Vraag

Mag ik met 13 het huis al uit?

  • 23 May 2018
  • 1 reactie
  • 231 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,
Ik ben Maaike en ik ben net 13. Mijn moeder en ik hebben constant ruzie en het voelt alsof ze me echt haat. Mijn vader en broer weten er allebei van en ze doen en zeggen helemaal niets. Ik wil nu weten of het mogelijk is om uit huis geplaatst te kunnen worden met mijn leeftijd. Is dit mogelijk of niet? Laat het mij alsjeblieft weten.

Ripper

1 reactie

Hi Ripper,

Ik weet, dat wanneer jij het écht niet meer naar je zin hebt thuis, je eventueel naar andere familie kan gaan (opa's, oma's, tantes, ooms, et cetera). Heb je al met je ouders geprobeerd te praten? Misschien is het goed om dat eerst te doen. Als je het moeilijk vindt om erover te praten kan je je gevoelens opschrijven en het laten lezen aan je moeder (deze tip heb ik van de Kindertelefoon gekregen toen ik niet wist hoe ik mijn depressie moest vertellen).

Als je de moed bij elkaar hebt geraapt, moet je proberen je verhaal niet aanvallend over te laten komen (jij doet dit, jij zegt dat) maar juist vanuit je eigen te vertellen (ik vind, ik heb het gevoel dat). Zo ontstaat er niet weer bonje omdat je moeder het te aanvallend vind en weer boos wordt. Je zei ook dat je vader en broer er niets aan doen, misschien kan je ze vragen om bij jullie gesprek te staan. Dan heb je misschien het gevoel dat ze er toch nog een beetje zijn voor je.

Ik hoop dat je iets aan m'n tips had!
- Pink_Girl21

Reageer