Vraag

jeugdzorg (pleeggezin)

  • 16 March 2023
  • 5 reacties
  • 191 Bekeken

Badge

hoi ik wil graag naar een pleeggezin omdat het thuis niet goed gaat ruzie enzo heeft iemand ervaring want ik ben 15 en ik weet niet of mensen wel zulke oude kinderen willen.


5 reacties

Reputatie 6
Badge +3

hey, Een  pleeggezin is iets anders dan een adoptie. bij adoptie willen ze meestal geen oudere kinderen, maar bij een pleeggezin is dat vaak heel anders. Adoptie ouders willen dat een kind hun kind voelt en omgekeerd. pleegouders weten dat ze geen garantie hebben om zo een binding te hebben. Ik heb  nog nooit in een pleeggezin gewoond (er kwam iets tussen), maar ik heb het proces  wel  voor een groot deel meegemaakt. veel zijn gewoon bereid je op te nemen hoor. 

ik hoop dat je hier iets aan hebt. 

veel succes 

 

Badge

ja heb ik zeker iets aan dankjewel🙂

Hey

Ik weet niet echt hoe heftig de ruzies zijn, maar als je alleen voor ruzie een ander gezin wilt zou ik misschien nog ff nadenken… Het zijn namelijk wel je ouders, ze houden wel van je… Maar zoals ik al eerder zei ik weet niet hoe heftig het is. Veel succes en sterkte met alles.

Hopelijk heb je hier iets aan :)

Groetjes Djabbo

Badge

Ik zit in pleeg gezin en al bijna me hele leven in jeugdzorg. Je moet het echt zeker weten want in pleeg gezinnen gaat het vaak ook niet echt goed. Er is ook grote kans dat je gwn in zo'n zorg instelling gaat wonen tot je 18 bent. Maar jeugdzorg is echt ingewikkeld en de band met je ouders moet wel echt slecht zijn. Want anders ga je twijfel gevoelens hebben.

Je komt echt nooit zomaar in een pleeggezin terecht hoor, dan moet je situatie thuis echt niet vol te houden zijn en/of onveilig! Je kunt dit ook niet zelf regelen, hier zijn mensen voor bijv.  van jeugdzorg of maatschappelijk werkers, zij gaan altijd eerst kijken of er hulp thuis kan komen, juist om een uithuisplaatsing te voorkomen. 

En het is ook niet altijd zo dat je in een pleeggezin komt, het kan net zo goed een woongroep zijn!

Als je meer wilt weten kan je ook met Veilig Thuis bellen want die kunnen je ook wel verder helpen denk ik. Of even met de KT.

 

Reageer