Mishandeling

  • 1 June 2018
  • 7 reacties
  • 168 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,
ik ben nieuw hier. Helaas.....
Ik heb problemen thuis, ik ben een tijdje toen ik klein was mishandeld door mijn vader en niemand weet ervan. Ik word nu al voor 2 jaar geestelijk mishandeld. Ik heb nog een 3 jaar jonger broertje, en die mag alles doen en hebben van mijn ouders. Ik mag niks, mijn telefoon word gecontroleerd, er word gekeken met wie ik omga. Ik moet alleen maar leren en goede cijfers halen. veder niks.... niet uitgaan, terwijl ik nu 16 ben. moet ik om 9 uur thuis zijn, ik moet alles doen voor mijn ouders. We hadden de afspraak dat ik tafel zou dekken en mijn broertje gaat afruimen, nu doe ik alles. Zo hadden we ook de afspraak dat ik in de ochtend de katten en hamster zou verzorgen en mijn broertje alleen de katten in de avond en nog doe ik alles. Als ik iets ervan zeg moet ik rennen voor mijn leven, anders komt me vader achter me aan rennen om me in elkaar te slaan. Ik ben al meerdere keren gevlucht uit huis. Maar dat was nooit voor lang want dan stonden mijn ouders weer voor de deur om me op te halen. Ik ben bang voor mijn eigen ouders voornamelijk voor mijn vader. Ik weet niet wat ik nu moet doen.... moet ik dit melden bij mensen of niet.

7 reacties

Hoi!

Dat is helemaal niet fijn. Ik vind het heel jammer dat je je zo onveilig voelt thuis. Iedereen verdient een thuis waar die zich goed voelt, en waar een veilige en vertrouwelijke sfeer heerst.

Ik denk dat het goed is dit bij mensen te melden. Je zegt dat je bang bent om fysiek mishandeld te worden als je voor jezelf opkomt, dat is niet ok. Jij hebt gelijk dat je van je laat horen als er bepaalde zaken onrechtvaardig zijn, en je vader heeft geen enkel recht jou pijn te doen.

Je bent al enkele keren gevlucht van thuis, maar je ouders stonden snel voor de deur om je weer op te halen. Over welke deur heb je het? Loop je weg naar het huis van een vriend(in)? Het kan eventueel een mogelijkheid zijn dat je daar (tijdelijk) gaat wonen, totdat je ouders tot inzicht komen dat ze jou correct moeten behandelen.

Dingen als dit kan je bespreken met je mentor. Daar is die voor. Je mentor heeft in zijn / haar opleiding geleerd hoe om te gaan met dit soort situaties. Hij / zij kan je advies geven en steunen. Die steun verdien je, want het is echt niet ok hoe er tegen jou gedaan wordt.

Dit linkje kan je ook verder helpen: https://www.kindertelefoon.nl/over-ons/actief-verwijzen-naar-veilig-thuis/
Chatten of bellen met de KinderTelefoon kan ook voor verheldering zorgen.

Het is goed om deze situatie aan te pakken. Jij verdient een veilig en fijn thuis, waar je rechtvaardig behandeld wordt.

Groetjes
x
100divergent11
Ik loop al bij een psygoloog en die weer ervan en er word niks aan gedaan. Ze wilt me gaan leren hoe ik met de ruzies moet omgaan.

Mijn ouders die staan voor de deur van mijn zus. Ik heb nog een half zus van 15 jaar ouder, die ook het zelfde heeft mee gemaakt maar die was op dat enigst kind dus ze had minder problemen. En dan staan ze voor haar deur.

Ik appen met de kindertelefoon, bedankt voor de tip.

Groetjes
Mij
Dat je naar een psycholoog gaat, is goed. Leren omgaan met ruzies is nooit verloren tijd, maar de psycholoog moet inzien dat je ouders ook moeten leren omgaan met ruzies. De angst om pijn gedaan te worden als je voor jezelf opkomt zou er niet mogen zijn.

Vind je bij je halfzus veel steun? Zij heeft hetzelfde meegemaakt, en kan daardoor zich waarschijnlijk goed voorstellen waar jij doorgaat. Je zou met haar naar hulp kunnen stappen, bv. Veilig Thuis. Je kan ook naar de politie, en daar raad vragen. Bij de politie kunnen ze je advies geven i.v.m. omgaan en aanpakken van de situatie.

Zou je bij je halfzus kunnen logeren?

Goed dat je een chatsessie gaat proberen. Ik hoop dat je je daarmee geholpen voelt.
Bedankt. Ik vind inderdaad steun mij mijn half zus. Ik probeer zo veel mogelijk daar ook te zijn. Maar ze is minder dan 1 maand geleden bevallen en heeft al een zoontje van 5. Dus het huis zit vol. Ik slaap dan op de bank of op een matras in de woonkamer.... dus dat kan ook niet elk weekend
Bij haar logeren kan lastig zijn, maar het is heel fijn dat je zo veel steun bij haar vindt. Ze kan je helpen met het zoeken naar een oplossing.
Super bedankt. Je hebt me echt geholpen.
Dat is fijn om te horen. Blij dat je je geholpen voelt op het forum 🙂

Reageer