Vraag

Mobiel kapot door een klote broertje

  • 7 July 2018
  • 8 reacties
  • 143 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Mij broertje geef ww van een spel verandert terwijl we samen deden er mee hij heeft me ook goed boos gemaakt dat ik mobiel heb gesloopt

8 reacties

Weet niet echt wat ik nu moet doen durf niet naar me ouders meer
Hoi

Je broertje heeft het wachtwoord van een spel gewijzigd en hij heeft jou heel boos gemaakt, waardoor jij een mobiel stuk hebt gemaakt. Je durft dit niet tegen je ouders te zeggen.

Ik vermoed dat je ouders hier sowieso achter komen. Als jij uitlegt dat je broertje vervelend deed, waardoor jij heel boos werd, kunnen je ouders zich misschien inbeelden waarom jij dat mobiel stukgemaakt hebt.

Dingen stukmaken is niet ok, maar als je heel boos bent, kan het gebeuren. Ben je bang voor de reactie van je ouders? Denk je dat ze boos zullen worden?

Groetjes
x
Weet wel zeker dat ze boos worden
Worden je ouders snel boos? Zeggen ze dan nare dingen, of doen ze je pijn?
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Ze zullen ongetwijfeld en ook wel terecht boos op je worden. Je maakt een mobiel kapot omdat je geen toegang meer hebt tot een account. Dat mobieltje kon er toch niets aan doen, arm mobieltje. Je had dan beter je broertje kunnen verbouwen 😉.

Ik denk ook dat je beter eerlijk erover kunt zijn. Leg gewoon uit hoe het gegaan is. Pubers maken nou eenmaal fouten en dit hoort erbij. Het is zonde van dat mobieltje, maar het is ook weer geen ramp. Als ze er later achter komen terwijl jij het achter gehouden hebt maak je het jezelf alleen maar moeilijker. Eerlijkheid duurt het langst..
Worden snel boos op me daar heb ik geen zin in en ja Daan ik wil me broertje graag verbouwen
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Dat valt wel te begrijpen. Dan maar hopen dat ze er niet achter komen, zodat je geen ‘gezeik’ hebt.
Hoe sneller je het vertelt, hoe sneller de boze bui van je ouders weer over is. Desnoods schrijf je een briefje met daarop wat er gebeurd is, en dat leg je op de keukentafel, of andere plek waar ze het zullen vinden.

Hoe graag je je frustratie zou uitwerken op je broertje, het is geen goed idee. Als ik jouw moeder was, zou ik een gesloopt mobieltje niet zo erg vinden. Veel erger zou ik het vinden als jij je broertje pijn deed, hoe vervelend hij ook kan doen.

Reageer