Mijn verhaal // te veel gevoelens

  • 17 April 2018
  • 7 reacties
  • 332 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
ik ben Nienke ik ben 14 jaar en dit is mijn verhaal.
Ik huil vaak, niet in het open baar maar wel vaak in mijn bed of gewoon thuis er zijn meerdere redenen waarom. Ik haat mijn zus, ik heb 2 zussen van 18 een tweeling en een van hun, laten we haar S noemen, haat ik ze is verschrikkelijk om in een huis te wonen. Sinds een paar maanden haat haar ik heb haar altijd wel irritant gevonden maar ik weet niet de laatste maanden word ik echt gek van haar er is eigenlijk niks veranderd thuis maar ik denk dat het nu voor mij gewoon genoeg is.

Mijn ouders zijn gescheiden ja ik weet het het klinkt al meteen als een van de grootste problemen die kinderen thuis kunnen hebben maar ik weet niet of het raar klinkt maar mij boeit het helemaal niet dat mijn ouders niet meer van elkaar houden maar ik vind het verschrikkelijk dat ik nu 2 huizen heb elke week weer een half uur er over doen tot dat ik al m'n spullen om vervolgens 20 minuten te fietsen om naar m'n vader te gaan en dan halverwege weer terug naar mijn moeder te fietsen omdat ik een boek ben vergeten ofzo. je moet altijd aan zoveel dingen denken ben ik dit niet vergeten ben ik dat niet vergeten en dit 2 keer per week heel je leven tot ik eindelijk uit huis mag. haat het dat dat elke week is ik bedoel mijn ouders zijn toch gescheiden waarom moet ik dan elke week het 3 tassen op een fiets heen en weer en heen en weer.
Het enige voordeel van 2 huizen is dat ik dan niet elke dag S hoef te zien.

Ik hou van school, niet de lessen of huiswerk maar gewoon het op school zijn ik vind het fijn op school ik heb een leuke klas en vriendinnen waar ik heel veel van hou op school ben ik mezelf het is altijd gezellig en ik lag altijd dat hoor ik ook van mensen dat ik altijd zo vrolijk ben daarom zien ze het ook nooit als er iets met mij aan de hand is, mijn mentor denkt altijd dat alles oke is en dat er niets aan de hand is ik kan het haar ook niet kwalijk nemen ik laat het nooit merken dus ja.
op school vind ik het dus geweldig .en kan ik mezelf zijn maar als ik thuis kom is het vooral een act. niet altijd maar vooral als S in de ruimte is dan doe ik net alsof alles goed is en ik haar niet haat. ik weet niet maar ik wil niet dat ze weet dat ik haar haat ook mijn ouders niet als ik het iemand thuis vertel willen ze het natuurlijk oplossen en denken dat S misschien iets heel ergs heeft gedaan maar dat is helemaal niet zo, ik weet zelf niet eens zo goed waarom ik haar zo haat.

Dan komt er nog bij dat ik mijn lichaam haat ik ben te dik. ik probeer al 2 jaar om mezelf uit te hongeren soms heb ik momenten dat ik alleen maar kan denken aan niet eten wel eten. ik wil gewoon dun zijn. maar het lukt me maar gewoon niet ik blijf maar eten en eten en ik word er gek van.

trouwens ik heb nog helemaal niet verteld over mijn andere zus laten we haar P noemen, P hou wel van ze is aardig we hebben altijd lol en hebben nooit ruzie. Mijn gezin bestaat dus uit 5 ik, mijn zussen en mijn ouders. natuurlijk is er ruzie maar als er ruzie is het altijd met S ik heb nooit ruzie met P of mijn ouders maar wel met S ik denk dat dat al genoeg zegt over haar.

iets in mij zei altijd 'je moet je niet zo aanstellen er zijn mensen op deze wereld met echte problemen' dat is misschien ook een van de redenen dat ik met niemand over deze dingen praat. maar ja ik heb dus toch besloten het hier te dele.

Nou dit was mijn verhaal wel een beetje lang 🙂 maar ja.

7 reacties

Mijn ouders zijn okk gescheiden en ik eb precies het zelfde van ben ik dat niet vergeten echt irritant maar je kan niet eens je zus vertellen wat je echt irritant vind of tegen je ma zelf heb ik soms ook huilbuien en dan denk ik okk van ik ben te dik iedereen haat me Niemand wil me en ga ik ok nog na denken hoeveel ik mensen mis ik wil zelf okk veel afvallen maar dat lukt maar ni ik ben okk heel onzeker over mezelf en probeer me zelf ook uitehongerwn maar lukt ni (we lijken wel twins) maar probeer gezond aftevallen praat gw biet tegen die s gw niet tegen praten
Hoi,

Super naar dat je je zo slecht voelt! Ja, er zijn mensen met ergere problemen op de wereld, maar dat betekent niet dat jij geen problemen kan hebben en dat daar dan geen aandacht naar hoeft te gaan!

Mijn ouders zijn ook gescheiden. Eén keer in de twee weken ga ik in het weekend naar mijn vader. Dat lijkt me een stuk relaxter dan iedere week wisselen. Ik ben wel jaloers op het feit dat je in 20 minuten fietsen al bij je vader bent. Ik moet eerst een uur met de auto (opgehaald) of 1.5 uur met de trein en bus voor ik bij mijn vader ben. Dat is echt verschrikkelijk.
Je kunt een keer met je ouders praten en vragen of er een ander soort omgangsregeling mogelijk is. Misschien om de twee weken wisselen of alleen in de weekenden naar de ander, etc. Jij hebt daar zeker inbreng in!

Dat je S zo haat lijkt me heel erg rot! Zeker omdat je niet weet wat je dan precies haat. Als je het dan tegen iemand zegt, gaan ze weer zeuren van: 'Wat haat je dan?' Terwijl het gewoon zo'n gevoel is. Herkenbaar. Je kunt het een keer uitspreken, maar ik betwijfel inderdaad of er iets kan veranderen als je geen concrete 'haat punten' hebt.

Op school ben je super vrolijk en dat vind je jezelf. Ik ben blij om te horen dat je vrolijke-jij als jezelf beschouwt! Fijn dat je school zo leuk vindt!
Je zegt dat je het je mentor niet kwalijk neemt dat ze niet ziet wat er aan de hand is thuis. Zou je het hier met haar over willen hebben? Dat kan gewoon hè! Dat je van buiten vrolijke Nienke bent, betekent niet dat je je zo altijd voelt en daar is aandacht voor! Je hoeft het alleen maar aan te geven.

Wat vervelend dat je jezelf te dik vindt! Niet eten is alleen niet de oplossing. Minder eten kan in de zin van dat je jezelf steeds over eet en dat je dan nu overstapt op normale porties. Je kunt ook gezonder gaan eten, maar je moet wel blijven eten. Het is geen gezonde manier van afvallen om niks te eten en uiteindelijk schiet je er niks mee op. Voor je het weet heb je een eetstoornis en dan ben je nog verder van huis.
Probeer anders wat gezonder te eten en misschien wat vaker te gaan sporten.
Afvallen gaat niet snel, dus je moet doorzetten en dat val je daadwerkelijk af.
Wat is je lengte en gewicht? Dan kan ik je bmi uitrekenen :)

Ik hoop dat mijn reactie een beetje heeft geholpen. Nog even doorzetten meis, er komen betere tijden aan!

Gr. Pin
Hoi!

Jammer dat je je zo slecht voelt. Huilen is ok. Het is een uitlaatklep, en het kan spanning en verdriet verminderen, maar het kan nuttig zijn na te gaan wat die nare gevoelens veroorzaakt.

Soms heb je geen klik met bepaalde personen. Dat kan onverklaarbaar zijn. Inderdaad lastig om te vertellen, aangezien je geen specifieke dingen kan aangeven. Praten over wat je voelt kan verlichtend werken, ook al kan je de oorzaak van dat gevoel niet verklaren.

Dat heen en weer gaan lijkt me heel vervelend en stresserend. Het zorgt ervoor dat je steeds zo veel aan je hoofd hebt, en je nooit ergens kan "settelen". Als je ergens goed zit, moet je alweer weg.
Nagaan of er een andere regeling mogelijk is zoals @Pin zegt lijkt me het beste.

Gezonde voeding en beweging zijn de juiste manieren om af te vallen. Jezelf uithongeren is heel slecht voor je, en zal niet tot het gewenste resultaat leiden.

Dat 'je moet je niet aanstellen, anderen hebben grotere problemen' herken ik in mijn gedachtengang. Het is immers een feit dat de hulp die voor anderen beschikbaar is, er ook voor jou is. Je mentor kan je helpen, ook al is het maar om even je verhaal bij te doen. Het is goed dat je je verhaal hier gedeeld hebt. Ik hoop dat je je daardoor al wat lichter voelt.

Groetjes
x
@PIN
bedankt voor je lieve bericht!!!
het heeft zeker geholpen en zal proberen er met mijn mentor over te praten.
mijn gewicht is 75 KG en lengte is 1,74
@100DIVERGENT11
Bedankt voor je bericht! ik vind het zo fijn dat kinderen zoals jij moeite doen om zo'n reactie te plaatsen zo kunnen we elkaar weer helpen.
ik ga het er met mijn ouders over hebben zodat ik niet elke week heen en weer hoef en ik ga proberen om op de gezonde manier af te vallen.
groetjes
- Nienke
Hoihoi,

Fijn dat de berichten hebben geholpen! :$

Ik heb je BMI even berekend, wat je bijvoorbeeld hier ook zelf kunt doen. Je hebt helaas wel licht overgewicht, maar als je 5 kg afvalt, zit je alweer op gezond gewicht, dus dat is wel fijn. Probeer inderdaad op een gezonde manier af te vallen. Snel en ongezond afvallen gaat je gewoon echt niet verder helpen, daar kun je weer andere problemen van krijgen.

Succes met je mentor en het gesprek met je ouders! Maar dat komt vast wel goed zo te horen! :)

Gr. Pin
Je gaat met de mensen rond je praten, dat is goed. Je bent ook van plan op een gezonde manier te gaan afvallen, ook dat zijn goede plannen.

Inderdaad fijn, elkaar helpen. Blij dat je je geholpen voelt met de berichten hier 🙂

Reageer