Ik wil uit huis geplaatst worden.

  • 8 January 2013
  • 20 reacties
  • 26308 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo, ik ben 15 jaar en denk er echt al erg lang over om uit huis te worden geplaatst, hier heb ik verschillende redenen voor. Zo heb ik het gevoel dat mijn ouders altijd aan mijn kop zeiken en ze me nooit begrijpen, ook vind ik het het ergste dat ik enigst kind ben, maar heb dit nog nooit aan mijn ouders verteld. Ik praat moeilijk over mijn gevoelens en durf het ook gewoon niet te zeggen. Toen ik 6 was vroegen mijn ouders of ik nog een broertje/zusje wilde maar toen zei ik al nee, terwijl dat het liefste was dat ik ooit wilde maar ik durfde het niet te zeggen. Ik denk dat ik daarom vooral mijn ouders gewoon echt haat.

Ook is mijn opvoeding gewoon niet goed geweest, het is namelijk de doodnormaalste zaak hier dat ik mijn ouders elke dag verrot scheld uit frustratie. De ene keer merken ze hier niks op aan, maar heel soms krijgen ze zelf ineens een uitbarsting en roepen nog ergere dingen, dat ze wilde dat ik nooit geboren was en dat ik maar op moet rotten. Mijn vader spuugt dan altijd helemaal in mijn gezicht en intimideert me heel erg door zowat helemaal over me heen te gaan staan, hij heeft me al een keer erg hard geslagen en slaat me altijd helemaal de trap op als ik niet naar mijn kamer ga, ik ben altijd vreselijk bang dat hij me weer pijn gaat doen.
Mijn moeder knijpt me dan soms zo hard dat ik helemaal rode plekken heb en heel soms zelf blauwe plekken. Ze duwt me ook echt heel hard de gang door zodat ik overal tegen aan kom en duwt me de trap op. Laatst trok ze zelfs haar laarzen aan dat als ik weer naar beneden zou komen ze me wel zou trappen.

Ik wil gewoon echt weg hier en ergens heen waar ik me normaal kan gedragen, want overal waar ik ben gedraag ik me gewoon normaal behalve hier. Weet iemand hoe ik dit aan moet pakken?

20 reacties

dit is kindermishandeling ?? ik zal een volwassen iemand die je vertrouwt een leraares ofzo infomeren dit kan niet verder 
Heey.
Wat dreaming zegt ^^ praat er met iemand over.
Kan je misschien naar je oma/opa/tante/oom/nicht/neef ? Of misschien naar een vriend? om daar na te denken?

xxx
dit is niet goed. een vriendin van me overkomt dit ook met haar stiefvader, ze is aan het overwegen zelfmoord te plegen. niemand hier wil dat jij zelfmoord pleeg dus ga naar iemand die je kan vertrouwen en met wie je kan praten. ik heb ook erge problemen gehad en praat nu regelmatig met een psych. misschien wat voor jou? het helpt echt, ook schoolpsycholoog kan.
Vervelende situatie! Ik snap dat je het niet leuk hebt thuis, maar uit huis plaatsing is wel de laatste optie. Heb je iemand die je vertrouwt? Praat er eens over met diegene. Of misschien op school, met een vertrouwenspersoon. Als je er over praat dan kunnen ze je helpen! Misschien gaan ze wel praten met je ouders, geloof in jezelf! 🙂
Hey Ruby,

Slaan is een teken uit frustatie. Je zit in de puberteit en je gaat rare dingen doen en zeggen. Jouw ouders zijn in deze situatie niet de enige die iets fout doen. Jij doet dat namelijk ook, je gaat schelden. Probeer een keer rustig aan te doen en minder te schelden. Ik snap dat ouders wel eens heel irritant kunnen zijn. Maar slaan is ook geen goede oplossing van hun. Verzamel moed en ga eens met ze praten. Het zou heel jammer zijn dat je uit huis wordt geplaatst met een rotgevoel. Ik heb vroeger (en soms nu nog steeds) dezelfde dingen als jou meegemaakt. Ik had altijd ruzie's en wou steeds uit huis worden geplaatst. (En ja, ik schold ook wel vaak waar ik best spijt van heb..). Maar ik heb er over gepraat met een vertrouwspersoon op school. Hij troostte me en gaf me advies.
Dus probeer een hechtere band met je ouders te krijgen door een avondje met ze door te brengen. (Samen een filmpje pakken of spelletje spelen).
Als je een iets hechtere band hebt, ga er dan over praten met ze. Ik denk sowieso niet dat ze je gaan slaan als je er wat van zegt. Ze houden van je, vergeet dat nooit. Geef alsjeblieft nog niet op, het zijn tenslotte je ouders.. 

Met vriendelijke groeten, XProudy. 
😮
ik zou er met iemand over praten, en daarna met je ouders erbij want dit is niet normaal. goodluck!xx
heey
ik herken het mijn ouders hebben ook ltijd russie ove rmij want van me pa mag ik nix en van me ma wel en ik kan der enit tegen k denk er zelf ook al aan om weg te lopen dat is de enige manier voor mij maar jij kan naar begeleid wonen gaan en daar alles vertellen en dan uit huis woden geplaatst en kun je bepalen wie van je ouders je wilt zien en ga je zo ver weg mogelijk van hun en begin je een nieuw en goed leven ver weg van hun dat is miss een goeie oplossing voor jouw maar met mij zal alles wel goed komen hoor maar k zou het proberen als ik jou was want je kunt het opzoeken op internet of miss is het ergens in de buurt 🙂
Heej 
Ik maak precies het zelfde mee als jou precies de zelfde gevoelens
Praat er over met iemand die je vertrouwd
Of als het echt niet meer gaat kun je altijd jeugdzorg bellen
die mensen bij jeugdzorg kunnen je goed helpen en je ouders en je kan voor 4 weken in een crisis opvang wonen
Ik zal je wel het nummer geven alleen bellen als het niet meer gaat: 088 - 777 80 00
Good luck
X Mainiac
Hoi hoi,

Zelf ben ik uit huis geplaats maar dat komt ook omdat ik de kinderbescherming heb gebeld.

Veel mensen vinden dat je er met iemand over moet praten maar dat lost bijna niets op.
Als je zo graag uit huis geplaats wilt worden zoals ik dat ook wilde, dan moet je gwn bellen met de kinderbescherming ofzo.
Want wat jou ouders doen staat wel onder kindermishandeling en dat is verboden in Nederland. 

Toen ik uit huis geplaats werd was ik op school. Ik belde op school naar de kinderbescherming en zei dat ik weg wilde. Dus het gebeurde zo dat toen ik in de les zat dat de popo zo de les kwam verstoren en mij meenam. Iedereen was natuurlijk geschrokken en ik zag echt gezichtsuidrukkingen van: WTF gebeurd er hier? (Ik vond het best wel grappig om hun gezichten zo te zien) 

Ik bleef eerst een nachtje bij zo'n groep slapen in Almere en toen moest ik naar het kantoor van BJZ (Bureau Jeugdzorg) waar ik 8 uur moest gaan wachten op een nieuwe plek. Toen die uiteindelijk gevonden was bleef ik twee weken in een gezinshuis. Ik die twee weken moest ik voor de rechter komen en ik moest de rechter (de kinderrechter meestal een vrouw) allemaal dingen uitleggen en zeggen wat ik wilde. Toen heeft de kinderrecher gezegt dat ik 3 maanden onder toezicht van BJZ uit huis werd geplaatst en dat de wettelijke zeggenschap over mij en mijn broertjes en zusje over gingen naar een voogd. Dat betekend dus dat je ouders niets meer over je te zeggen hebben. In die drie maanden wordt er gekeken of je wel na die maanden naar huis kunt of niet. Je krijgt steeds gesprekken met mensen die bij je thuis wonen (die krijg ik pas woensdag) en die gaan je ook overladen met vragen. 

Dus zo gaat het dus een beetje. Hoewel ik het wel erger heb meegemaakt dan jou. Maar wat jij meemaakt kan ook natuurlijk niet. 

Ik hoop dat mijn tip je geholpen heeft!

Als je meer wilt horen kun je atijd bij mij terecht!

- Devlish_Angel
Hey Devlish_Angel,

Ik zit zelf ook in de shit. Zelf wil ik ook hier zo snel mogelijk weg. paar vraagjes voor je oke??

- in je bericht stond iets over je broertjes en zusje zelf wil ik hier weg omdat ik hier de zwarte schaap ben maar ik wil niet dat er wat gaat gebeuren met me broertje door mij hij heeft namelijk ze ouders nodig ook al zijn ze zo ****edupp

-Hoe zit dat met die kinderbescherming heb je het naar je zin?? en hoe ben je met ze in contact gekomen??

alvast bedankt :)

niemand22.
WAT VOOR PRATENN??

Ruby,, 

praten helpt niet. Ik praat al 2 jaar lang met famm, vrienden,docenten en allemaal soort instanties. Het enigste waar ik ben achtergekomen dat ik nu juist dieper erdoor in de shit ben terecht gekomen en dat al die gesprekken hellemaal niet hebben geholpen maar het erger hebben gemaakt. En mensen die zeggen dat je er over moet gaan praten maken me alleen maar bozer!###

help je zelf jaaa! want niemand anders gaat je helpen en mensen zeggen wel dat ze om je geven en dat je hun kan vetrouwen maar niks daar van is waar..
Ik kan hier wel mijn helle levensverhaal doen maar dan word het er niet beter van. Probeer het gewoon zo lang mogelijk thuis uit tehouden. Als het dan echt niet meer goed gaat kan je altijd nog weg naar een of andere tehuis ofso.Maak je school af haal een diploma hoe sneller hoe eerder je weg kan uit dat huis dat je leven tot een hel heeft gemaakt want alleen dan kan je voor je zelf zorgen. Krijg je geen liefde thuis? oke, zoek liefde ! Maak vrienden/vriendinnen zoek een vriendje/vriendin waar je problemen mee kan delen en dan bedoel ik niet zomaar een vriendje/vriendin wel een goede die echt om je geeft he.. ( praat uit ervaring) Zoek warmte bij mensen die goed voor je zijn en niet die zelf ook evenveel als jou in de shit zitten want die maken het alleen maar erger. En niemand hoeft te weten over jou thuissituatie. Want dat is niet nodig !


succes !
Bel buro jeugdzorg in jouw woonplaats of regio. Heb ik ook gedaan. Ik ben toen weggelopen naar de politie en die heeft voor mij een tijdelijk adres gevonden. Daarna ging ik naar een kindertehuis en daarna een pleeggezin.

http://www.bureaujeugdzorg.info/Debuurt/
Ruby, dit kan niet langer joh.
Ik snap heel goed dat je uit huis geplaatst wil worden. Maar bedenk ook dat dit ook geen pretje is. Dat heb ik zelf namelijk meegemaakt. omdat het thuis ook altijd ruzie, slaan, geweld, geschreeuw, gescheld was. Ik ben niet enigst kind, heb een oudere broer en een jonger broertje. mijn broer vluchtte altijd weg zeg maar. ik en mijn broertje bleven over, en ik beschermde mijn broertje altijd. liever ik de klappen dan hij.
maar toen we uit huis werden geplaatst, ben ik ook van mn broertje gescheiden en heeft het een hele poos geduurd voordat ik mijn pleegouders een beetje vertrouwde. aardige mensen hoor, maar oohh wat kan ik erge woedeaanvallen hebben. en daar worden hun weer verdrietig van. dat is wel naar om te zien want ik weet hoe erg ik het zelf vond. ik sla ze niet ofzo maar kan behoorlijk tekeer gaan. tja..

Maar je kunt altijd contact met jeugdzorg opnemen om te kijken wat het beste voor je is.
en zoek afleiding. ga naar vrienden, zoek een sport weet ik veel. maar zodat je je hoofd kan verzetten en je energie kwijt kan!!

stertke meid.
Heey

ik meen het je wil niet uit huis worden geplaatst ik ben op Mn 6de uit huis geplaatst ben onder tussen 16 en zit
En zit op een speciale inrichting omdat ik een sterk ontwikkeld autist ben Mn ouders konden me niet verder helpen
en hebben hier voor gekozen ik heb me 9 op de tien keer niet onder controlle en begin te schoppen en slaan ik doe veel aan
sport want zolang ik ergens mee bezig ben gaat het goed geef je me 1 vrije minuut woord ik helemaal boos en woord in de houdt greep
gelegd om weer rustig te worden tenslotte woord ik naar Mn kamer gebracht ik heb er voor gekozen om mn ouders maar 5 keer in het jaar te zien
maar ik meen het en neem het nou maar van mij aan dat je niet uit huis wil

jij zal je ouders missen en zij jou ook ik mis ze niet van wege dat ik ze haast nooit zie


Veel suc6 gr sam_208

PS. Denk er goed over ba wat je wil
Heftig Sam..
Ik hoop dat je ondanks dit alles toch goed terecht komt. Nooit opgeven he, er komt een tijd dat alles veel beter is.

En ik ben het inderdaad met je eens dat je er eerst goed over na moet denken. Want uit huis geplaatst worden is echt een hele grote klap. Ik had dan wel het geluk dat ik vrij snel naar een pleeggezin kon, maar dan nog. Dit horen kinderen niet mee te maken. Dat het al zo ernstig thuis is en dat je eigenlijk in een crisis per direct uit huis word geplaatst.
Wees zuinig op je ouders Ruby, en probeer er eerst op andere manieren tot een oplossing te komen met je ouders. En misschien wordt het wel weer beter.
Ik ben met ruby eens dat ie daar weg moet. Hij is al 15 en voor je het weet ontploft het helemaal. Bel de kindertelefoon. Echt, schaam je er niet voor. Ik ben al vanaf mijn derde uithuis geplaatst en nee ik ben ookniet tevreden maar weet wel dat mij  ouders echt niet voor mij konden zorgen. Ikheb ook wel vrienden gemaakt op de leefgroepen waar ik woonde. Ik vind echt dat je de telefoon moet bellen. Zij kunnenjou beter helpen
Hoi hoi,

Zelf ben ik uit huis geplaats maar dat komt ook omdat ik de kinderbescherming heb gebeld.

Veel mensen vinden dat je er met iemand over moet praten maar dat lost bijna niets op.
Als je zo graag uit huis geplaats wilt worden zoals ik dat ook wilde, dan moet je gwn bellen met de kinderbescherming ofzo.
Want wat jou ouders doen staat wel onder kindermishandeling en dat is verboden in Nederland. 

Toen ik uit huis geplaats werd was ik op school. Ik belde op school naar de kinderbescherming en zei dat ik weg wilde. Dus het gebeurde zo dat toen ik in de les zat dat de popo zo de les kwam verstoren en mij meenam. Iedereen was natuurlijk geschrokken en ik zag echt gezichtsuidrukkingen van: WTF gebeurd er hier? (Ik vond het best wel grappig om hun gezichten zo te zien) 

Ik bleef eerst een nachtje bij zo'n groep slapen in Almere en toen moest ik naar het kantoor van BJZ (Bureau Jeugdzorg) waar ik 8 uur moest gaan wachten op een nieuwe plek. Toen die uiteindelijk gevonden was bleef ik twee weken in een gezinshuis. Ik die twee weken moest ik voor de rechter komen en ik moest de rechter (de kinderrechter meestal een vrouw) allemaal dingen uitleggen en zeggen wat ik wilde. Toen heeft de kinderrecher gezegt dat ik 3 maanden onder toezicht van BJZ uit huis werd geplaatst en dat de wettelijke zeggenschap over mij en mijn broertjes en zusje over gingen naar een voogd. Dat betekend dus dat je ouders niets meer over je te zeggen hebben. In die drie maanden wordt er gekeken of je wel na die maanden naar huis kunt of niet. Je krijgt steeds gesprekken met mensen die bij je thuis wonen (die krijg ik pas woensdag) en die gaan je ook overladen met vragen. 

Dus zo gaat het dus een beetje. Hoewel ik het wel erger heb meegemaakt dan jou. Maar wat jij meemaakt kan ook natuurlijk niet. 

Ik hoop dat mijn tip je geholpen heeft!

Als je meer wilt horen kun je atijd bij mij terecht!

- Devlish_Angel

Ik maak precies hetzelfde mee en dan al 2 jaar lang maar ik sta op het punt om weg te lopen. Ik durf dit alleen steeds niet omdat ik bang ben dat ik in een of ander gesticht voor probleemkinderen kom of in een kindertehuis en dat wil ik niet. En ik weet zeker dat ik en mijn ouders allebei niet willen dat ik nog terug in eigen huis ga wonen als ik uit huis word geplaatst. woon jij nu in een gastgezin? Kan zoiets ook voor altijd?
Nou, dit is kindermishandeling, kindermishandeling is strafbaar. Het is normaal dat je in de puberteit wat gaat schelden, maar het is niet normaal dat je ouders jouw nog erger uitschelden! Zou je naar je meter of Peter kunnen gaan? Zij dienen ervoor, als er iets gebeurt met je ouders, dat zij je opvangen????????

Xx, 
Sharis
Reputatie 1
Badge

waarom praat je zoveel tegen je zelf? en ik snap dat je dit er vind en praat hierover met the kinder telefoon.

Reputatie 3
Badge +1

@amaay hij praat niet tegen zichzelf, maar dat is van allerlei andere personen, maar dat account van die personen is verwijderd, en dan heten ze allemaal anonymous ;) snappie?

 

groetjessss

Reageer