Vraag

Mama boos om niks

  • 18 January 2018
  • 1 reactie
  • 194 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi, ik ben een meisje van bijna 13 en ik heb een soort probleem.. Mijn ouders zijn al iets van 7 jaar gescheiden en ik ga om de twee weken naar mijn moeder, alleen heb ik het de laatste tijd veel gezelliger bij mijn vader.. M'n moeder zeurt om alles wat ik doe en zeg, bijvoorbeeld vandaag nog, ze gaat vaak bij de buurvrouw een drankje doen als ze uit haar werk komt, om 20:00 belde ik haar van mam kan je naar huis komen want ik wil graag eten, ze deed nog redelijk normaal en zei: tuurlijk schat ik ben er over 5 min, ik dacht oké prima. 15 min later was ze er nogsteeds niet dus belde ik haar weer, gelukkig kwam ze daarna binnen 5 min naar huis. Ik zei van wat eten we, nou we aten bami. Ze had het klaargemaakt met een eitje erop maar ze weet dat ik niet van ei houd dus ik zei : mama ik hoef geen eitje hoor.. Zomaar word ze helemaal boos, ze zegt ja verwend nest je moet maar is eten wat ik je geef en niet op alles commentaar geven.. Ik zeg: mam serieus we hebben het over een eitje rustig, gaat ze er nog een halfuur over doorzeuren van doe je ook zo bij andere dit en dat, het kan zijn dat je nu denkt wat stelt ze zich aan het is toch niet zo erg, dat klopt ook wel maar het is iedere keer weer zo, ik word er echt gek van. Ze word boos om alles wat ik zeg en doe. Dus ik zit er echt aan te denken om bij mijn vader te gaan wonen, maar dat vind ik zielig voor me moeder want ik hou heel veel van d'r en anders zit ze alleen.. Nouja hopelijk hebben jullie tips. Xx

1 reactie

Hey,
Vervelend dat je zoveel ruzie hebt met je moeder.
Het botst wel vaker tussen tieners en ouders, maar aan de situatie die je schetst, lijkt het mij dat je moeder een beetje oververmoeid is en daardoor wat sneller geïrriteerd.
Probeer er op een rustig moment een keer met haar over te gaan praten, want ik denk dat het zonde is om hierdoor alleen nog maar bij je vader te gaan wonen. Ook al heb je ruzie met je moeder, ik weet zeker dat ze enorm van je houdt.
Succes!
Jonah

Reageer