Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Mijn ouders laten me waardeloos voelen

• 4 juni 2013
  • 6 reacties
  • 2714 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Mijn probleem is mijn ouders... Ik wil gelukkig zijn en blij zijn en dingen doen die me zo maken. Ik hou van mijn vrienden en ik heb gewelidge tijden met ze. Mijn probleem is mijn ouders.. .meer mijn moeder dan vader. Alles wat ik doe is fout in haar ogen. Vaak is ze boos of chagerijnig en dit reageert ze vaak op mij af. Ze wordt kwaad om elk dingetje dat ik fout doe. En als we ruzie hebben haalt ze alle fouten die er zijn gebeurd naar boven. Ik voel me ongelukkig thuis. Ik heb gepraat met een vertrouwenspersoon op school maar dit helpt niet. Ik voel me er niet op mijn gemak en ik heb het gevoel dat hij aan de kant van mijn ouders staat. Mijn moeder doet zich altijd voor alsof ze echt de beste moeder is maar ik mag heel weinig. Door de weeks mag ik niet afspreken en in weekende vaak ook niet. Ookal heb ik geen huiswerk of iets. Zo kan ik zeniet ontwijken. Ik probeer me zo veel mogelijk in te houden maar dat lukt me niet. Ik heb gewoon het gevoel dat ze niet van me houden. Mijn verjaardag komt eraan maar ik mag het niet samenvieren met een vriendin. Het zou voor hun en de ouders van mijn vriendin een hele kleine moeite zijn maar omdat afgelopen jaar hetis misgelopen mag ik het niet samenvieren. Ik voel me hier echt heel rot over. Ik mag niet veel en wat ik doe is fout. Mijn schoolpunten zijn te laag terwijl ik geen een onvoldoende sta en zelfs maar 2x een 6 en de rest hoger.

Kortom, mijn probleem zit bij mijn ouders, praten helpt niet want ze schreeuwen over me heen en luisteren niet naar me. Als ik ze mail doen ze heel schijnheilig en ik ben klaar met alles. Ik snij mezelf nu al 1,5 jaar en heb al eens geprobeerd zelfmoord te plegen. Ik wil hier vanaf en gelukkig zijn, maar alles zit me tegen. Ik weet het niet meer en de zelfmoordneigingen worden steeds meer en groter... Iemand advies?

6 reacties

ik heb er al een paar jaar last van en het is helemaal niet makkelijk maar praat erover met vrienden dat werkt meestal wel en anders schrijf alles op een papier. alles eruit dat lucht op, teminste bij mij wel. En Stop met jezelf snijden. daar word het niet beter van. Misschien moet je gewoon een keer met je ouders gaan praten -een poging doen tot iig- en maak ze duidelijk wat je vind en voeld. werkt dat niet. bel dan de kindertelefoon of jeugdzorg die luisteren wel naar je...
Sorry Ik heb geen advies maar je kan wel bellen voor advies
Nee nee maakt niet uit! maar ik zou niet weten wat ik zou moeten zeggen dan. Ik wil hier thuis niet weg want al mijn vrienden wonen hier, maar zo door blijven leven heeft ook geen zin...
oh sorry voor het slechte advies ga naar iemand anders toe of bel naar de kindertelefoon die kunnen ook jeugdzorg inschakelen als je dat wilt maar praat
Ik  heb toestraks geprobeerd met haar te praten. Ze werd alleen maar kwader, ze slaan me niet meer vaak, maar praten heeft geen zin meer. ik heb het zo vaak geprobeerd en weet het echt niet meer 😢
wat vervelend dat je je zo naar voelt probeer het met hun het er over te hebben mischien helpt dat en geen zelfmoord plegen het word echt beter
xx stay strong

Reageer