mijn ouders willen mij geen bureau geven en ik mag niet naar school fietsen.

  • 24 January 2022
  • 13 reacties
  • 128 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hi! weet iemand wat ik met 2 oudres moet die me geen bureau willen geven en waarvan ik niet naar school mag fietsen maar met DE TAXI moet? ik weet het echt niet meer.


13 reacties

Ehm... misschien kan je er met ze over praten dat je het echt vervelend vindt?

En ik zal even aan ze vragen wat de reden precies is

Dat heb ik al gedaan, en de reden voor het bureau is dat mijn vader daar vroeger juist afgeleid aan was, en het fietsen, ze denken dat ik te snel afgeleid word onderweg (ik heb autisme) 

Reputatie 2
Badge +1

Als je door je autisme snel afgeleid wordt (ik heb ook ASS maar heb dat niet zozeer), kun je daardoor een gevaar vormen voor jezelf en de rest in het verkeer. Als dat zo is, is het misschien wel fijn dat je met een taxi gebracht wordt. Geen bureau lijkt me raar. Mijn sibling maakt zelf liever huiswerk aan de keukentafel, aan zijn bureau gaat hij al gauw gamen en dan praten we over meerdere uren. Maar dat zou een eigen keus moeten zijn. Als je je echt zo slecht kan concentreren kun je je bij mij op school inschrijven voor huiswerkbegeleiding. Dan ga je een paar middagen in de week op school je huiswerk maken, meestal is dat tot 17 of 18h. Misschien dat dat beter helpt, maar een bureau is toch echt soms nodig en handig voor schoolwerk en om spullen in en op te bewaren.

Ik vorm zegmaar geen gevaar voor mezelf en de rest, maar ben gwn snel afgeleid. Wij hebben wel huiswerkbegeleiding maar daar willen ze me niet heen doen... een bureau willen ze me echt niet geven, terwijl ik onvoldoende sta voor wiskunde, doordat ik me niet kan concentreren. Maar ze denken dat ik onvoldoende sta omdat ik niet goed genoeg huiswerk maak. Wat ik ook zeg, ze blijven volhouden dat ik pas in de 3e of later een bureau krijg. (We zijn niet arm, gwn normaal, dus daar ligt het niet aan)🥲

Hey,

Misschien kan je vragen of je wel naar school mag fietsen als je met iemand mee fietst? 

Hoi j8j8, dat heb ik allang gedaan, en dan denken ze dat ik diegene dan te laat ga laten komen.

Hai,

Is er niet iemand die bij jou op school zit en die je ouders kent? Want dan kan diegene er misschien bij zijn als je aan je ouders vraagt of je met diegene naar school mag fietsen. Dan kan diegene zelf ook zeggen dat hij/zij dat goed vind. 

Misschien kan je ook proberen of het werkt als je een duidelijke tijd afspreekt waarop jullie vertrekken (ruim op tijd). Of je kan vragen of je het voor een bepaalde tijd mag proberen en dat als het niet goed gaat, je weer gewoon met de taxi gaat.

Suc6

J8j8

Ik heb het net gevraagd, en ze willen het echt niet hebben. 

Vervelend. Probeer het over een tijdje weer te vragen, dan hebben ze misschien vanzelf door dat je het echt graag wil. Maar zorg dat ze niet gaan vinden dat je zeurt.

Oké we hebben nu wel de afspraak dat als ik overga, ik een bureau krijg.

Dat is heel goed nieuws! 
Probeer dan ook zo’n afspraak te maken over het fietsen. Misschien kan je in het weekend of in de vakantie gaan “oefenen” met fietsen met je ouders. Dan kan je er een leuk uitje van maken en tegelijk laten zien dat je het kan.

hee erg bedankt voor de tip, ik ga het vanavond vragen. en ik weet de weg al, want in de zomervakantie zijn we wezen oefenen, voor als ik niet met de taxi kon (dat moet je aanvragen), dus dat is gelukt. en ze weten dat ik het kan, maar ze denken dat ik het alleen kan als ik met hun samen fiets! terwijl ik het ook alleen kan! 

Reageer