Mijn broer heeft me seksueel misbruikt toen ik klein was.

  • 13 November 2019
  • 1 reactie
  • 705 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo, ik ben Mirjam en zes jaar geleden heeft mij broer mij seksueel betast. Ik was toen 8 en wist er nog niks van, hoewel hij al tien was. We waren allebei kinderen, dus ik vergeef het hem. Het had niet moeten gebeuren maar hij was ook nog maar een kind, maar ik kan het hem niet vergeven dat ik nu meerdere mentale problemen heb erdoor. Ik ben nu vijftien en sinds kort denk ik steeds meer aan het incident en ik ben heel erg bang voor mijn broer en niet echt vriendelijke tegen hem. Hij heeft me niet meer betast sinds 2014, maar ik voel me nog steeds super bedreigd als ik bij hem in de buurt ben. ik voel me niet meer veilig thuis, en lig vaak tot 2 uur wakker omdat zo bang en zenuwachtig ben dat hij in mijn kamer komt en het weer doet. Nu dat ik een vriend heb en ik seksueel actief ben, heb ik vaak paniekaanvallen of traumatische herinneringen. Ookal doet mijn broer het niet meer, ik haat hem echt! Ik heb het 3 weken geleden aan mijn ouders verteld en zij zeiden: '’Wij weten niet hoe we hier mee om moeten gaan, want jullie waren nog kinderen blablabla'’ Ik snap echt waar het vandaan komt wat zei zeggen maar, ik voel me echt niet meer veilig meer, ik had vorig jaar een depressie en angststoornis en ik voel mijn depressie langzamerhand weer terug komen, ik wil er binnenkort met mijn psycholoog over praten maar zij is nu op vakantie. ik weet eerlijk gezegd niet wat ik probeer te bereiken door dit zeggen hierop, maar ik hoop dat een van jullie weet hoe ik deze situatie moet behandelen. Sorry als het een beetje onbegrijpelijk is, ik heb het snel getypt en weet niet echt hoe ik mijn gevoelens en gedachten moet verwoorden. Dankjewel!


1 reactie

Hallo Mirjampoekie :)

Misschien kun je er met een vertrouwenspersoon over praten dat dat is gebeurd toen je klein is en dat kun je dan in vertrouwen vertellen en dan kan zij/hij jou er misschien helpen. Je kan ook een therapie volgen voor dat.

-Dr8gon99

Reageer