Ik wil zo niet langer

  • 19 February 2018
  • 2 reacties
  • 176 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,
ik ben 14 jaar oud en woon bij mijn ouders. ik heb nog 2 broers. Het is net alsof ik 3 ouders heb want mijn grote broer (16 jaar) bemoeit zich alleen maar met mij..ik heb ook nog een jonger broertje. hij is net 13. hij krijgt alle aandacht. ik vind dat hij voor anderhalf broertje telt want hij heeft ADHD. mijn ouders wonen nog wel bij elkaar.

Al een paar jaar lang heb ik het thuis niet naar mijn zin. vroeger sloeg mijn vader mij altijd zodra hij alleen maar dacht dat ik fout deed of iets deed wat niet mocht. als mijn broers zeiden dat hun het niet waren MOEST ik het wel gedaan hebben, als ik dan nee zei sloeg mijn vader mij net zo hard en lang tot dat ik het toegaf. (ook al had ik niks gedaan.) tegenwoordig gaat het iets anders maar mijn vader slaat zo hard dat ik de volgende dag gewoon helemaal blauw ben op die plek.als er iets weg is vragen ze het en als mijn grote broer nee zegt is het prima, hij zal wel niet liegen. (alsof hij volwassen is) als mijn kleine broertje nee zegt: Hij is te jong om dat te doen. en dan geloven ze mij nooit. dus ik heb het dan ineens gedaan. ik heb hier al vaak over gepraat met mijn ouders. zij vinden dat ik mij aanstel. Zij denken dat ik het van mijn vriendinnen heb en dat ik gewoon een verwend nest ben. het gaat nog veel verder dan dit allemaal. de laatste paar weken heb ik nog geen dag gehad zonder dat ik huilend op mijn kamer zat. ik ben er zoo klaar mee. vorig jaar heb ik een poging tot zelfmoord gedaan. dat lukte niet (helaas) ik snij mijzelf nog regelmatig. ik kan er gewoon niks aan doen. echt niet. ik heb er al over gepraat met mijn mentor en het hielp wel, voor 1 dag. daarna niet meer. mijn vriendinnen weten ervan maar die kunnen mij ook niet helpen. ik heb al alles gedaan om weg te lopen of uit huis geplaatst te worden maar het werd alleen maar erger. mijn broers bemoeien me de laatste tijd zoo veel met mij... en als ik het doe dan heb IK alle problemen weer. ik heb sinds dit jaar een nieuwe mentor en die neemt me niet serieus. die denkt dat ik een grap maak. hij gelooft me niet... ik ben al een paar weken bij mijn oma geweest voor rust. maar toen ik terug kwam was de reactie gelijk: 'Nu al weer terug? kon je niet langer blijven?'
mijn moeder heeft zelfs tegen mij gezegd dat k wel weg mag en dat ze spijt heeft dat ze mij hebben gemaakt. ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen... ik kan dit niet langer zo..
mijn vriendinnen (op school) hebben een paar weken geleden ook ruzie met elkaar gekregen. alsof het nog niet genoeg was allemaal. en mijn opa is vorige maand overleden. vandaag is het een jaar geleden dat mijn tante overleden is en mijn hond is ook net overleden.
KAN HET NOG ERGER???!?!?!?!?!?!!!!!!?!!!??
ik weet het allemaal niet meer..
HELP ME.....

2 reacties

Hey,
Ik snap heel goed dat je het niet meer ziet ztten, Het is dan ook wel een heel verhaal.
je bent wel goed bezig om het op te lossen. Goed dat je al met je mentor hebt gepraat en dat je al af en toe even naar je oma gaat.
Het zou eigenlijk fijn zijn als je gewoon ergens anders kon gaan wonen.
Ik vind het moeilijk om tips te geven, maar toch.
Ga met een vertrouwenspersoon op school praten (kan ook de huisarts zijn) misschien helpt het in het begin nog niet of niet veel, maar blijf dat toch vol houden.
Ga even uit huis. Misschien bij je oma of anders bij andere familie of vriendinnen. Terwijl je uit huis bent, probeer te kijken of je voor langere tijd ergens anders kunt gaan wonen. Misschien kunnen bijvoorbeeld je oma of andere familie je hierbij helpen.
Succes en houd vol
Jonah
hey. ik zou net als jonahhf naar de huisarts gaan.
en als je de blauwe plekken heb, zou ik meteen naar de huisarts gaan of een foto maken.
zodat je bewijs hebt dat het niet goed gaat!
en dan zal de huisarts je doorsturen...
de huisarts heeft geheimhoudingsplicht, dus mag het niet doorvertellen zonder jou toestemming.

en als je iemand hebt die je dan kan helpen, en het blijft slecht gaan thuis kan je kijken naar een groep (= een plek waar je kan wonen, maar wel gewoon naar school gaat met vriendinnen kan afspreken)

xxx donut

Reageer