mn ouders geven me bijna geen privacy.

  • 28 February 2022
  • 46 reacties
  • 439 Bekeken

Reputatie 6
Badge +3

hey, mn ouders geven me bijna geen privacy ik ben 12 maar ik mag niet eens alleen naar school of naar buiten zelfs niet naar een park die precies achter ons huis is ik mag mijn leptop niet in mijn kamer hebben omdat ze me niet ‘vertrouwen’ en ik heb geen telefoon en mijn tablet mag ik maar 1 uur per dag als ik heb geleerd en ze komen vaak gewoon mijn kamer binnen dat vind ik dus niet fijn ik heb al met hun gepraat maar hun luisteren niet . wat moet ik doen?


46 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Kijk of je bij je oma en opa kunt logeren

mijn ouders gaan me niet laten mijn oma nam het ook vaak voor mij op ik belde haar ook vaak  ik had een horloge waarmee ik kon bellen maar die is af gepakt omdat ik mijn oma alles vertelede en  ook al had ik die horloge nog had kon ik alsnog niet de politie bellen want mijn vader bepaalde wie ik kan bellen of niet.

zelfmoord plegen is volgens mij de enige oplossing

Reputatie 7
Badge +7

Hoho nee, aub geen zelfmoord plegen. Er is vast iemand die je kan helpen. En zelfmoord is geen oplossing, ik wilde het ook doen maar dat is niet de oplossing. Praat met je leraar hierover en laat hem of haar je helpen😰.

 

Ik hoop dat je geen zelfmoord gaat plegen en dat iemand je kan helpen. 

 

MCES 

Reputatie 6
Badge +3

Hoho nee, aub geen zelfmoord plegen. Er is vast iemand die je kan helpen. En zelfmoord is geen oplossing, ik wilde het ook doen maar dat is niet de oplossing. Praat met je leraar hierover en laat hem of haar je helpen😰.

 

Ik hoop dat je geen zelfmoord gaat plegen en dat iemand je kan helpen. 

 

MCES 

mijn leerkracht weet wel dat ik uit huis ben gegaan en veilig thuis heb geroepen ( volgens mij?) en soms vraagt hij ook hoe het thuis gaat en ik zeg gewoon goed of gaat wel ik durf het niet te zeggen!

Reputatie 7
Badge +7

Je moet niet zeggen dat het goed gaat terwijl het slecht gaat, vertel hem alles eerlijk en hij kan je helpen

Reputatie 6
Badge +3

Je moet niet zeggen dat het goed gaat terwijl het slecht gaat, vertel hem alles eerlijk en hij kan je helpen

hoe gaat hij me dan helpen mijn ouders luisteren niet eens naar hun eige ouders laat staan naar andere mensen

Reputatie 6
Badge +3

ik moet nu weg misschien ben ik er weer op deze topic bye

:disappointed:

Reputatie 7
Badge +3

Kijk of je bij je oma en opa kunt logeren

mijn ouders gaan me niet laten mijn oma nam het ook vaak voor mij op ik belde haar ook vaak  ik had een horloge waarmee ik kon bellen maar die is af gepakt omdat ik mijn oma alles vertelede en  ook al had ik die horloge nog had kon ik alsnog niet de politie bellen want mijn vader bepaalde wie ik kan bellen of niet.

zelfmoord plegen is volgens mij de enige oplossing

Nee! Alsjeblieft niet.. Het gaat echt goed komen

@Marieke  @Marieke M @Carolien_ 

 

(Reactie wordt zo aangevuld)

Pleeg geen zelfmoord 

Je bent echt belangrijk voor ons 

Reputatie 7
Badge +3

Kijk of je bij je oma en opa kunt logeren

mijn ouders gaan me niet laten mijn oma nam het ook vaak voor mij op ik belde haar ook vaak  ik had een horloge waarmee ik kon bellen maar die is af gepakt omdat ik mijn oma alles vertelede en  ook al had ik die horloge nog had kon ik alsnog niet de politie bellen want mijn vader bepaalde wie ik kan bellen of niet.

zelfmoord plegen is volgens mij de enige oplossing

Nee! Alsjeblieft niet.. Het gaat echt goed komen

@Marieke  @Marieke M @Carolien_ 

 

(Reactie wordt zo aangevuld)

Zie reactie in jouw andere topic.

Lieve groetjes van Wereld

Reputatie 3
Badge +3

Hallo helo1910,

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

 

groeten Claire

De Kindertelefoon

Reputatie 2
Badge

Hallo

Iedereen hier wil je hier helpen.. En dat gaan we ook doen. 

1)zorg ervoor dat je gewoon blijft doen zoals je ouders verwachten dan heb je de mknste kans om gzslagen te worden. 

2)er zijn mensen met beroep geheim:zoals een dokter of een spicoloog als je er niet nartoe mag gaan ga naar je leerkracht en vraag hulp en als die je niet serieus neemt vraag dan dat je langer op school mag blijven door straf studie ofzo.. Ga naar je mentor of leerlingen begelijding. En vraag hulp die op dat moment gegeven kan worden en laat dit topic zien als je bang bent om de waarijd te zeggen.

3)de kinder telefoon staat ALTIJD voor je klaar !

Wij ook we weten dat je het moeilijk hebt we kunnen je helpen om je verhaal te delen en misschien tips te geven.

Pleeg geen zelf moord dan zullen je ouders een ander slachtoffer nemen bv je broertje of zusje.

Hopelijk is het nog niet te laat…

Groetjes uiltje

Reputatie 6
Badge +3

Pleeg geen zelfmoord 

Je bent echt belangrijk voor ons 

jij ook:blush::wink:

Reputatie 6
Badge +3

en ik mag nu wel alleen naar buiten alleen als mijn vrindin buiten is

en mijn vader wordt echt snel boos al maak ik een grapje over naar buiten gaan en hij wil niet met mij praten ik heb aan hem gevraagd of hij de leeropdracht van engels voor mij wil printen maar hij negeert mij wat moet ik doen ik zei al tegen hem ‘papa waarm reageer je me’ maar hij zei weer niks 

Reputatie 7
Badge +9

Met een laptop kan je filmen als het goed is dus als je er op mag verstop het en als je vader je weer slaat dan heb je bewees en ga er mee naar de politie want elk kind mag niet geslagen geworden heeft recht op privacy en rechts op vrijheid staat in het kinderverdrag en ik weet hoe het voelt als het thuis niet zo goed gaat ik heb er er ook last van een slechte thuissituatie niet dat iemand me mishandeling thuis ofzo maar een andere dingen

Reputatie 6
Badge +3

-Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon-

oke bedankt voor de tip

Reputatie 7
Badge +9

Heb je het al gedaan 

Reputatie 7
Badge +9

Hoe gaat het nu

Reputatie 3
Badge

wat een vreselijk verhaal we zijn er voor je om je te helpen

 

 

 

Hoi hoi! Jij bent 12, en je gaat binnenkort naar de middelbare school. Dit is super spannend, voor jou én je ouders. Dit betekent niet dat zij zo jouw privacy weg moeten nemen. Ouders vergeten soms dat wanneer zij heel streng zijn, kinderen alleen maar leren om dingen te verbergen en sneaky te doen. Zij moeten jou ook een keer loslaten. Ze kunnen je niet voor altijd zo vasthouden. Probeer met je leraar te bespreken wat jij kan doen, aangezien jij op school zit zonder je ouders. Wanneer jij 12-16 bent, moeten jouw ouders voor veel dingen nog meebeslissen, omdat je zo jong bent. Misschien kan je met je opa en oma er over praten. Ik hoop dat je snel wat meer ademruimte krijgt. xx

Badge

he 

ik weet hoe het voelt om irri ouders te hebbben.

maar dat ze je slaan kan echt niet sta voor je zelf op en ga naar de politie die doet er vast wel iets tegen als je de littekens enzo laat zien en anders pak al je belangrijke spullen in en maak een briefje met daarop bv"jullie verdien ik niet ik ga naar betere ouders dag" en ga weg naar een vriendin of naar een plaats met overkaping ver weg van je ouders.

gr isa

 

Reputatie 7
Badge +5

ik heb een keer veilig thuis bij gehaald want ik werd keihard geslaagd ik heb er nog littekens over en ik heb ook een keer uit huis weggerend maar niks helpt en als je je vraaagt naar waar ik ging ik ging gewoon naar de schuur ( wij wonen in een flat)

 

Dit is een tip.. als je op school bent ga dan naar de meester/juf/mentor en zeg dat je je niet lekker voelt. En bel dan op die telefoon de politie... vertel het verhaal helemaal... STAY SAFE😔❤✨💗

XX EHM

Reageer