Vraag

Ik word gek van mijn broer!!!

  • 30 September 2018
  • 5 reacties
  • 842 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey,
Ik ben een meisje van 13 en ik heb drie jongeren broers, een van 7, 8 en 12 die autisme heeft. Ik word echt helemaal gek van hem!!! Hij verpest altijd alle avonden door te vechten met mijn twee jongere broers, hij gaat dan op hen zitten en slaan... Hij heeft ook geen idee hoe hard hij slaagt en dat is het probleem...hij heeft ook altijd een woord terug, hij is er echt goed in!! Hij heeft (zogezegd) altijd niks gedaan, en hij heeft (zogezegd) altijd gelijk. Als hij aan het praten is praat hij ook alleen maar tegen mijn vader!!! Als hij praat is het niet maar één zinnetje hoor nee, hij praat altijd met elk details. Ook als een van mijn andere broers een eerste woordje heeft kunnen lezen dan word hij boos omdat het niet over hem gaat!!! Het is gewoon moeilijk om met vier kinderen thuis te zijn....ik word ook super vaak uitgescholden en gestamp en geslagen, dan zit ik echt onder de blauwe plekken!!! Omdat ik ook echt gek word van mijn broer daardoor begin ik ni echt meer een band te krijgen met mijn ouders....het word steeds moeilijker omdat mijn broers er steeds tussenkomen....HELP WAT MOET IK DOEN!!!! IK WORD ECHT GEK!!!!!

5 reacties

Hoi RosieG

Ik begrijp het helemaal, ik heb ook in zoon situatie geleeft. Ik was dan wel de jongste. Ik had 2 broers en 1 zus.

Door zijn autisme kan het zo zijn dat hij geen 'controle' heeft over zich zelf. Hij kent zijn eigen kracht niet.

Je broertje heeft altijd iets terug te zeggen. Hij moet dus altijd het laatste woord en gelijk hebben (ken ik ook). Als hij niet zijn zin krijgt gaat hij schelden of slaan.

Ik kan me ook voorstellen dat jij als oudste zijnde veel minder aandacht krijgt

Je band met je ouders begint steeds slechter te worden.

Wat je kan doen
Het klinkt veel makkelijk dan gedaan
- ga een keer savonds voor of na het eten met je moeder wandelen en vertel wat je dwars zit en doe dat ook bij je vader
- je woord veel uitgescholden door je broertje. Toen ik uitgescholden werd door mijn broer zij ik elke keer dank je voor je compliment. Op 1 of andere manier na een lange tijd scheld hij je steeds minder uit omdat het lijkt dat het je geen pijn doet. Nooit terug schelde (super lastig).
- als hij je onder tafel schopt. Heb ik 2 opties zorg er voor waar hij bij kan met z'n voeten je ouders zitten. Of als het echt niet kan ga op je knieën zitten.
- geef hem altijd gelijk. Discussies aan gaan werkt niet! Hij blijft door gaan tot hij wint
-als je iets aan het doen bent en hij slaat je. Ga ergens anders zitten of ga naar je kamer.
- je hebt logeer adersjes en uitjes voor autisten bespreek met je ouder dat hij bijvoorbeeld 1x in de maand gaat logeren. Dan hebben jullie ook is aandacht!

Als je nog vragen of advies wilt vragen het dan maar!

Groetjes
Bella 💙
Wauw!! Bella
Alles wat jij zei klopt!! Echt alles!!!
Ik ben echt blij dat iemand mij begrijpt.
En ook bedankt voor de tips!!

Mijn broer heeft het moeilijk op sociaal vlak dus hij heeft ook amper vrienden en als hij er eindelijk heeft laat hij ze in de steek waardoor zij hem.niet meer willen, hij heeft ook geen hobbys dus hij is ook altijd thuis. En verveeld zich dus wilt hij ruzie zoeken!! Echt irritant!! En weet je.....het blijkt dat ook één van mijn andere broers ook dicht bij autisme zit.....hij daagt dus echt onzettend veel uit waardoor hij dus meer gaat slaan...pffff echt het is ingewikkeld.....

Maar bella kun je is meer vertellen hoe jij dit overleeft..of als je is uitvliegt wat doe je dan weer om rustig te worden??
XxxRosieG
hoe ik dat heb overleeft?
ik kon die tips geven na 10 jaar er tegen in gaan klappen en trappen krijgen. nou als ik eerlijk mag zijn.
als mijn 'lontje' op was. rende ik huilend naar me kamer. en dan had ik een stres balletje en een foto met zijn hoofd en gooide ik hem tegen zijn kop. na dat het extremer werd. mijn mobiel pakken schoensn aan en naar buiten rennen in de natuur bij water zitten tot ik calmer was. toen het echt extreem was voor dat hij uit huis was geplaatst. rende ik wel is om 22:00 in mijn pyjama met blote voeten naar me oma en ging ik daar slapen (300 meter of zo veder op)

en na dat hij uit huis is heb ik terug komende 'beelden' wat hij bij mij uit spookte
ik hoop voor jou dat het na deze vaze voor goed voor bij is. ik praat nu elke week even met een docent om ff wat er die week is gebeurt kwijt te kunnen
bij mij is het een klein beetje minder geworden dus er is hoop 😉

bij mij is het ook ingewikkeld 😂
mijn vader: autistisch (pdd-nos)
Mijn broer: autistisch (clasiek)
mijn moeder: autistisch (asperger)
mijn stief pa: totaal niet
mijn stief moeder: autistisch (idk)
mijn zus: ook totaal niet
mijn lieve broer: ook totaal niet
en ik: autistisch (pdd-nos)


tips:
probeer het los te laten (heeeeeel moeilijk)
ga met een docent die je vertrouwt praten.
bij mij kan je ook dingen vertellen. ik hou je topic in de gaten. (ik zit gedeeltelijk ook op dit forum om andere met zoon situatie te helpen.

groetjes
bella 💙
Wow echt ingewikkeld met je familie!
Als ik er ni tegen kan ga ik op het dak zitten...dat is mijn plekje, dat doe ik een lekker warme trui aan en geniet van de natuur. Dat helpt echt! Mijn broer heeft ASS en mijn andere.daar weten we het nog ni precies...

Het erge is gewoon dat hij ni ziet dat ik ongelukkig ben, als hij mij slaat en als ik niks terug doe en.gewoon naar mijn kamer ga dan vergeet hij gewoon dat hij mij geslagen heeft maar toch heb ik nog pijn. En dat is echt vervelend...
Met dat huilen naar de kamer heb ik ook, elke keer als er een ruzie is loop ik huilend naar mijn kamer.

En nu??? Zie je jou broer nog vaak?? Komen jullie juist beter of minder goeg overheen?ik wil graag weten hoe het later zal zijn...
XxxRosie
Het is zeker jammer dat hij niet ziet dat je ongelukkig woord door hem. Als hij je heeft geslagen en je gaat weg dan vergeet hij dat. Dat her ken ik ook. Als mijn broer boos is geweest of een poging tot... heeft geprobeerd. 5 minuten later doet hij als of er niks aan de hand is. Dat alle bei kan door z'n autisme komen. Dat heeft mijn moeder ook...

Zie ik mijn broer vaak?
Na mijn wensen te vaak. Na zijn en me moeders wensen te weinig. Ik zie hem dinsdag zoon 2 uur donderdag zoon 2 uur en in mama weekend 48 uur en in papa weekend soms niet en soms 24 uur.

Of wij beter met elkaar kunnen op schieten?
In het bij zijn van andere goed. Maar als iedereen boven is gaat hij nog te keer met slaan en schoppen en schelde. Dus beter weet ik niet echt...
Ik heb ook mogen kiezen toen hij net uit huis ging of ik hem nog wel wouw zien. Ik heb duidelijk nee gezegd. Dat is toen een half jaar zo geweest maar sinds de 'nieuwe' groep niet meer

Het is voor iedereen anders natuurlijk. Iedereen is uniek. Ik denk het wel als jij uit eindelijk uit huis bent wel!

Groetjes
Bella 💙

Reageer