Vraag

Ik word belachelijk gemaakt door ouders

  • 20 January 2018
  • 4 reacties
  • 336 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,
Ik word soms belachelijk gemaakt door mijn ouders, zus en broertje. Bijvoorbeeld: ik moest een paar dagen terug stagelopen bij een school. De docent liep een paar keer weg om bijvoorbeeld een gesprek te hebben met de leerling. Ik moest dus de orde houden. In mijn stageboekje heb ik dus ingevuld dat ik orde moest houden. Mijn moeder wilde graag het boekje zien, en mijn zus die naast mijn moeder zat ook. Toen ze lazen dat ik orde had gehouden, begonnen ze keihard te lachen. Ze zeiden dat ze het zo grappig vonden. Het voelt dan voor mij alsof het twee tegen één is. Ik snapte dus niet waarom, dus ik vroeg later aan mijn zus waarom ze zo hard moesten lachen. Ik zei dus dat ik het normaal vond dat ik dat had opgeschreven, want het was gewoon wat ik gedaan had. Ze vertelde dat ik de stage zo serieus nam en dat dat hilarisch was om te zien.
Het was een stage om te kijken wat ik later voor beroep zou kunnen beoefenen, dus een 'snuffelstage'. Daarom nam ik het serieus.
Ze geven me meestal negatieve aandacht. Dit wil ik liever veranderen naar positieve aandacht. Heeft iemand misschien tips?

Lotte

4 reacties

hmmm vervelend...
Ze bedoelen het naar jou toe niet vervelend en ze willen je ook echt geen rotgevoel geven. Maar dat maakt het voor jou natuurlijk niet minder vervelend.
Ik zou een keer tegen je moeder zeggen dat je het gevoel hebt dat ze je voor schut zetten en daar voorbeelden van geven zodat ze het anders kan gaan doen.
Het kan natuurlijk niet meteen ineens helemaal goed gaan, maar zo kan het wel langzaam beter worden. En als er dan toch weer iets vervelends gebeurt, zeg je het gewoon tegen je ouders.
Misschien dat je het zo langzaam aan met je ouders kan oplossen.
Succes!
Jonah
Hoi!

Wat vervelend dat je moeder en je zusje zo doen. Zoals @Jonahhf zegt, bedoelen ze het vast niet slecht, maar het blijft niet fijn voor jou.

Geef maar eens duidelijk aan dat je het niet grappig vindt. Het is heel goed dat je de stage serieus neemt, en je moeder en zusje hoeven daar niet om te lachen. Als ze nog eens iets gelijkaardigs doen, wijs ze er dan maar op, en verwijs naar andere momenten dat ze dit nog gedaan hebben.

De situatie onveranderd laten heeft geen zin. Daar wordt jij alleen maar ongelukkig van. Je kunt je moeder en je zusje er ook afzonderlijk op aanspreken, misschien komt dat beter aan.
Heb je een familielid of goede vriend die een grote invloed heeft op je moeder? Je kunt de situatie ook aan dat familielid of goede vriend uitleggen, zodat die met je moeder kan gaan praten. Van iemand anders neemt ze het misschien sneller aan, en ziet ze sneller in dat ze niet gezellig bezig is.

Groetjes
x
oke dit verhaal kan heftig zijn maar oke daar komt die ik ben vroeger mishandeld door me eigen ouder en ben uit huis geplaatst Sins m 13 woon ik op me zelf
Hey yo lotte,

Ja, dit is niet heel fijn. Het is niet grappig dat jij het serieus neemt.
Dat is juist erg goed van je :P

Hmmm, Misschien kan je zeggen dat je het niet leuk vind.
En als je dat niet durft kan je het tegen een vriend van je vertellen.

Als je hiervan echt ongelukkig van word, dan kan je het gewoon zeggen.
Want dan valt er nergens meer om te lachen.
En ze willen natuurlijk niet dat het slecht met je gaat,
Want wat ze doen is vast niet slecht bedoeld.

Dus ik zeg, verdedig jezelf. Ze lachen vast niet om je te “pesten”.
Ik volg deze topic, dus schrijf je later!

Gr. Lemac

Reageer