Vraag

Klaar Met Mijn Moeder

  • 20 July 2020
  • 4 reacties
  • 85 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Na vandaag ben ik echt klaar met de manier waarop mijn moeder me behandelt. Na een woedeaanval van een aantal weken geleden heeft ze nieuwe draadloze oortjes voor me gekocht, wat ik heel lief vind.

Deze week gebruikt ze die echter veel. Haar eigen oortjes zijn kapot en daarom vroeg ze of ze die van mij een dagje mocht lenen. Een dag werd twee dagen en dat werd weer een week. 

Niet dat het me echt veel boeit aangezien ik ook een setje "gewone" oortjes heb. Het probleem is dat ze de oortjes nu als haar bezit begint te zien. Toen ik net vroeg of ze mijn oortjes even terug kon geven omdat ik morgen ver moet fietsen, zei ze "Het zijn mijn oortjes. Ik heb ze gekocht."

Dit soort dingen frustreren mij enorm omdat ik echt mijn best doe een goede dochter te zijn, maar ze maakt het niet makkelijk met haar hypocriete gedrag. Om maar even bij de situatie te blijven: als ik vraag om haar lader te lenen zegt ze dat ik maar mijn eigen spul moet kopen, maar het kan niet zo zijn dat ik mijn eigen spullen terug wil hebben. Dat is dan asociaal. 

Het gaat niet per see om deze situatie, maar dit is de laatste druppel. In een andere topic zei iemand dat ik lang genoeg mijn best heb gedaan, en daar ben ik het mee eens. 

P. S. Dit heb ik op mijn telefoon getypt dus het zou kunnen zijn dat er rare spelfouten in staan. 


4 reacties

Hey MissyAnoniem

 

Wat vervelend dat je moeder zich zo gedraagt. Erg frustrerend moet het zijn. 

 

Denk je, om even aan de frustratie te kunnen ontsnappen, naar een vriend(in) of familielid toe te kunnen? Je zou daar een dagje of twee, of zolang je nodig hebt, kunnen verblijven, zodat de spanning kan gaan liggen thuis. Maak het bij je moeder maar goed duidelijk wat je hiertoe gedreven heeft, zodat zij na kan denken over hoe jij je voelt. 

 

Is er soms iemand die met je moeder zou kunnen praten? Een goede vriend(in) van haar bijvoorbeeld, of een gezinslid? Wie weet dringen de woorden van iemand anders beter door, dan wanneer jij haar probeert te doen inzien wat jou stoort. 

 

Gr. Kenshin

Ik ben nu even een dagje bij mijn oma. Ik heb ook tegen mijn moeder gezegd dat ik daar volgende week een aantal dagen ga logeren omdat we allebei even rust nodig hebben. 

Oké, goed. Kan je het goed vinden met je oma? Misschien dat zij wel met je moeder kan gaan praten. 

 

Gr. Kenshin

Hallo MissyAnoniem :)

Vervelend!

Misschien kun je tijdens een goed moment met haar praten (en misschien ook met je vader erbij, als je die hebt) over de situatie.

-TheMightySlayer <3

Reageer