Mishandeld door eigen ouders

  • 1 April 2018
  • 4 reacties
  • 235 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ga iets vertellen waar ik nooit eerder over heb ik gedacht nooit met vriendinnen Enzo ik zit hier al 3jaar mee ik word thuis geslagen en uit gescholden door me ouders eerst was het alleen me moeder die me uitschold en sloeg nu is het ook me vader die dat doet vroeger beschermde hij me als me moeder sloeg of me uitschold nu doet ie niet meer al 2jaar ze slaan me allebei en schelden me allebei uit mij moeder scheld en slaat me veel vaker dan me vader me moeder slaat me bijna elke week minstens 3keer zelfs op me verjaardag deed ze dat ook ze slaat me altijd met een bezem op me handen en ook op me schouders en vroeger had ik lang haar toen pakte ze me haren vast als ik ging bewegen en trekt ze er zowat uit nu heb ik kort haar dat gaat moeilijker dus doet ze dat minder vaak ze klapt me ook op me gezicht en ze dreigt me ook als ik zeg ik ga het iemand vertellen zegt ze dat ze al me geheimen verklapt en die geheim is best privé ze scheld me ook vaak uit als bish en kutkind ,dikzak,lelijkmens,brilaap,kijk hoe dik je bent en hoe lelijk ,domkind ,je kan niks goed doen en ze zegt dat ik een duivelskind Ben me vader die scheld me daar ook mee uit hij heeft me zelf ook geslagen met klappen op me gezicht ik vertel dit allemaal nu pas omdat het steeds erg met me wordt ik wordt deppresief ervan ik heb minder zin om de dingen te doen die ik leuk vindt en ik huil ook altijd tijdens het slapen ik heb geen zelfmoord gedachten gehad maar wel heb ik steeds het gedachte om zelf te snijden op me arm of te gaan vluchten zodat ze weten wat ze met me gedaan hebben zelf wil ik weten hoe ze me verder gaan helpen als ik het vertel aan een vertrouwd persoon in me school please help

4 reacties

Hoe ze me verder gaan helpen de mensen van de school Enzo bedoel ik
Sorry voor de spelfouten gedacht bij de eerste regel moet zijn verteld
Hi Jasmin,

Ik heb ook wel eens ruzie met mijn toetsenbord en dan staat er ineens een heel raar woord. Kan gebeuren, toch? Is niet erg.

Ik heb net je topic gelezen en het is niet altijd even gezellig bij jullie thuis. Ik vind dat je ouders wel wat te ver gaan met straffen en schelden.
Ook al doe je eens een keer iets niet goed of luister je een keertje niet, dan nog zouden ze je niet mogen slaan. Van schelden zeggen ze vaak dat het maar woorden zijn en dat dat geen pijn doet. Maar het doet wel pijn als ze je steeds uitschelden. Ik snap dus wel dat je er met iemand over wilt praten en bij de Kindertelefoon kan dat.

Zelf heb ik geen ervaring met slaan en schelden thuis. Ik hoor natuurlijk wel op school dat het nogal eens gebeurd bij andere kinderen. Maar daarom is het niet goed te praten.

Je vroeg je af hoe het verder gaat als je met een vertrouwenspersoon op school of ergens anders praat.

Ik denk dat ze je bij de chat of als je belt naar de Kindertelefoon wel goed kunnen helpen.

Hieronder zet ik een linkje naar een webpagina waar je precies kunt lezen hoe het chatten en bellen werkt en op welke tijden je dat kunt doen:
https://www.kindertelefoon.nl/13-18/chat/
0800-0432

Verder kun je ook al eens een kijkje nemen op de website van VoorEenVeiligThuis:
https://www.vooreenveiligthuis.nl/
Je kunt doorklikken op de rode knoppen, maar dat zie je gauw genoeg hoe dat werkt.

Verder is de pagina met Vraag en Antwoord wel handig. Ik zet die hier ook even voor je:
https://www.vooreenveiligthuis.nl/vraag-en-antwoord.php

Ik weet niet of school of iemand anders je zal doorverwijzen naar VoorEenVeiligThuis, maar een beetje informatie kan nooit kwaad, toch?

Ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb. Als je nog vragen hebt, stel ze maar en er is vast wel iemand die je dan kan helpen.

Ik hoop dat je snel de hulp krijgt die je verdient en dat het thuis weer wat gezelliger wordt. Zo te lezen ben je niet iemand die snel opgeeft, dus daarvoor alvast een compliment. Ik vind het heel goed dat je er iets aan wilt proberen te veranderen, want zo kan het niet doorgaan.

Alvast heel veel sterkte :)

Oh ja, nog één dingetje voor kinderen die in België wonen. Voor jullie is er ook een site voor als je geslagen of gepest wordt:
https://teens.1712.be/home
(ik kende deze site zelf niet, maar ik zag dat @100Divergent11 deze site ergens in een reactie had gezet, dus dankjewel @100Divergent11)

Groetjes,
M&M’s
Hoi Jasmin,
Wat super rot voor je, het is echt heel heftig bij je thuis. Als ik dit zo lees kan dit echt niet zo langer en ik hoop dat je dat zelf ook echt snapt. Ik zal zo snel mogelijk hulp zoeken en ik hoop dat je ouders inzien dat dit echt niet verder kan xxx

Reageer