Vraag

Ik wil uit huis geplaatst worden

  • 13 January 2023
  • 3 reacties
  • 108 Bekeken

Badge

Heyy,

Ik ben 16 jaar en woon nu nog thuis. Ik ben al vanaf dat ik 4 was mishandeld door mijn ouders. Het begon vooral als emotionele mishandeling maar al snel werd het een combinatie van fysieke en emotionele mishandeling. Mijn vader heeft me ook meerdere keren geprobeerd(?) te vermoorden door mijn keel dicht te knijpen. Ik heb hier best wel heftige trauma’s aan overgehouden. Sinds een paar jaar is de fysieke mishandeling eigenlijk wel een soort van gestopt, maar emtioneel nog niet. 

Mijn ouders zijn heel erg van het schreeuwen, uitschelden en vernederen als iets hen niet uitkomt of als ze gewoon boos zijn zonder ook maar één geldige reden. Ook proberen ze mij en anderen altijd te manipuleren naar hun mening en ideeën, volgens hen is hun mening  de waarheid en andere meningen doen er niet toe. (Ze hebben dus best veel narcistische trekjes)

Ik heb al hulp gezocht en heb gesprekken gehad met mensen van de gemeente en heb het uiteindelijk  ook kunnen bespreken met mijn psycholoog. Maar na een adviesgesprek met die mensen van de gemeente kwam daar dus uiteindelijk uit dat ik waarschijnlijk nog gewoon thuis moet blijven wonen totdat ik 18 ben, zelf een woning vind en op me zelf kan gaan wonen. Ze willen namelijk nog allemaal trainingen en ambulante werkers in gaan zetten om zo de problemen op te lossen. Ik heb er persoonlijk niet zoveel vertrouwen in, zeker niet omdat mijn ouders zelf beweren dat ik degene ben die me moet aanpassen en ik zie dus ook niet waarom zij zouden veranderen.

Ik wilde persoonlijk namelijk begeleid gaan wonen zodat ik ook kan gaan beginnen met emdr, maar zolang ik nog thuis woon kan dat dus niet. Daarbij mogen mijn ouders blijkbaar bepalen of ik begeleid mag gaan wonen, dys als zij willen dat ik thuis blijf wonen dan MOET ik thuis blijven wonen. Ik vind dit een beetje vreemd, want als ouders zo zijn kan je hen daar natuurlijk niet de regie over te geven, want nu ga ik dus nooit begeleid kunnen wonen.

Mijn vraag is nu eigenlijk of iemand nog andere manier heeft om toch uit huis te kunnen


3 reacties

Reputatie 3
Badge +1

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.  

Reputatie 7
Badge +9

Misschien iemand uit je familie 

Reputatie 7
Badge +19

misschien kan je eens contact opnemen met Veilig Thuis?

website veilig thuis: https://veiligthuis.nl/
Nummer veilig thuis: 0800-2000

Reageer