestopt, dus zij is ook niet altijd goed bezig geweest. Maar toch.

Ze heeft beloofd het niet aan mijn vader te vertellen, maar dan moet ik wel veel klusjes gaan doen. Ik vind het heel oneerlijk maar ik weet ook niet wat ik anders moet doen. Als ze aan mijn vader vertelt dat ik rook, weet ik niet wat hij gaat doen.

Wat kan ik hiermee?


3 reacties

Hey @MissyAnoniem,

wat vervelend!!

Heb je iemand anders met wie je over dit onderwerp kunt praten? Iemand die je ouders wel geloven? Of wel goed naar luisteren. 

Als ze echt geen vertrouwen in je hebben, is het erg lastig. 

Ik denk dat het beste is om er over te praten, praten en praten. En duidelijk te maken echt niet te roken. Dan moeten ze het op een gegeven moment wel geloven lijkt me, je blijft toch niet continu liegen? 

Ik hoop dat het je gaat lukken je ouders het te laten geloven, en je gewoon weer lekker in je vel gaat zitten ik kan me goed voorstellen dat je je nu wat opgeladen voelt.. 

Liefss, Justhelping

@JustHelping 

Thanks voor de reactie. Ik heb het ook geprobeerd uit te leggen, precies zoals ik het hier heb staan, maar ze begrijpt me niet of ze wil me niet begrijpen. Ze blijft maar volhouden dat ik rook.

Sterker nog: ze heeft me intussen al verraden. Mijn vader maakte een opmerking over hoe ik de laatste tijd spontaner ben, en toen hij vroeg waarom antwoordde mijn moeder gauw “Omdat ze niet wil dat jij weet dat ze drugs gebruikt.”

Na een lang gesprek zitten we er nog mee. Ze accepteren allebei alleen het antwoord dat ik fout zit en dat ik het beter ga doen in de toekomst, terwijl ik niks fout heb gedaan. Maar ik post zodadelijk nog een topic want er is nog wel meer aan de hand nu.

Hey @MissyAnoniem ,

Zoals je al aangeeft rook je niet, of toch wel? 

Ik denk dat het gewoon een kwestie is van vertrouwen, je kunt dit ook heus aan je moeder vertellen hoe dit echt zit. Ik heb ook wel eens sigaretten verstopt in mijn kamer voor een vriendin omdat haar ouders er helemaal a - relaxed op reageren als ze er achter kwamen dat ze rookt. Mijn moeder vond deze ook en dacht natuurlijk ook dat ik rookte, maar ik vond het vertrouwen belangrijker tussen mijn moeder en mij dan het geheim houden van wie de sigaretten daadwerkelijk zijn. Ik heb toen het verhaal uitgelegd, en ze begreep me. Al vond ze het ook een beetje liegen tegen de ouders van die vriendin, ze vond wel gewoon dat het haar eigen keuze was en wij daar voor de rest niet mee kunnen bemoeien. 

Ik vind dat het vertrouwen met je ouders in dit geval je moeder het belangrijkste is. En ze zal het heus wel begrijpen, zij is immers ook jong geweest. 

Ik hoop dat ik je hiermee wat heb kunnen helpen ; ) 

Heb je nog vragen, of wil je nog iets weten kun je me terug feedbacken via het @      

Liefss, Justhelping. 

Reageer