Is het goed dat ik ben doorgelopen nadat een groep vrouwen mij aangesproken heeft?

  • 20 February 2018
  • 3 reacties
  • 156 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo mensen
Ik ben Issueking236 maar ik heb een nieuwe emailadres dus vandaar dat ik een andere naam heb.
Maar goed.
Toen ik naar huis was gelopen passeerde ik een groep vrouwen en die vroeg mij iets.
Die zeiden: Hallo, mag ik je iets vragen?
Maar ik ben doorgelopen want ik moest nodig naar de wc.
Mijn tweelingbroer vindt dat ik gewoon antwoord had moeten geven.
Is het dan goed dat ik geen antwoord heb gegeven en gewoon doorgelopen ben?

3 reacties

Hoi!

Als iemand je aanspreekt, is het meestal goed om af te wachten wat die persoon van je wil. Misschien waren die vrouwen op vakantie, en waren ze de weg kwijt. Wat ze wilden kun je pas weten als je naar ze luistert.

Als je liever niet aangesproken wordt, kun je zeggen dat je snel ergens naartoe moet, bv. een trein halen. Zeggen dat je geen tijd hebt is beleefder dan doorlopen. Je tweelingbroer had ook kunnen antwoorden.

Groetjes
x
Hoi,

Het is volgens de ongeschreven regels van de maatschappij wel onbeleefd om zo weg te lopen, maar ik kan je verzekeren dat heel veel andere mensen dit ook doen of wel eens hebben gedaan.
In het vervolg kun je beter iets zeggen als "Sorry, ik heb geen tijd." En dan alsnog weglopen.

Gr. Pin
hey
het is beleefd om te antwoorden als iemand je aanspreekt op straat, en als je dan geen zin hebt om te praten iets van sorry, ik heb haast zegt. maar ik negeer het ook vaak als vreemde me op straat aanspreken en daar ben ik zeker niet de enige in.
fallen angel

Reageer