mijn ouders werken me tegen

  • 1 February 2016
  • 4 reacties
  • 425 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hey ik ben karper,
ik ben 15 jaar en doe aan bodybuilding. mijn levens doel is om later op wereld niveau te gaan trainen. omdat je met bodybuilding al snel erg groot ben en de meeste mensen het niet mooi vinden willen mijn ouders het niet. hierdoor gaan zij allemaal smoesjes bedenken om mij tegen te werken. mijn moeder zegt ook dat zolang zij leeft het niet gaat gebeuren. ik mag nog net wel naar de sportschool maar alleen maar 4x per week. ik mag van m'n ouders ook geen sublementen hoewel dit gewoon natuurlijke producten zijn die ook in je eten zitten. omdat het doel van bodybuilding is om zo groot mogelijk te worden heb ik ze wel echt nodig. toch zou ik ook al heel ver kunnen komen met alleen maar een goed voedingsschema maar dat mag ook niet van m'n ouders want ze vinden 9 maaltijden per dag te veel. dus ik heb pas toch sublementen gekocht en ze stiekem gebruikt. maar daar zijn m'n ouders achter gekomen en nu is de wereld te klein en vinden ze dat ik hellemaal niet meer mag trainen. mijn ouders snappen alleen niet dat er niks mis is met sublementen en dat ik naast bodybuilding niks heb om voor te leven. ik wil heel graag uit huis en zelf bepalen wat ik eet enzo maar daar ben ik helaas te jong voor. dus hoe zorg ik er voor dat mijn ouders gaan begrijpen dat ik dit wel nodig heb en dat bodybuilding voor mij het zelfde als leven is voor hun. ik heb hier onder een foto van een bodybuilder geplaatst voor de mensen die niet precies weten wat het inhoud.

alvast bedankt voor de reacties
Mvg karper

4 reacties

Yo karper ik snap je probleem, zelf heb ik gelukkig relaxede ouders  in dat opzicht. Ik wil je nu niet afschrikken van bodybuilding maar als je ver wilt komen in die wereld zijn supplementen niet genoeg. Steroïden is eigenlijk de enige optie om in de pro scene te komen want natuurlijke wedstrijden zijn immers veel te Klein en niet lucratief genoeg om van te kunnen leven. Wat wel een hele goede zet is om bijvoorbeeld personal trainer te worden in de toekomst waardoor je ouders het trainen misschien toe zouden laten

 

Ik ben trouwens nu 16 en doe voornamelijk powerlifting ook al heb ik me zeker wel verdiept in bodybuilding dus ik spreek wel uit ervaring want ik zat in exact dezelfde situatie. Ik mag wel 7 keer per week trainen van mijn ouders wat ik ook doe maar close enough

Hoi karper,

Ik zie twee kanten in dit verhaal, jou kant en die van jou ouders.

Ik begrijp dat je heel graag je droom wilt waarmaken en er goed in wilt worden. Het beste is om je ouders meer inzicht te geven over bodybuilding, want zeg nou zelf niet elke tiener op jou leeftijd doet aan bodybuilding.
Jou ouders vinden het denk ik moeilijk om hier mee om te gaan want je,zoekt het uiterste van jezelf op. Hett lijkt nu misschien hou levensdoel maar misschien over 5 jaar wil je de bodybuilding sublemrnten zelf gaan maken omdat je er in geïnteresseerd bent. Daarbij zit je ook nog in de pubertijd deze dingen zijn helemaal niet goed voor je lichaam.

Je zegt "het zijn natuurlijke producten die ook in je eten zitten". Stel je voor je lichaam heeft maar 2 stoffen nodig om te kunnen functioneren en dit zijn suikers en koolhydraten. Vaak heeft een subliment 1 soort stof dat een andere stof opwekt. Als dit bijvoorbeeld de suikers zouden zijn dan heeft je lichaam téveel aan suikers en kan je niet meer functioneren.
Beetje vaag als je maar het principe begrijpt xd

xxxcelly
Ik doe zelf niet aan bodybuilding maar ik hou mijn lichaam wel gespierd dat heb ik nodig voor mij sport maar zo als jij het nu vertelt klinkt het wel een beetje overdreven.
Ik vind iemand die helemaal gespierd is ook niks Het is niet altijd mooi
Ik afviseer gewoon het advies van je ouder te volgen

Gtrz D.S
Hey Karper,

Ik weet niet goed hoe ik je zou kunnen helpen met een oplossing. Ik kan je wel vertellen dat je je ook in je ouders kan verplaatsen en daardoor hun beter kan begrijpen. Je kan hun beter voorlichten over wat bodybuilding precies inhoud en waarom je het zo graag wilt. Je kan ook vragen aan je ouders waarom ze bodybuilding niet gepast vinden (het gaat immers over het opzoeken van de extremen). Als je echt zeker bent van je zaak kan je natuurlijk begeleiding vragen van een trainer. 15 is ook een jonge leeftijd voor bodybuilding of powerlifting dus als je geen begeleiding hebt met bijvoorbeeld het gebruiken van sublementen zou het misschien niet zo uitpakken als jij dat wilt.

Grtz kokos

Reageer