Is dit mishandeling???

  • 7 April 2015
  • 3 reacties
  • 437 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heey,

Ik en mijn ouders hebben vaak ruzie gemiddeld vaker per dag. Soms kan ik een week geen normaal gesprek houden.
Mijn moeder zecht dan dat ik stink, dat ik egoistisch ben, eenzaam word...
Ook word ze boos om elk klein dingetje zoals huishoudelijke taken en e-mails verzenden.
Het ergste wat mijn ouders ooit hebben gedaan is mij verbieden om huiswerk te maken op zaterdag, omdat ik dan mee moet helpen met klusjes thuis. Ik heb die tijd hard nodig en daardoor kan ik mijn huiswerk vaak niet afkrijgen.
ik word niet echt geslagen alleen mijn vader geeft soms tikken.
mijn moeder doet wel echt haar best.

Ik denk niet echt dat dit mishandeling is, maar ik ben bang dat dit het wel word, hebben jullie tips???

3 reacties

Heey Mangafanxx, 

Misschien helpt het om te kijken wat mishandeling precies inhoudt (bijvoorbeeld op wikipedia http://nl.wikipedia.org/wiki/Kindermishandeling), ik denk dat je zelf het beste kan inschatten of jouw situatie hieronder valt (jij hebt immers veel meer informatie dan ik). Als je je echt zorgen maakt dat het verder uit de hand kan lopen zou ik proberen met iemand op school te praten, je mentor of vertrouwenspersoon of de zorgcoördinator van je school. Zij kunnen je ook helpen of doorsturen 🙂 Let wel op; mishandeling hoeft niet per se fysiek te zijn, het kan ook geestelijk zijn.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt,
xxxNobody
Reputatie 2
Badge +17
Tja, wat is mishandeling precies? Iedereen heeft daar zijn eigen mening over. Je kan dit ook wel zien als psychische mishandeling zien.  Hij kwetst je namelijk en zoiets kan je al zien als mishandeling. Je moeder doet je best zeg je? Misschien is het een idee omda een keer met haar erover te praten, zonder je vader. Doe dat op een dag wanneer je pa is een avondje weg is, dan heb je daar in ieder geval geen last van 😉. Je kan het eventueel ook met een vriend(in) erover hebben. Iemand die je echt vertrouwt. Zij kent jou het beste en je ouders misschien ook, dus weet zij wat je het beste kan doen. 

Sterkte ermee!
Ik vind dat wat ze zeggen wel misshandeling is,
Ga naar iemand toe die je vertrouwd. Ik weet hoe lastig het is,

Sterkte

Reageer