Vraag

Mijn moeder doet erg vervelend tegen mij

  • 16 January 2022
  • 4 reacties
  • 83 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hey iedereen!

Mijn ouders zijn sinds 2 jaar gescheiden.
Ik en mijn zussen wonen bij mijn moeder in huis en zodra we naar onze vader willen mag dat gewoon.
Inmiddels lijkt mijn moeder wel bijna overspannen ofso.
Zo word om de meeste kleine dingetjes heel boos en geeft de hele dag maar een depressieve sfeer.
Naast dat het in huis totaal niet meer gezellig is, wordt er ineens van mij verwacht dat ik het hele huishouden ga doen. ik moet de was doen, de vaatwasser, dweilen, stofzuigen etc, etc.
Ook ben ik een niet een hele goed eter en vindt ik hollandse pot/(de meeste) aardappels niet lekker.
Inmiddels heeft ze een heel eet menu opgesteld en gaat ze alleen maar eten maken wat ik eigenlijk gewoon niet lekker vindt en ze wilt ook niks meer maken wat ik lekker vindt, ze maakt alleen wat zij lekker vindt.
Ook hangen er door het hele huis briefjes zoals, '’doe deze deur dicht'’, of als je thuis komt hangt er een briefje "pak de vaatwasser in”. en mocht je dan een keertje iets zoals de was doen, heeft ze altijd wel weer wat negatief erop te zeggen, ik krijg nooit een complimentje of iets. mijn zussen hebben hier minder last van dan mij. ze zit verder ook nog de hele dag negatief nieuws aan mij te vertellen waar je zwaar depresief van wordt. ik ben er helemaal klaar mee, ik weet alleen niet wat ik hieraan kan doen. 
bij mijn vader wonen kan ik niet en voor de rest nergens waar ik naar toe kan. zit opgesloten in deze negatieve zooi. iemand tips?

Groetjes KapiteinCola


4 reacties

Badge

Hoiii! 

Jeetje dat is natuurlijk erg vervelend! Zelf zijn mijn ouders niet gescheiden dus weet ik natuurlijk niet precies hoe dat helemaal voor jou voelt. Waarschijnlijk is het voor je moeder ook even wennen en een stuk anders. Het kan natuurlijk ook zijn dat je moeder met iets anders zit. Je kan natuurlijk ook altijd nog vragen van he mam gaat het wel of dat je uitlegt dat je hier en daar last van hebt. Zo komen jullie misschien samen op een oplossing of reden. Mijn tip is om er over te praten en het anders zo veel mogelijk de dingen te negeren waar je last van hebt. 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en veel sterkte en succes! 

Groetjess xx 

Hii, 

Wat een nare situatie! Ik snap dat het voor je moeder naar was om te scheiden, maar het is als moeder ook haar taak om te proberen te zorgen dat het ondanks alles met jou goed gaat. 
Het is goed van je dat je zo je best doet om je moeder te helpen, maar je hoeft niet voor haar te zorgen, dat werkt andersom. 
Heb je ooit met je moeder gepraat over het feit dat je zoveel huishoudelijke taken moet doen? En heb je weleens met vrienden  besproken hoeveel zij moeten doen in het huishouden?

Moeten je zussen ook veel doen in het huishouden, of is dat vooral een taak voor jou?

Mijn adviezen:

  1. Misschien kun je met je moeder praten over hoe je je voelt.
  2. Je zou wat vaker naar je vader kunnen gaan, bijvoorbeeld als er een negatieve sfeer in huis hangt, of als jullie iets gaan eten wat jij niet lekker vindt
  3. Misschien dat je het moeilijk vindt om met je moeder te praten over wat jij niet fijn vindt aan de huidige situatie. Dan kun je hopelijk met iemand praten die je kunt vertrouwen, zoals je vader, een goede vriend(in), een mentor of een andere betrouwbare docent.
  4. Het is al een hele goede stap dat je dit hier deelt :)

Groetjes Stengelsoep

 

Reputatie 3
Badge +1

hii

das wel vervelend mijn moeder is ook erg bemoeierig en ja ik snap je wel je kan het er misschien wel over hebben als je dat wil. en dan zeggen tegen je moeder wat je dwars zit dat lucht vast op, of met vriend(innen) erover praten dat lucht vast op heel veel suc6 =)

Reputatie 1
Badge

Dank jullie wel voor jullie lieve reacties!

Ik ga er zeker wat mee doen.

 

Reageer