minder eten

  • 22 April 2020
  • 5 reacties
  • 57 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2

Hey, mijn thuissituatie is rustig mam is een beetje afgekoeld en de hut is nog gewoon een hut en niet een huis .(kijk naar mijn vorige topic naar het verhaal en de reacties voor uitleg ) alleen omdat ik mezelf niet wilde gaan snijden ging ik minder eten . Maar dan echt minder gisteren heb ik alleen dit gegeten : een boterham met kaas een appel nog een boterham met kaas 5keer thee klein stukje vlees een aardappel en geen groenten . Ik voelde me niet zo lekker vandaag . Maar het leid me wel af van mijn thuissituatie en dan hoef ik niet in de boom te gaan zitten , toch heb ik het idee dat ik nog steeds niet goed zit . Ik heb veel stomme dingen meegemaakt en dit is de. Oplossing alleen is dit DE oplossing of is er nog een andere? 
 

 

(Ps ik wil nog effe  khensin bedanken 😉)


5 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Kan iemand reageeen. 

Hey Hettie,

Ik heb net even al je topics+reacties daaronder gelezen en heb nu ongeveer een beeld van je situatie.

Ik vind het echt heel naar voor je dat je je niet veilig voelt thuis, en dat je familie je niet steunt.

maar dat je moeder een beetje is afgekoeld is positief en hopelijk draait ze binnenkort helemaal bij, waarschijnlijk heeft je familie wat tijd nodig om het goed te beseffen en te begrijpen, zeker omdat ze (van wat ik heb begrepen uit je eerdere topics) streng gelovig zijn.

En als antwoord op je vraag, nee, dat is niet de oplossing. Want wat je nu doet (te weinig eten) is ook een manier van jezelf pijn doen, en het kan net als snijden ook verslavend worden en kun je een eetstoornis ontwikkelen.

Als je je beter wilt voelen zijn er 3 dingen die je kunt doen (naar mijn mening)

  1. Laat het negatieve, wat je ongelukkig maakt en rot laat voelen los, vertel het iemand, schrijf het op, ga keihard schreeuwen  in het bos, trap of schop iets, alle negatieve energie die je hebt moet eruit.
  2. rich je op het positieve, zorg goed voor jezelf, eet gezond, verwen jezelf af en toe, neem een lekker bad, doe dingen die je leuk vind, koop iets leuks voor jezelf en zeg tegen je zelf dat je het verdient. Jij doet er toe en je verdient het net als ieder mens om gelukkig te zijn en je goed te voelen..
  3. probeer een oplossing te vinden, door bijvoorbeeld met je ouders erover te praten en proberen uit te leggen dat dit is wie jij bent en dat dat niet te veranderen is. God heeft jou zo gemaakt en God houd van iedereen en iedereen is gelijk voor Hem.
    Denk je dat je hierover met je ouders durft te praten?

Ik hoop dat je hier iets aan hebt,

groetjes,

Iemand-Niemand

Reputatie 3
Badge +2

Ik durf er eerlijk gezegd niet over te praten met me ouders . We zijn gelovig maar soms maakt mijn familie hier grappen over zoals gister . 

 

Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon

Is er iemand anders in je omgeving die dit weten, of zou je het iemand durven toevertrouwen over je situatie?
Bijvoorbeeld een goede vriendin, of je mentor (die hoef je niet meteen alles te vertellen, misschien is het al voldoende om te zeggen dat je problemen hebt thuis of dat het niet zo lekker gaat)

 

Reputatie 3
Badge +2

Is er iemand anders in je omgeving die dit weten, of zou je het iemand durven toevertrouwen over je situatie?
Bijvoorbeeld een goede vriendin, of je mentor (die hoef je niet meteen alles te vertellen, misschien is het al voldoende om te zeggen dat je problemen hebt thuis of dat het niet zo lekker gaat)

 

Niemand weet het behalve iemand op BlockStar en heeft ook deze sutiatie en dat is wel fijn

Reageer