Vraag

Ik word gek van mijn autistische broertje

  • 8 October 2018
  • 2 reacties
  • 87 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi ik heb 2 broertjes één van 9 en één van 12.
de oudste (12) heeft autisme en is gewetenloos hij kan soms toch zo boos op mij en mijn broertje worden maar ik weet niet echt hoe ik ermee om moet gaan.
meestal heeft hij ruzie met mijn jongste broertje. Bijvoorbeeld: mijn broertjes zitten bij mij op mijn kamer (ik heb de zolder als slaapkamer)
als ik op de PlayStation zit dan vraagt de jongste of hij ook even mag maar dan wil mijn andere (autistische) broertje persee ook op dat moment.
dan zeg ik dat mijn andere broertje eerst mag.
Dan kijkt hij mij heel boos aan en begint mij en mijn andere broertje te slaan en te schoppen.
Mijn andere broertje (9) is zelfs zo bang voor hem dat hij niet alleen met hem wil zijn


weet iemand hoe ik hier het beste mee om kan gaan?

2 reacties

En succes 🤓
Hoi!

Heb je het er al met je ouders over gehad? Misschien kunnen zij goede hulp bieden. Misschien dat je broertje naar een bepaald soort therapie kan gaan. En hem duidelijk maken dat degene die het eerst vroeg, diegene als eerste op de PlayStation mag en als je broertje dat je andere broertje gaat schoppen en slaan, is dat pure onmacht. Leer hem daar mee om te laten gaan en geef hem desnoods nog misschien een boksbal met handschoen dat hij als hij boos is, alleen daar zijn woede op af mag reageren.

En zorg er anders voor dat als hij zo doet, hij bijvoorbeel 2 dagen niet meer op de PlayStation mag en zorg ervoor dat hij niet af kan reageren op je broertje.

Groetjes

Reageer