Vraag

mijn oma is ziek en over een paar maanden gaat ze dood

  • 29 May 2022
  • 3 reacties
  • 76 Bekeken

Badge

Hoi mijn oma is ziek ze heeft eierstokkanker en nu wil ik omdat ik al een tijdje verdrietig ben om mijn oma vragen om tips waar mee ik minder verdrietig ben


3 reacties

Badge

Hey het spijt me voor wat er door je heen gaat.

Wat je vooral niet moet doen is depressief worden want dat is mij al een keer gebeurd en dat is geen pretje. Je moet proberen een boek te lezen, een film/serie kijken en ik heb ook gehoord dat sex/kussen helpt om je af te leiden. Dit klinkt een beetje raar maar ik probeer ook alleen maar te helpen. Ga vooral NIET jezelf snijden of beginnen aan andere dingen die niet goed voor je zijn. dat zijn van die Dan misschien een snelle uitweg lijken maar uiteindelijk je echt niet beter laten voelen. Ik hoop dat dit helpt 🙂 en vooral je beter laat voelen…

Onnodige quotes verwijderd. 

Reputatie 3
Badge +1

Hiiii,

Wat rot voor jij en je oma! Ik snap heel goed dat je verdrietig bent.

Ik zou als eerst proberen om zoveel mogelijk met je oma te doen nu het nog kan. Ga lekker wandelen, door een familieboek bladeren, etc. Als je niet naar haar toe kan, probeer dan brieven te schrijven! Stuur wat tekeningen, cadeautjes, knutselwerkjes, etc op.

Misschien zou het ook fijn zijn als je een momentje had om met je ouders het erover te hebben. Het is natuurlijk heel naar, dus het is fijn als je iemand hebt om erover mee te praten. Dan voel je je meestal al een stukje beter.

Verder zou ik proberen jezelf af te leiden met leuke dingen. Ga op pad, lekker sporten, leuke serie kijken, met vrienden uithangen, zonnen, tekenen, gamen, youtube kijken, koken, bakken, wat je dan ook leuk vindt! 

En maak je ook maar niet te veel zorgen over haar dood zelf. Het is zeker even iets om vet verdrietig over te zijn, maar na een tijdje kan je het wel accepteren. Mijn oma was ook uit het niets dood en iedereen was erg verdrietig, maar nu gaat het alweer helemaal goed met iedereen. 

Veel sterkte! Het komt echt goed, ik wens je veel geluk! 🍀 

Reputatie 3
Badge +1

hey,

ik vind het echt heel erg voor je.

mijn oma is ook overleden aan kanker door veel te roken. en de beste vriendin van mijn moeder wat voor mij ook als moeder voelt gaat ook bijna dood, ook door kanker.

zelf praat ik er niet veel over, vooral niet met mn ouders of zussen. ook niet met haar zelf. ik praat met iemand op school, een leerlingbegeleider. daar hebben we het meestal over algemene dingen, maar soms ook over haar. miss kun je dat ook doen? je moet gwn naar je ouders stappen. mijn ouders hadden. dat zelf gedaan. maar voor mij helpt het. je kan ook gwn met je ouders er over praten maar ik weet niet of je dat fijn vind. 

ik denk niet dat je hier veel aan had maar oké 

byeeee

 

Reageer