Moeder burnout?

  • 15 July 2019
  • 2 reacties
  • 82 Bekeken

Badge
Hallo, ik ben 13 en ik woon alleen met mijn moeder. (Mijn vader woont in het buitenland) We zijn heel close, maar pas stortte ze in. Ze kon niet meer lopen of praten en moest bijna overgeven. Ze heeft teveel stress en trekt het soms niet meer. Ze heeft wel vaker stress gehad en heeft ook eerder een burnout gehad. Ze heeft nu soort van een nieuwe vriend maar dat ligt best ingewikkeld omdat hij nog niet echt toe is aan een relatie. Mijn moeder mist iemand in haar leven en ik zag ook dat ze op een datingssite zat. Ik vind het best moeilijk allemaal omdat ik soms het gevoel heb alsof ik het allemaalm zelf moet doen. Ik mis gewoon hoe ze vroeger was en weet niet wat ik met haar aan moet. Weet iemand wat ik kan doen? Of heeft iemand dit zelf ook wel eens meegemaakt?

2 reacties

Hey,

Je zou met jouw moeder kunnen praten. Je moeder heeft steun nodig en die steun kan jij nu zijn. Over die persoon in haar leven kan jij weinig aan doen. Liefde is niet iets wat je zomaar tevoorschijn kan halen. Liefde komt vanzelf. Misschien kan jouw moeder die persoon nu nog niet vinden maar die komt echt wel. Zorg voor afleiding voor haar. Ga lekker samen een stukje buiten wandelen (helpt echt). Ga uit eten, ff naar het strand. Kan echt veel helpen.
Op een moment komt er heus wel iemand voor jouw moeder in de leven. Maar wanneer kan nu niemand zeggen. Wees sterk en dan komt alles goed

'k hoop dat dit helpt

Xx Darlingyou
heey
ik ben ook 13 jaar en mijn moeder die ook alleenstaand is heeft een beetje het zelfde probleem. Het beste kun je je moeder een beetje laten uit rusten en als ze nog niet naar een arts of opsycholoog gaat zou je dat kunnen aanraden of vraag iemand die je vertrouwt of die jou en je moeder een beetje kan helpen in het huishouden ofzo iets. Maar vergeet niet aan jezelf te denken en als je echt je ei kwijt wilt aan een vast persoon zou je misschien bij de huisarts een verwijs brief kunnen vragen voor een opsycholoog

hopelijk helpt dit een beetje
Groetjes🧡

Reageer