Vraag

Mijn ouders maken regels waar ik het totaal niet mee eens ben en komen hun beloftes niet na

  • 2 February 2018
  • 1 reactie
  • 120 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hoi,

Het zit dus zo. Iedere keer als mijn broertje en ik ons niet naar de zin van onze ouders gedragen verzint mijn vader er wel weer een of andere regel bij. ik schrijf dit nu in mijn vrije week van school. en ik moet deze week iedere dag om 7 uur opstaan omdat mijn vader zijn slaapcyclus ongeveer zo loopt. daarnaast hebben ze al meer dan 3x beloofd om te stoppen met roken, of om dit in de aanbouw te doen. Zelfs roken in de aanbouw zijn ze niet nagekomen. Daarnaast heb ik ook het gevoel dat alles wat ik thuis doe frustraties opwekt bij mijn ouders. Ik heb ook al een paar keer gevraagd of onze vriendengroep toevallig een keer bij ons in de aanbouw zou mogen komen "chillen". Telkens als ik die vraag stel hoor ik meteen een zucht of een uitvlucht zodat het "toevallig niet kan". Al deze dingen bij elkaar opgeteld hebben bij mij al eens tot een lichte depressie geleidt (gedachte's over hoe het zou zijn als ik er niet meer ben). Door deze dingen samen voel ik met thuis niet bepaald relaxt en loop ik constan op mijn tenen om niets fout te doen.

ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen of tips heeft om hier wat tegen te doen. (praten met mijn ouders werkt niet bepaald, heb ik al eens geprobeerd).

groetjes jongen van 18.

1 reactie

Hey
Wel een lastige situatie ja.
Helpt het om ze erop aan te spreken als ze hun beloftes niet nakomen. ( weet niet of je dat al hebt geprobeerd).
Ook kun je vragen of iemand anders met haar wil praten. Bijvoorbeeld je opa of oma als die het wel met je eens zijn.
Als je er een depressie van krijgt kun je ook voor een wat rigoureuze oplossing gaan. Je bent 18 dus zou het niet heel raar zijn om op kamers te gaan. Zeker als je al van de middelbare af bent.
Verder zou ik het ook eigenlijk niet weten.
Jonah

Reageer