Moeder burn out, 4 weken weg

• 22 september 2014
  • 27 reacties
  • 770 Bekeken

Badge +17
Mijn moeder heeft het de laatste tijd niet heel gemakkelijk. Ze heeft last van klachten op verschillende plekken op haar lichaam, zoals haar arm en nek. Ook is ze overwerkt en ze heeft daardoor een burn out gekregen. Het liefst wil ze hier zo snel mogelijk van af, dus heeft ze de keuze gemaakt om naar een soort tehuis te gaan, waar ze je helpen om je van je burn out af te krijgen. Maar het probleem is dat ik haar 4 vier tot 7 weken niet meer zie en weinig spreek, omdat ze zich zoveel mogelijk even moet afsluiten. Heeft iemand misschien ooit hetzelfde als ik gehad, dat je je moeder lang niet meer spreekt en ziet en heeft iemand misschien tips om deze periode zo makkelijk mogelijk te maken?

27 reacties

Hee,
Ik kan me voorstellen dat dit zwaar voor je is!
Wat ontzettend goed van je moeder om hulp te zoeken! Ik hoop dat ze zichzelf de tijd geeft die ze nodig heeft. Dat is heel belangrijk.
Maar nu, jij moet 4-7 weken bijna zonder je moeder. Het is heel normaal dat je haar heel erg gaat missen. Waardoor het moment dat ze terugkomt steeds mooier wordt. Misschien is het leuk om met jullie gezin dan een kleine surpriseparty te houden: Welkom terug!
Mag je misschien brieven schrijven naar je moeder? Brieven zijn bijzonder. Ze zijn leuk om te bewaren voor later. Het is dan geen dagelijks contact dat je hebt via bijvoorbeeld Skype, maar je hebt wel een tastbare brief. Ik denk dat dat het een héél klein beetje minder zwaar maakt.
Nog een tipje: Jij kan je in de komende periode rot gaan voelen. Dat mag! Laat dat ook toe en zorg dat je je emmer eens kunt legen. Krop het niet op. Je kunt er thuis vast prima over praten!
Veel sterkte! Ik vind dat je moeder een hele sterke beslissing heeft gemaakt, dit komt echt goed! Veel geluk jullie!
Xxx!
Badge +17
Dankjewel Bepositive 🙂
Respecteer je moeders keuze. ! Aar wel veel sterkte en Beterschap voor je moeder.
Geen dank hoor! Onthoud: Uiteindelijk komt het goed! Laat je eens weten hoe het gaat? 😉 X!
Badge +17
Zou ik doen!
Ik heb het (gelukkig) nooit gehad het enige wat ik kan doen is je sterkte wensen!
Hallo,

Hoe gaat het met je? Kan je het een beetje volhouden? 😉 En gaat het al wat beter met je moeder?

Xxx!
Badge +17
Hey
Het gaat goed. Veel beter dan ik had verwacht zelfs! De dagelijkse dingen die m'n moeder anders zou doen, worden prima vervangen door mij, m'n vader en me zus. Met m'n moeder weet ik niet echt hoe het gaat. Ik heb haar één keer kunnen bellen, maar dan kun je eigenlijk nooit echt weten hoe het met haar gaat. Volgende week zondag ga ik gelukkig naar haar toe 🙂
Hee,
Wat mooi dat het goed gaat met je! En super dat jullie alles thuis zo oppakken! Sterk.hoor!
Alvast veel plezier voor volgende week zondag! Laat je eens weten hoe het gaat? :)
Xxx!
Badge +17
Hey Bepositive
Vandaag ging ik dus naar m'n ma.. Maar het verliep minder leuk dan ik had gehoopt. Ik was kapot chagrijnig, en wat ik probeerde, ik werd maar niet vrolijk. M'n ma probeerde zo ontzettend leuk te doen, maar ik liep bijna alleen maar op alles en iedereen te zeiken, niet de hele tijd. Terwijl m'n moeder juist mijn steun moet krijgen.. Komende weken zie ik haar niet meer, en ik heb geen flauw idee hoe ik haar weer kan laten tonen dat ik met haar meeleef. Een kaartje kan niet meer, die is al verzonden en dat mag maar één keer.. Maar god, wat voel ik me slecht nu vanwege hoe ik haar behandeld heb..
Heb jij misschien een goed idee om iets te kunnen doen, of om tenminste iets te doen om dit te vergeten?

Alvast thanks,
mij
Hee,

Wat vervelend dat het vandaag niet is gegaan zoals je het graag had gewild.. Daar kan je flink van balen.
Weet je misschien ook wat je chagrijnig maakte?
Bedenk dat het heus niet gek is dat je het zwaar hebt. Dat breekt je op, waardoor je gedrag dus niet altijd `doet` wat jij graag wilt. Ik ken het heel goed hoor! Soms voel ik me slecht, zit ik de hele dag op iedereen te `zeiken` en lig ik `s avonds in bed met een nog rotter gevoel. Want op dat moment vind ik dat mijn gedrag echt niet kon! Schaamte en spijt.. Maar je mag het ook accepteren. Je mag van jezelf accepteren dat je gedrag niet altijd `doet` wat jij graag wilt. Ik weet hoe moeilijk het is, ik vertel het je nu op verstand: Probeer in het moment te leven. En doe op dat moment wat je dan kunt doen. In het verleden valt niets te halen. En verstand en gevoel zullen vaak niet op dezelfde lijn liggen. En ook dat is prima!

Mensen maken fouten. Jij vind van jezelf dat wat je vandaag deed niet juist was. Daar heb je nu spijt van, dus daar leer je van. En, alle mensen maken fouten! Waarom mag jij dat niet? Het is al heel goed van je dat je toegeeft dat er iets fout ging. Alleen zo kan je er van leren, toch?

Je mama verwacht vast niet van jou dat jij altijd met een stralende glimlach naar haar toe komt. Tuurlijk probeer je haar zoveel mogelijk te steunen. Maar dat betekent niet dat jij je niet tegen haar mag afzetten. Alle pubers zetten zich af tegen hun ouders. Ook jij mag dat. Je hoeft je mama niet te beschermen! Ze weet echt wel dat jij van haar houdt! En door wat er vandaag gebeurde houdt ze nog steeds evenveel van jou. Je kunt haar ook nog gewoon een extra keer vertellen dat je van haar houdt! 🙂
En het is toch ook best even wennen om haar ineens na zo`n tijd weer te zien? Welke houding geef je jezelf..? Het is geen eitje! ;)

Zijn ze echt zo streng met de kaartjes? Mag je haar misschien bellen? Kan je het tehuis bellen, met de vraag of je niet heel misschien nog een briefje mag sturen of haar mag bellen? Zeg hoe je je voelt, dat mag best. Het zijn mensen, ze kunnen zich vast inleven. Als dat jou gaat helpen om de komende weken ietsjes gemakkelijker door te komen, graag! 🙂

Wanneer komt je mama weer thuis? Hoe ging het eigenlijk met haar? Hebben jullie thuis al een plannetje gemaakt voor als ze terug komt? Hoe gaan jullie het doen met het huishouden enzo, lekker zo doorgaan, maar nu de taken verdelen over jullie allen? Gaan jullie wat leuks doen? Je mag het klein houden. Hou het klein, hou het speciaal. Want het belangrijkste wat er is, zijn jullie met elkaar.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat je dit leest voordat je gaat slapen, en dat je dan wat fijner mag dromen! 🙂 Ga fijn een muziekje luisteren in bed.

Xxx!
Badge +17
Waauw bedankt! Dit helpt echt.

Bellen kan morgenavond, dus dan ga ik dat sowieso doen! En inderdaad, van zoiets moet ik gaan leren en deze fout maak ik dan ook niet nog een keer! 
We gaan natuurlijk een verrassingsfeestje houden en het huishouden gaat heel goed! Alle taken zijn nog steeds goed verdeeld en er zijn verder geen ruzie's ofso weetjewel. 

Heel erg bedankt voor dit bericht, dit helpt! Thanks Bepositive 🙂
Top! :)
Dit klinkt allemaal hartstikke positief, knap van je! 😉
Je lijkt me een hele verstandige jongen, natuurlijk leer jij hier van! Ik heb respect voor hoe jij met deze situatie om gaat.
Laat het maar gewoon weer weten als het even niet gaat, óf als het juist wel gaat: dat vind ik ook leuk!
En nu lekker slapen hoor! 😉 Xxx!
Badge +17
Hey bepositive :)

Het gaat goed laatste tijd! Ik heb haar laatst nog een kaartje teruggestuurd en heb weer een kaartje teruggekregen van haar. Volgens mij had ze helemaal niet door dat ik zo vervelend tegen iedereen deed, gelukkig maar.. Maar alles gaat dus heel goed! 
Thanks voor de steun (:
Fantastisch! You make me smile! Had je nog gebeld over het kaartje met de begeleiding? Of mocht het zo? Super!
Geen dank hoor! Dat verdien je! Xxx!
Badge +17
Ik had het kaartje gewoon gestuurd haha, in de hoop dat ze het mocht krijgen. En blijkbaar mocht ze het krijgen 🙂
Hee,

Weet je al iets over wanneer ze thuis komt? Hopelijk voelt ze zich een stuk beter! Stay strong! Je doet het al zo goed! :)

Xxx!
Badge +17
Hey,

Over iets meer dan twee weken komt ze thuis, eindelijk! Binnenkort even op bezoek bij haar, lekker een dag er tussen uit weer. Daarna is het maar weer even doorzetten, en dan komt ze weer thuis. Daarna is ze wel heel moe enzo nog, maarja, ze is er dan tenminste weer 🙂
Wat fijn! 🙂 Komt goed!
En volgens mij kan jij dat wel heel goed aanvoelen wat je mams kan hebben enzo! Samenzijn is fijn! :)
Veel geluk voor jullie!
Xxx!
Badge +17
Echt heel erg bedankt Bepostive!;)
Haha, je hoeft me niet te bedanken hoor! ^^
Laat nog maar eens wat van je horen (lezen)! Ik vind het leuk om te lezen dat jullie er mooi weer bovenop komen samen! :)
Xxx!
Badge +17
Zal ik doen, beloofd, bij deze!
Badge +17
Jaja, morgen komt ze terug!
Badge +17
@Bepositive,

Om je even up to date te houden, vandaag is ze weer thuis gekomen! Ze is nog wel een lange tijd moe enzo, maar ze is tenminste weer thuis 😉
Heej,

Aaaawh wat fijn dat ze terug is! Ik ben blij voor jullie!
Ik word er helemaal happy van! 😃 Super!
Geef haar maar een dikke knuffel!
En verwen haar maar fijn! :)
Ik denk dat het helemaal goed komt met jullie!

Xxx en een glimlach van oor tot oor voor jou!

Reageer