Vraag

Mijn schuld en vakantie met ouder

  • 25 March 2020
  • 3 reacties
  • 77 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi, zojuist verteld dat ik liever niet mee wil op vakantie met mijn vader. Ik heb er lang mee gewacht het vertellen er van. Éérst met mijn vriendin besproken en vertelde wat mij dwars zit enzo. En nu vanavond toen 'iemand' begon over de vakantie greep ik de kans. Ik vertelde in bijzijn van mijn moeder en 'iemand' over dat ik liever niet mee wou op de vakantie met mijn vader. En ja hoor de stemming sloeg om onsettend van gewoon gezellig naar geïrriteerd. Had ik natuurlijk kunnen weten, het komt ook als een klap als ik ineens thuis blijf en mijn moeder iets moet regelen ik snap het echt. En niet dat het nu opeens zeker is trouwens dat ik thuis blijf nee integendeel. Ik moet het eerst nog bespreken en bla bla bla. Maar het punt is dat ik het altijd verkeerd doe op een of andere manier, ik sla weer de stemming om ik verpest het weer de sfeer en de gezelligheid. Ik verdrietig op mijn kamer mijn moeder gestrest beneden met 'iemand'. En nu voel ik me naar over wat ik heb gedaan want ja ik kan ook gewoon mee gaan met mijn vader enzo, maar ik trek het niet. Iemand die het zelfde heeft of kwa vakantie niet mee willen, of kwa stemmingen in huis omslaan? 

Bedankt iniedergeval voor het lezen groetjes Kitty.


3 reacties

Hey Kitty

 

Je deelde mee liever niet op vakantie te gaanmet je vader, waarna de stemming omsloeg. Echter goed dat je dit aangegeven hebt. Op die manier kunnen je gezinsleden deze mededeling even laten bezinken, en kan er op een later tijdstip over gepraat worden. 

 

Denk je dat je kan argumenteren waarom je liever niet meegaat met je vader op vakantie? Het zou kunnen dat wat argumenten je moeder helpen bij het begrijpen waarom jij liever thuisblijft. Bespreek het in ieder geval gerust met haar, wanneer het moment zich daarvoor aanbiedt. 

 

Gr. Kenshin

Badge

Hoi Kitty

Ik weet niet hoe het met jou zit maar ik heb ook problemen met mijn vader. Misschien zou je met een vriend op vakantie kunnen of bij hun blijven logeren. 

Probeer alleen eerst te overwegen trek ik het echt niet bij mijn vader of niet. Als dat echt niet is moet je ook niet meegaan ,want vakantie is voor de lol niet omdat het moet.

Je kan ook met je vader of moeder proberen te praten over waarom je niet wil. Als je niet wilt dat je vader weet dat het aan hem ligt kan je dit met je moeder bespreken.

Als ze je begrijpen zullen je ze ook sneller thuis laten.

 

Veel succes Gr. Linde

Hey,

Ik wil ten eerste zeggen dat ik het knap vind dat je de beslissing hebt genomen.  Als je je niet goed voelt bij het idee met je vader op vakantie te gaan, dan is dit een goede keuze.

Ik heb dit ook met mijn vader gehad. Ik zag er erg tegenop maar ben wel gegaan. Eigenlijk was het heel positief want ik zag hem even op een andere manier. (Denk aan deze mogelijkheid als je toch gaat)

Heb er goed met je ouders over. Als dat niet rustig lukt dan kan je misschien met hulp van een volwassen die je vertrouwt of deskundige met ze er over hebben. Maar het is handig om er over te praten.

 

 

 

Reageer