Kan iemand mij alsjeblieft advies geven?

  • 8 January 2023
  • 2 reacties
  • 62 Bekeken

Reputatie 1
Badge
  • Weet de weg
  • 12 reacties

Hi, ik ben 14 (v) en ik heb een kleine update op mijn laatste verhaal. 

Fisiek

Ik ben naar de huisarts geweest voor mijn eetstoornis. Ze denken dat het te maken zou kunnen hebben met stress. Ik heb ook bloed laten prikken omdat ik vaak misselijk word en als ik opsta een hele tijd zwarte vlekken zie voordat mijn zicht weer scherp is.
 

Mentaal

Ik heb ook nagedacht over een therapeut naar aanleiding van mijn mogelijke depressie, anxiety, en waarschijnlijk iets anders wat ik nooit echt heb kunnen labellen. Het komt eventueel in de buurt van autisme, denk ik. Ik snap namelijk vaak niet wat mensen en vrienden bedoelen met bepaalde dingen zoals bijvoorbeeld quality time met moeder en dochter of vader en zoon. Ik kan ook heel lastig omgaan met stressvolle situaties en ik functioneer heel slecht op drukke plekken met veel mensen. Ik hoop dat jullie weten wat dit kan zijn? Ik hoopte ook dat jullie me dat misschien kunnen uitleggen?

Na een maand of twee, heb ik me bedacht. Ik hoef geen therapeut ook al snap ik mezelf niet. Ik denk dat ik daar prima zelf achter kom. Het voelt gewoon apart, denk ik.


Thuis

Ik heb thuis ondertussen een betere band opgebouwd met mijn moeder en ze doet haar best om te begrijpen wat ik nodig heb. Ik ben ondanks nog steeds de enige die mijn broertje lijkt te begrijpen. Ik ben ook de enige die op een respectabele manier met hem om kan gaan. Hij blijkt ADHD te hebben. Weet iemand toevallig hoe je het best met iemand met ADHD om kan gaan?