Mijn vriendin en haar leven

• 28 december 2016
  • 4 reacties
  • 184 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hey allemaal

Ik stel deze vraag voor een goede vriendin. Om haar identiteit geheim te houden noem ik haar Roos.
Roos heeft gescheiden ouders. Ze woont grotendeels bij haar moeder.
Ze woont met haar moeder en broertjes en haar vader in het buitenland.
Ze heeft een oneerlijk leven, en dat vind ze terecht. De laatste tijd is er nog geen dag geweest waarin ze niet gestraft is door haar moeder.
Roos zoekt een 2e baan, omdat ze extra geld wil. Ze springt namelijk ook al financieel haar moeder bij.
Laatst kwam ze terug van haar vader, en zag Roos dat haar broertjes haar de hele dag al op haar zenuwen werkten.
Roos was moe en werd geïrriteerd, haar moeder duwde haar de kamer uit, Roos struikelde en viel achterover. Ze heeft braces om haar knieën omdat die vaak los kunnen schieten. Ze voelde haar knie verplaatsen, en Roos vroeg natuurlijk om iets van een pijnstiller.
Haar moeder weigerde haar dat te geven en zei dat ze die niet hadden, wat sowizo al vreemd is. Verder werd ze daarna genegeerd.
Ze werd verder gestraft voor 1 foutje, moe en chagrijnig zijn, door dat na het werken haar mobiel word ingenomen, en haar abonnement word stopgezet.

Dit is wat er laatst gebeurde. Ik kan nog wel wat meer voorbeelden noemen dat ze vaker oneerlijk en vreemd behandeld word.
Ze voelt zich daar ook oneerlijk behandeld, bedreigd en soms onveilig aangezien haar moeder vind dat ze zich niet moet aanstellen wat haar verplaatste knie betreft. En ik vind het vreemd dat ze geen goede ehbo kist in huis heeft.

Roos wil graag naar haar vader toe voor de rust zodat ze zich weer veilig, geliefd en welkom kan voelen. Ze zou het liefst wat minder verantwoordelijk voor haar depressieve broertje willen zijn, omdat haar moeder daar blijkbaar geen zin/tijd voor heeft.
Maar haar vader kan de voogdij niet krijgen, omdat hij vroeger is beschuldigd van het mishandelen van z'n zoon.

Ik wil haar graag helpen, omdat ze zelf allang niet meer denkt dat ze er niks aan kan doen, dat niks zal helpen.
Maar ze is 16 en zou toch zelf moeten kunnen kiezen bij wie ze wil wonen?
Kan ze misschien nog iets anders doen? Ze vind haar leven zoals het nu is een kutleven

4 reacties

Heei Jennaw,

Ten eerste wat lief van je dat je je vriendin wil helpen 😉.
Wat een verschrikkeljk verhaal!
Roos hoort toch niet voor haar moeder geld te verdienen, 2e baantje?! Ze zit toch ook op school en ze hoort toch ook leuke dingen te kunnen doen. Dat kan echt niet. Is haar moeder overspannen? Werkt haar moeder de hele dag? Dat is toch geen rede om je kinderen zo te behandelen. Die moeder lijkt niet veel om haar kinderen te geven en ze geeft niet de zorg aan Roos voor haar knie die ze nodig heeft. Het zijn 2 vormen van kindermishandeling, geen goede zorg en geen aandacht geven. Dat moet je echt aan iemand melden! Even over die vraag of ze op 16 jarige leeftijd mag kiezen, in de wet staat dat een 12 jarige wel een mening mag hebben waar diegene mag wonen maar de rechter moet het uoteindelijk beslissen, in dit geval zal de rechter Roos gelijk geven dat ze wil wonem bij haar vader ivm de omstandigeheden. Mag Roos wel bij haar vader wonen? Omdat haar vader zn zoon heeft mishandeld? Ik weet het niet, sorry. Kun jeproberen om samen naar vooreenveiligthuis te bellen? Nummer: 0800-2000.
Is het misschien handig om met iemand van de kinder telefoon te chatten die kunnen beter advies geven.

Ik wens jullie heel veel succes!!!
Groetjes X
Heey Keepgoing

Bedankt voor het reageren. Ik heb het aan Roos laten zien en ze gaat nadenken iver wat ze gaat doen. Ze heeft gelukkig wel al hoop gekregen.

Even op je vragen: voor zolang ik haar ken (2 jaar) is dit al doorgegaan.
Ze springt inderdaad financieel en huiahoudelijk zoveel bij.... ik heb niet echt geneekt dat ze met vrienden omgaat of na school wat doet... ik kan maar een paar keer noemen.

Haar moeder is voor zover ik weet niet overspannen. En ze werkt volgens mij normale uren. Wij hebben beide het gevoel dat ze haar kinderen anders behandeld, aangezien haar broertjes heel veel kunnen flikken bij haar moeder, en Roos mag niet even een beetje brutaal zijn omdat ze te moe is om meteen net een klusje te helpen. (Uit mijn ervaring zijn dat vaak meerdere klusjes achtereen, ondat het altijd zo lang duurt)

Ik hoop naar dat er meer mensen net informatie zouden kunnen komen!!!
Heei jennaw,

Fijn dat Roos hoop heeft gekregen! 2 jaar al, dat is echt belachelijk je kunt dat absoluut niet van je kind verwachten! Ze behandeld haar eigen kinderen gewoon ongelijk 😞. Ik begrijp dat Roos totaal geen zin heeft in een klusje als ze net thuis komt. Maar ik heb niet meer advies, ik hoop dat andere mensen ook reageren.

Succes;),
Groetjes X
Mag ik weten in welk land ze woont dan kan ik het even van de juridische kant bekijken als het mag

Reageer