Vraag

kledingkeuze niet bepalen

  • 12 September 2019
  • 4 reacties
  • 132 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hee mensen,
ik ben iemand met ass en adhd dus ik kan niet heel erg goed opletten. Ik word daarom ook altijd met de auto overal naartoe gebracht.
Ik moet altijd mijn kleding SAMEN met mama kopen en zij moet alles mooi vinden. Nu moeten we altijd maar naar River Woods alleen ik vind die kleding daar helemaal niet leuk en zit dan ook niet lekker in mijn vel. Ik mag ook nooit naar andere winkels zoals bijv tommy hilfiger enz...
het liefste zou ik kleding dragen wat een beetje kort en zwart is maar mama vindt dat echt heel erg ordinair. Maar ik wil die kleding wel dragen omdat ik echt een haat heb aan de kleding van River Woods.
Wat doe ik hieraan?

4 reacties

Badge
Hey Juultje,

Dat is zeker heel erg irritant. Bij mij is 2 jaar geleden ook ADHD vastgesteld en dat vond ik ook wel even moeilijk. Mijn moeder begon opeens heel bezorgd te doen terwijl ik nog steeds hetzelfde was als voor die vaststelling. Ik voelde me dezelfde persoon die anders werd behandeld door de stempel van ADHD. Ik ben daar met haar over in gesprek geweest en ik was destijds nog 12 en ik zei dat ik meer verantwoordelijkheid wilde omdat ik nogsteeds hetzelfde was. Ik heb daar ook veel steun bij gehad van vrienden en een online Psygoloog. Ik hoop dat jij je moeder kan overtuigen en vertellen dat jij ook zelfstandig bent, dat jij volwassener wordt en dat jij je eigen leven gaat leiden met je eigen keuzes. Ik hoop dat ik je hiermee heb geholpen.
Heel veel suc6

Groeten van Femke👊
Ik ga proberen mijn vader te overtuigen zodat hij met mijn moeder kan overleggen👍
Hey Juultjexx

Wat jammer dat je moeder zo'n grote inspraak heeft in je kledingkeuze. Ik kan me voorstellen dat dat vervelend moet zijn. Goed dat je van plan bent dit met je vader te bespreken.

Wat zou je moeder vinden van kledinggeld? Ze zou je een bepaald bedrag toe kunnen vertrouwen, waarmee jij nu en dan kleding koopt. Eventueel zou je kunnen winkelen met een vriend(in), zodat je moeder niet per se mee hoeft.

Als je moeder het niet ziet zitten om te betalen voor kleding die ze niet mooi vindt, zou je kunnen overwegen om kleding van je eigen geld te kopen. Eventueel zou je thuis klusjes kunnen doen in ruil voor zakgeld?

Groetjes
Kenshin
dat is inderdaad een goede optie! Ik zal t even bespreken👍

Reageer