Vraag

mn vader heeft mn littekens gezien

  • 1 April 2020
  • 5 reacties
  • 192 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi,

Een half uurtje geleden kwam mn vader uit zijn kantoor. Ik zat ernaast gw een filmpje te kijken toen hij ineens naar buiten kwam. Hij zag net onder mn broekspijp mijn littekens/wonden van de afgelope 3 dagen.

Hij zei: heb je daar getekend? K heb maar ja gezegd. K weet niet wat hij echt bedoelde daarmee maar kon geen ander antwoord bedenken.

Toen hij weg was kreeg k echt een heftige angsaanval (heb wel vaker die aanvallen maar niet zo erg). Begon helemaal te trillen, kreeg het heel benauwd en kon bijna geen adem meer krijgen.

Mn ouders weten niks van het snijden en de regelmatige angstaanvallen.

Ik ben heel bang dat er vannavond een gesprek komt over wat ie heeft gezien. Ik ben absoluut niet van plan om iets hierover tegen mn ouders te zeggen.

Als mn ouders erachter komen weet iedereen in mn omgeving t, plus dat ze echt heel boos gaan worden, nog meer prive stuff gaan vragen en me nogmeer in de gate gaam houden dan ze nu al doen.

Dankje voor het lezen,

Iemand tips of advies?

Xx

 


5 reacties

oei dit is een moeilijke situatie. ik zou je wel zeker aanraden om hulp te zoeken van mensen die je kunnen helpen om aan je problemen te werken. Je verdient het om gelukkig te zijn. Het is wel moeilijk omdat je ouders je daar niet echt in steunen wat ik begrijp. Weet je zeker dat ze er zo over denken of denk je dat ? Anders zou ik er toch met ze over praten. En uitleggen waarom je dat doet. En als je dat niet wilt vertellen zou ik in ieder geval het vertellen om hulp proberen te krijgen want dat kan je echt heel erg vooruit helpen. Ik hoop dat dingen goed gaan uitpakken voor je. Weet dat geen een situatie voor altijd is en weet dat je het waard bent om liefde te krijgen.

xoxo

Hey,

Thxx voor je reactie!

Nog niemand heeft iets over de littekens gezegd. Er zit een beetje een gespanne sfeer tussen mn vader en mij, maar k vermijd m nu zoveel mogelijk. K hoop dat het leek dat mn katten me hebben gekrabd want k ben nog niet berijd om het hierover te hebben.

Mn vader is niet echt blij met me vgm. Alles wat ik zeg is fout. Of ik trek teveel aandacht, of ik laat me niet genoeg zien. Tis nooit goed.

Mn moeder is veel makkelijker daarin. Alleen durf ik haar niet te vertrouwen. Ze verteld alles altijd door. Ik heb tegen haar verteld dat k graag naar een vertrouwenspersoon wil. Dat weet nu iedereen, k kan niks anders doen dan het accepteren.

Ik heb via mijn mentor geregeld dat ik naar een vertrouwenspersoon kan. Morgen heb ik een gesprek met mijn mentor, die gaat me even inlichten over wie ze is, waar ze woont en we gaan ff een datum prikken wanneer k voor t eerst even kan bellen met dr.

Ik ga haar denk ik de komende tijd niet vertellen dat ik snijd. Dat wil ik überhaupt pas doen als we een beetje een band hebben, en mn ouder gaan er dan over ingelicht worden en daar ben ik nog niet klaar voor.

Het lijkt me fijner dat ik, als ik ga vertellen dat k snij, het via iemand kan doen en dus niet heel veel met mn ouders erover hoef te praten.

Ik ben al heel blij dat ik zometeen bij iemand mn verhaal kan doen en niet alles meer voor mezelf hoef te houden.

Xx

(Sorry, beetje lang verhaal zie k nu🙃)

Hey ,

goed dat je met iemand gaat praten. Ik ken je niet maar ik ben wel trots op je want ik ken je gevoelens wel ❤️ Dit gaat je zeker weten helpen. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is met je ouders. Ik heb ook wel eens gehad dat ze kwetsende dingen zeiden maar dat ze het eig zeiden omdat ze bezorgd waren. Ik weet niet of dat bij jou het geval is maar het zou best kunnen. En wat betreft je moeder zou ik haar dan niet te veel vertellen.Heel veel succes en knap dat je deze stap hebt gemaakt 🙏😊

Ps ik heb altijd ook heel lange verhaal dus I feel you 😂

xxx

Hey,

Ik heb me nu 2 dagen niet meer gesneden. Ik weet niet hoe lang ik dit nog ga volhouden, ik denk niet heel lang maar k doe mn best.

Ik heb dus vanmiddag het eerste gesprek gehad met dat vertrouwenspersoon. Ze was heel aardig en t klikte goed.

Het fijne aan haar is dat ik zelf mag bepalen waar we afspreken, dit kan dus ik een restaurant, bibliotheek of bijv. haar kantoor zijn. Dat voorkomt ook dat ik eindeloos moet fietsen🙂. Ik mag ook zelf bepalen hoe vaak, als ik me dus echt heel down voel kan k haar gw appen met of ze de komende dagen ergens tijd heeft. 

Ik weet niet of je nog geïnteresseerd bent in mn verhaal. Gw zeggen als k ff moet stoppen hoor :).

Xx

Hey 

echt goed dat ze zo aardig is en dat het klikt. En heel knap dat je niet meer gesneden hebt. Ik hoop nu nog steeds niet. Tuurlijk ben ik geïnteresseerd. Alleen ik zie het soms niet zo snel als er weer iets bij is gekomen 🙁 

 

Reageer