Kan iemand mij alsjeblieft advies geven?

  • 8 January 2023
  • 2 reacties
  • 62 Bekeken

Reputatie 1
Badge
  • Weet de weg
  • 12 reacties

Hi, ik ben 14 (v) en ik heb een kleine update op mijn laatste verhaal. 

Fisiek

Ik ben naar de huisarts geweest voor mijn eetstoornis. Ze denken dat het te maken zou kunnen hebben met stress. Ik heb ook bloed laten prikken omdat ik vaak misselijk word en als ik opsta een hele tijd zwarte vlekken zie voordat mijn zicht weer scherp is.
 

Mentaal

Ik heb ook nagedacht over een therapeut naar aanleiding van mijn mogelijke depressie, anxiety, en waarschijnlijk iets anders wat ik nooit echt heb kunnen labellen. Het komt eventueel in de buurt van autisme, denk ik. Ik snap namelijk vaak niet wat mensen en vrienden bedoelen met bepaalde dingen zoals bijvoorbeeld quality time met moeder en dochter of vader en zoon. Ik kan ook heel lastig omgaan met stressvolle situaties en ik functioneer heel slecht op drukke plekken met veel mensen. Ik hoop dat jullie weten wat dit kan zijn? Ik hoopte ook dat jullie me dat misschien kunnen uitleggen?

Na een maand of twee, heb ik me bedacht. Ik hoef geen therapeut ook al snap ik mezelf niet. Ik denk dat ik daar prima zelf achter kom. Het voelt gewoon apart, denk ik.


Thuis

Ik heb thuis ondertussen een betere band opgebouwd met mijn moeder en ze doet haar best om te begrijpen wat ik nodig heb. Ik ben ondanks nog steeds de enige die mijn broertje lijkt te begrijpen. Ik ben ook de enige die op een respectabele manier met hem om kan gaan. Hij blijkt ADHD te hebben. Weet iemand toevallig hoe je het best met iemand met ADHD om kan gaan?

 

De band met mijn vader is overigens heel erg slecht geworden. Hij eet veel drop en dat verhoogt blijkbaar zijn bloeddruk en ook heeft het gevolgen op zijn humeur. Hij is heel driftig, opvliegerig en chagrijnig. Ik denk niet dat het goed is dat ik soms ook zo niet meer tegen zijn gedrag kan en erge dingen denk en opschrijf. Zoals dat ik hem er gewoon niet meer bij wil hebben of dat ik de nijging krijg hem van een gebouw te gooien of zelfs neer te schieten. Het is heel heftig maar ik kan de gedachten niet stoppen. Weten jullie er iets op?

 

Ik weet dus niet meer hoe ik me voel, heb een vreselijke band met mijn vader, voel alsof ik gek word en heb geen enkele controle meer over mijn gedachten en gevoelens. Kan iemand mij alsjeblieft advies geven!? 

 

Sony

 

 

 

 

 

 

 

 


2 reacties

Hi. Zo dat is best heftig voor je! Ik vind het knap dat je zo je best doet en zoals met je broertje doe je al heel goed als jij al zo met hem bent. Ik wou dat ik je allerlei heel goede adviezen kon geven maar k ben zelf nog maar zo'n miepie van 12 . Toch misschien kun je via wat goede sites en youtube wat info vinden en ik hoop dat meer mensen met meer ervaring hier op het forum je kunnen helpen. Sorry dat ik niet meer weet dan dit. Heel veel sterkte jij kan dit wel ! 

Sjammetje xxxxx

Badge

Hoi wat heftig!

Mentaal: Jij weet het beste wat goed is voor jezelf. Als je geen therapeut wilt is dat helemaal prima.

 

Thuis: Je kan je vader beter zo veel mogelijk ontwijken, denk ik. Het zal niet helpen om net als hem boos te worden. Het is wel lastig dat daar echt moeilijk tegen te vechten is, tegen die boze gedachtes en gevoelens. Maar als je ze weer krijgt haal even diep adem, dat kan soms al helpen.

 

Reageer