Vraag

Mag mijn vader mij wegsturen?

  • 6 June 2018
  • 1 reactie
  • 126 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben 18 jaar en mijn ouders zijn gescheiden. Nu woon ik een week bij mijn vader en een week bij mijn moeder.
Mijn vader heeft zijn vakantie in de week gepland dat ik bij hem ben en wil mij naar mij moeder sturen. Dit is echter niet eerlijk omdat ik al 3 weken achter elkaar bij mama ben geweest. Dat zouden er dan 5 worden.
Ik sta ook ingeschreven op zijn adres, ik ben verder ook volwassen genoeg om alleen thuis te blijven. (doe ik ook vaak genoeg bij mama)
Is er iets wat ik hiertegen kan doen?

1 reactie

Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Je kunt het met je vader erover hebben. Je bent notabene al volwassen dus je lijkt me wel in staat een weekje op zijn woning te passen. Zolang je goede afspraken met hem maakt over feestjes en bezoekjes etc zou ik niet zien waarom het niet zou mogen. Dus je kunt het er met je vader over hebben, maar waarschijnlijk heb je dit al gedaan.
Ik weet niet of je er juridisch iets tegen kunt doen, dat hij 'weigert' een week zorg voor je te dragen. En ook al zou dit kunnen, is dit het gedoe niet waard en duurt dat toch veel te lang. Dus je zult óf moeten accepteren dat het niet mag en bij je moeder wonen, óf je hebt nog eens een gesprek met hem erover. Mocht dat allemaal niet lukken kun je alsnog in zijn woning gaan wonen als hij weg is.
Ik neem aan dat je gewoon een sleutel van de woning hebt, dus of hij het nou wil of niet jij kunt daar gewoon leven voor een weekje.

Reageer