Vraag

knuffel van je ouders

  • 29 July 2020
  • 4 reacties
  • 230 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo iedereen

Ik heb een vraag wat me al langer dwars zit: hoort een ouder je te knuffelen?

Ik denk van wel, het is een goede manier om je liefde voor elkaar te tonen en komen er volgens de wetenschap ook stoffen vrij die je gelukkig maakt, had ik gelezen.

Als ik bij mijn beste vriendin ben, zie ik haar moeder ook zovaak knuffelen met haar, uit eigen initiatief, terwijl zij dat kinderachtig vind. Ze weet echter niet dat ik er juist naar verlang! 

Want ik krijg nooit een knuffel, als ik erom vraag zeggen ze dat ik te oud ben (15), zelfde bij mijn 9 jarige zusje. Ze doen het wel graag bij mijn 4 jarige zusje, ik ben jaloers op haar. Mijn laaste knuffel is ook met mijn beste vriendin, ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laast geknuffeld was geweest door mijn ouders....( toen ik een baby was vast wel)

 

Elke keer dat ik zie dat iemand geknuffeld word word ik emotioneel, is het normaal? Of overdrijf ik.…

En knuffelen jullie ouders jullie of juist niet?

 

Groetjes Eva


4 reacties

Hi Ca.li,

 

ik heb net je topic gelezen en ik begrijp heel goed wat je schrijft en dat jij het ook fijn zou vinden om die knuffels, nu ook nog steeds, van bijvoorbeeld je moeder te krijgen. Zoals je zelf al schrijft is het voor ouders niet altijd vanzelfsprekend om dat te blijven doen. Net wat je zegt, je vriendin voelt zich er soms ongemakkelijk bij als haar moeder dat doet. Het is dus verschillend voor iedereen, niet alleen voor diegenen die de knuffel geven, maar ook voor diegenen die 'm ontvangen.

Jammer genoeg sluit de vraag niet altijd aan bij het aanbod…..

 

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je ouders niet van je houden. Ze tonen hun liefde vast op andere manieren. Door goed voor je te zorgen, dat je eten hebt en kleren en een luisterend oor als je ergens mee zit, je hulp nodig hebt bij je huiswerk en andere dingen.

 

Toch kan het zijn dat jij die knuffels echt nodig hebt. Bespreek het met je moeder en misschien wil zij ze ook wel altijd al geven, maar doet ze het niet, omdat ze weet dat kinderen als ze op een bepaalde leeftijd komen, dat niet meer willen of zich er voor schamen.

 

Geef je moeder gewoon eens een knuffel en zeg dan zoiets als 'daar was ik even aan toe’ en dan nog zoiets als 'dat kunnen we wat mij betreft wel vaker doen’. Zoiets?

 

Ik hoop dat je er iets mee kunt, met mijn antwoord. 

Oh ja, je vroeg ook hoe dat bij ons thuis gaat?

Nou, ik slaap samen met mijn twin (we zijn allebei jongens)  op 1 kamer en het laatste wat we doen voor het slapen is dat we elkaar een kus/knuffel geven en het eerste wat we de volgende morgen doen is datzelfde. Als we dan gaan ontbijten doen we hetzelfde bij iedereen die al op is en zo doen andere broers en zus dat ook bij ons als ze bij het ontbijt komen. ook met papa en mama en vrienden die zijn blijven logeren en opa's en oma's enzo.

Gewoon tussendoor doen we dat ook wel eens. Gewoon omdat het kan :yum:

 

Twin en ik willen ook wel even een groepshug :family_mmg: met jou doen hoor, als je wilt :relaxed:

 

Groetjes,

M&M's

Hey,

Ik doe dat ook niet heel vaak meer eigenlijk. Heb er niet heel veel behoefte aan maar als mijn moeder het moeilijk heeft knuffel ik haar wel eens. 

Dat je ouders weigeren als je om een knuffel vraagt vind ik wel een beetje vreemd. Ik zou het er met hen eens over hebben dat je hier behoefte aan hebt.

Reputatie 7
Badge +19

Heyhoi

ik zelf vind het gwn normaal om je ouders een knuffel te geven. Ik doe dat ook gewoon en vind dit niet kinderachtig of ongemakkelijk.

 

joeeee👋

Reputatie 3
Badge +4

Ik zie dit vaak gebeuren bij mijn vriendinnen, waar niet ( meer ) geknuffeld wordt.

De band tussen hun en hun ouders is ook erg koud en koel, net of er niets meer is.

Bij mij thuis is het juist andersom, ik heb dan 2 moeders, en wij knuffelen wel heel veel,

maakt niet uit in welke volgorde, soms knuffel ik hun, pak ik hun lekker in mijn armen, 

en het gebeurt ook andersom dat zij mij in hun armen nemen en lekker knuffelen, daar 

voel ik ook een hele warme band met hun beide, en zij met mij en zijn wij een echte eenheid

met elkaar.

Reageer